Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- منابع سوری از افزایش شمار کشته و مجروحان ارتش ترکیه در استان ادلب خبر می دهند در همین حال چند فروند پهپاد این کشور از سوی نیروهای سوری ساقط شده است. تاریخ انتشار: 10:26 - 14 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۲۷۳۹

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ ای می‌گوید که ترکیه با افزایش شمار نیرو‌های خود در ادلب قوانین بین المللی را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه می افزاید که پست‌های دیده بانی ترکیه در مناطق کاهش تنش ادلب عملا با مواضع عناصر تروریستی ادغام شده است.

«ایگور کناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت حمله به مواضع روسیه در سوریه به طور روزانه صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری تاکید کرد که ترکیه تعهد خود مبنی بر ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب را اجرا نکرده است.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه سه شنبه شب گزارش داد که ۱۰ نظامی ارتش ترکیه در پی عملیات توپخانه‌ ای نیرو‌های ارتش سوریه کشته و رخمی شده اند.

در همین حال پلیس نظامی روسیه نیز گشت زنی خود را در مسیر‌های «ام ۴» و «ام ۵» شهر راهبردی سراقب که اخیرا از سوی نیرو‌های سوری آزاد شدف آغاز کرده است.

همچنین نیرو‌های ارتش سوریه روز سه شنبه موفق شدند ۲ پهپاد ترکیه را بر فراز آسمان ساقب و منطقه «خان السبل» سرنگون کنند.


طی روز‌های اخیر ۶ فروند پهپاد ترکیه در ادلب از سوی نیرو‌های ارتش سوریه منهدم شده است.

 

بیشتر بخوانید: سفارت لیبی در سوریه بازگشایی شد تحولات سوریه؛ پیشروی نیرو‌های سوری در ادلب   عملیات هوایی مشترک ارتش سوریه با جنگنده‌ های روسیه علیه مواضع تروریست‌ ها در روز پنجشنبه گذشته منجر به کشته شدن دست‌کم ۳۰ نظامی ارتش ترکیه کشته شدند. این عملیات سبب بروز تنش‌های جدی میان «آنکارا» با «دمشق» و «مسکو» شده است.   ترکیه، روسیه و سوریه را متهم به حمله آگاهانه به نظامیان خود در ادلب کرده، اما روسیه اعلام کرده براساس هماهنگی‌ های از پیش انجام شده نیرو‌های ترکیه نبایست در این منطقه حضور می‌داشتند. در واقع نظامیان ترکیه در میان گروه‌های تروریستی حضور داشتند و از این رو هدف قرار گرفتند.

درگیری ها میان ارتش سوریه و بقایای گروه های تروریستی در استان «ادلب» از پنجشنبه گذشته و در پی کشته شدن بیش از ۳۰ نظامی ترکیه مستقر در مواضع گروه های تروریستی تشدید شده است اما دست بالای این نبردها همچنان در اختیار ارتش سوریه است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه تحولات سوریه ادلب سوی نیرو ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند