Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا. سیاوش جبارزاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ در استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این طرح در قالب طرح اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی با محوریت مبارزه با ویروس کرونا در روستاهای «آغ‌تپه»، «حاجی‌آباد» و «قازانلو» در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: باید همه مردم در گروه‌های سنی مختلف با رعایت بهداشت فردی، در این زمینه آگاهانه رفتار کنند زیرا رعایت اصول بهداشتی همواره می‌تواند سلامت ما را در برابر هرگونه ویروس به ویژه کرونا محفوظ نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جبارزاده بیان کرد: در این طرح متصدیان نانوایی‌ها و مغازه‌داران روستایی این شهرستان با نحوه شستشوی صحیح دست‌ها، استفاده از ماسک و دستکش، نحوه ترکیب مواد ضدعفونی آشنا شده و در زمینه رعایت بهداشت فردی و گروهی آموزش دیدند.  

وی گفت: تمامی دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شوند و تاکنون مواد ضدعفونی موردنیاز برای گندزدایی این اماکن در اختیارشان قرار گرفته‌ است.  

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است و در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲. ۱ درصد گزارش شده است.  

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.  

در آذربایجان‌غربی نیز ۱۲۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش ۵ نفر مثبت اعلام شده بود؛ از این تعداد نیز چهار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده است که تنها یک بانوی ۷۰ ساله با حال عمومی خوب در ارومیه تحت درمان است.

کد خبر 489281 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • استپ کیدز سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر کودکانمان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است