Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح  ۴ ایستگاه مترو تهران در نیمه اول سال ۹۹ در صورت تأمین منابع مالی خبر داد و با اشاره به اینکه متاسفانه اوراق مشارکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مربوط به سال ۹۷ برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران در پایان تیر ماه سال ۹۸ منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده است که آن نیز در مهر ماه جاری هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۹۱۰ میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود آن که شهرداری تهران وثیقه لازم را تامین کرده است اما با وجود گذشت ۷ ماه، همکاری لازم از سوی بانک آینده برای آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد بنابراین این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.

علی امام افزود: در نتیجه شرکت مترو اکنون هم ناچار به پرداخت سود ۳ ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم ۵۰ درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده، می‌توانستیم حداقل ۳ ایستگاه دیگر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسانیم. همچنین ورودی ۲ ایستگاه نواب و مهدیه نیز به علت کمبود منابع مالی به تاخیر افتاده است.

مدیرعامل شرکت مترو اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری مبلغ دیگری در اختیار شرکت مترو قرار نمی‌گیرد، آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان توسط بانک آینده می‌تواند به افتتاح و بهره‌برداری حداقل ۴ ایستگاه در سال آتی کمک کند.

امام در پایان خاطرنشان کرد: دولت نیز با مشکلات مالی مواجه است؛ به همین دلیل در سال جاری تنها ۵۵ میلیارد تومان به مترو اختصاص داد که ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت کردیم.

کد خبر 489284 برچسب‌ها شهرداری تهران مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران مترو تهران میلیارد تومان اوراق مشارکت بانک آینده مترو تهران شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آزاد اکبری، مجری خط ۳ متر تهران در خصوص برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط ۳ گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود" در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

کد خبر 6089646

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران