Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:20:47 GMT

چگونه سبزیجات و میوه ها را از کرونا دور نگه داریم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۸۵۸۳

چگونه سبزیجات و میوه ها را از کرونا دور نگه داریم؟

ایسنا/آذربایجان غربی شیوع ویروس کرونا در کشور سبب نگرانی مردم در نحوه مصرف مواد غذایی،میوه و صیفی جات شده است و در فضای مجازی متدها و روشهای مختلفی از آموزشهای به ظاهر بهداشتی در قالب ویدئوهای متعدد ارائه می شود که ترس از انتقال این بیماری در اثر مصرف میوه و سبزیجات سبب سردرگمی مردم شده است.

مینایی مهر مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا افزود: در خصوص مصرف سبزیجات و میوه در این ایام باید مراحل سالم سازی را که شامل پاک زدایی ، انگل زدایی و سپس گندزدایی است باید انجام داد و پس از هر مرحله با آب سالم شستشو داده شده و سپس مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نان نیز  گفت: اگر در مراحل قبل و حین پخت نان آلودگی اتفاق بیفتد با حرارت پخت از بین خواهد رفت و باید مراقب بود پس از پخت آلودگی صورت نگیرد که در این خصوص همکاران سلامت محیط ضمن بازدید از کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ارائه آموزشها لازم تذکرات بهداشتی را ارائه می کنند.

مینایی مهر ادامه داد: بهتر است شهروندان نیز به جای پرداخت نقدی از کارت خوان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از کلیه متصدیان و شاغلین مراکز مذکور انتظار میرود با رعایت بهداشت فردی و در اولویت قرار دادن اصول بهداشتی در سلامت آحاد جامعه و همراهی کلیه شهروندان گامی مهم و اساسی در کنترل و شکست بیماری برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد

 فریبرز راشدی  اظهار کرد: در ششمین روز از هفته سلامت و در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی واحدهای عرضه کننده مواد غذایی ، یک انبار زیرزمینی که مملو از مواد غذایی تاریخ گذشته بود کشف شد.

وی ادامه داد: اقلام غذایی کشف شده در این انبار شامل انواع آبمیوه و آبلیمو به وزن تقریبی سه تن است که چهار تا پنج ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: این مرکز بهداشت، سلامت شهروندان را خط قرمز خود دانسته و با متصدیان متخلف از مقررات بهداشتی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: در روز جاری نزدیک به ۱۹ تن مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی غیر قابل توزیع معدوم شد.

راشدی بیان کرد: این میزان مواد غیرقابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از انبارها و مراکز تهیه و توزیع سطح شهر زاهدان جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم در محل سایت زباله شهرداری زاهدان و با حضور نماینده قوه قضائیه معدوم شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد