Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز عبداله محمدی، جزئیات رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی و نحوه محاسبه حق مسئولیت روسای این مراکز را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های ساختاری و توان عملیاتی واحدهای پژوهشی، افزایش قابلیت پاسخگویی و ارائه خدمات پیشرفته منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی، شیوه‌نامه ارزیابی و رتبه‌بندی مراکز تحقیقاتی تهیه و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون ارزیابی و رتبه‌بندی 194 مرکز تحقیقاتی براساس شاخص های تعریف‌شده در شیوه‌نامه، در حال انجام است، گفت: مراکز تحقیقاتی بر اساس کسب امتیاز در چهار سطح و در سه گروه علوم انسانی و هنر، علوم، مهندسی و کشاورزی و پزشکی به شرح زیر رتبه بندی می شوند:

وی خاطرنشان کرد: به مراکز تحقیقاتی که بین 300 تا 400 امتیاز کسب کنند، شش ماه فرصت داده خواهد شد که فعالیت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند. همچنین مراکزی که 200 تا 300 امتیاز کسب کنند، مرکز به گروه تبدیل خواهد شد و در صورت کسب امتیاز پایین‌تر از 200، مجوز مرکز لغو می شود.

مدیرکل پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص میزان حق سرپرستی رؤسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: براساس دستورالعمل‌های اعلام‌شده، در سال اول فعالیت مرکز تحقیقاتی لازم است حق مسئولیت معادل رئیس دانشکده همان واحد دانشگاهی محاسبه و پرداخت شود. پس از سال نخست ضمن تاکید مجدد بر پرداخت حق مسئولیت از محل درآمدهای مرکز، به منظور نظام‌مند کردن این پرداختی‌ها شیوه عمل و پرداخت آن براساس ارزیابی و رتبه­‌بندی‌­ها انجام خواهد گرفت. مراکز تحقیقاتی که پس از ارزیابی و رتبه‌­بندی، در گروه مطلوب قرار گیرند، کماکان به مدت یک سال دیگر از حق سرپرستی معادل رئیس دانشکده همان واحد برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی که پس از ارزیابی و رتبه­‌بندی در گروه متوسط قرار گیرند، حق سرپرستی آنها تا زمان ارزیابی بعدی (یک سال دیگر) به 50 درصد حق سرپرستی رئیس دانشکده همان واحد تقلیل خواهد یافت، تأکید کرد: مراکز تحقیقاتی که پس از ارزیابی و رتبه بندی در گروه ضعیف قرار گیرند، در صورتی که این ضعف عملکردی باشد، حکم ریاست مرکز تحقیقاتی لغو و لازم است رئیس جدید برای اداره امور مرکز تحقیقاتی با اعمال 25 درصد حق سرپرستی (تا رسیدن به وضعیت متوسط و مطلوب ) معرفی شود.

محمدی در پایان اظهار داشت: به منظور تشویق مراکز تحقیقاتی فعال و پیشرو، حق سرپرستی رؤسای مراکز تحقیقاتی که در رتبه‌بندی سالانه مقام برتر را کسب کنند، تا ضریب 1/4 افزایش یافته و با مجوز پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی قابل محاسبه و پرداخت است.

انتهای پیام/

341 / 341 عبداله محمدی رتبه بندی مراکز تحقیقاتی مدیر کل پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عبداله محمدی رتبه بندی مراکز تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد رتبه بندی مراکز تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی ارزیابی و رتبه مرکز تحقیقاتی حق سرپرستی کسب کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، مراسم تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان تجمع‌کننده حامی فلسطین، برگزار شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جوار قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خویش از این دو کشور ظالم و خونخوار و نیز حمایت خود از دانشجویان حامی فلسطین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در همین راستا قرائت شد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح جهان، به‌خصوص در آمریکا و اروپا، در چند روز گذشته، علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، نشان داد که روح آزادمردی و انسان‌دوستی در قلب‌های دانشگاهیان در سراسر دنیا، زنده است؛ این جنبش‌ها و خیزش‌ها نشان می‌دهد که وجدان بیدار استادان و دانشجویان در تمام دانشگاه‌های جهان، ظلم و ستم اقلیتی رو به زوال، بر مردمی با پشتوانه‌ای به وسعت تاریخ را برنمی‌تابند و بی‌شک صبح پیروزی نزدیک است؛ همچنان که امامین انقلاب اسلامی ایران، مکرراً وعده آن را داده‌اند؛ از سوی دیگر سرکوب و دستگیری معترضین نشان داد که شعار رنگ‌ورو باخته دموکراسی و آزادی بیان، در دنیای غرب، خالی از محتوا است.

حمله پلیس به دانشجویان و بازداشت استادان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب آمریکایی و اروپایی که بر علیه حمایت از نسل‌کشی در غزه، اقدام انسان‌دوستانه، انجام داده‌اند، بیانگر این است که سردمداران و هیئت حاکمه آمریکا، حاضرند، استادان و دانشجویان خود را قربانی‌امیال پست صهیونیست‌ها کنند.

ما استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، همراه و هم‌زبان با سایر دانشگاهیان کشور، ضمن اعلام انزجار از نسل‌کشی و جنایات وحشیانه رژیم غاصب، حمایت خود را از جنبش جهانی دانشگاهی، علیه این اقلیت سفاک، اعلام می‌کنیم و معتقدیم که سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه، باید ورود کرده و وحشی‌گری در غزه را متوقف کنند؛ همچنین عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و اعتراض به این آدم‌کشی‌ها را حق هر انسان آزاده‌ای، از جمله فرهیختگان دانشگاهی می‌دانیم و سرکوب این نوع اعتراضات را به شدت محکوم می‌کنیم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

خبرنگار: محمدرضا نیازی شهرکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228777 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال فلسطین آمریکا اسرائیل جنبش دانشجویی نقض آزادی بیان

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است