Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به فعالیت‎‎های گسترده این شرکت، گفت: ۱۹ دکل حفاری خشکی این شرکت برای اجرای پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های مرتبط با طرح ۲۸ میدان نفتی در مناطق نفت‌خیز کشور به‎کارگیری می‎شوند.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی با اشاره به تعامل‌ و تفاهم‌ با شرکت‌های بخش خصوصی فعال در عرصه صنعت نفت در سال جاری به سبب امضای مشارکت‌نامه، تفاهم‌نامه و توافقنامه‌های متعدد گفت: قرار گرفتن شرکت ملی حفاری ایران در کنار این شرکت‌ها در اجرای طرح‌های موسوم به نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های در حال بهره‌برداری کشور، زمینه را برای حضور مؤثر این شرکت در پروژه‌های میدان‌محور فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طرح‌های یادشده در گستره مناطق نفت‌خیز اجرایی می‌شود، افزود: در این راستا ۱۵ دستگاه حفاری در یک پروسه زمانی به‌کارگیری می‌شود و در اثنای این همکاری‌ها، ملی حفاری با شرکت پاسارگاد (پژواک) در اجرای طرح توسعه میدان‌های جفیر و سپهر در حوزه کاری شرکت نفت و گاز اروندان نیز همکاری دارد و برای اجرای پروژه جدید مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز دو دستگاه حفاری اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه پروژه‌های میدان‌محور از صفر تا صد در دو بخش زیرسطحی و روسطحی اجرا می‌شود، گفت: این شرکت در بخش تامین دکل و همچنین خدمات یکپارچه فنی و تخصصی در پروژه‌های پیش‌گفته مشارکت دارد و افزون بر این، با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در موضوع خدمات نمودارگیری، با شرکت پترو تدبیر در میدان نفتی آزادگان در زمینه خدمات لوله مغزی سیار، با شرکت آبسکون در بخش طراحی و اجرای عملیات سیمان چاه‌های نفت و گاز و ارائه خدمات آزمایشگاهی در میدان نفتی لالی و با شرکت اویک در زمینه تامین کالا و مواد، خدمات آزمایشگاهی، طراحی و اجرا عملیات سیمانکاری، قراردادهای همکاری دو تا چهار ساله منعقد کرده است.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت‌های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت حفاری در کشور با برخورداری از بیش از ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و ناوگان خدمات فنی یکپارچه بخش عمده عملیات حفاری و خدمات جانبی صنعت حفاری را به صنعت نفت کشور ارائه می‌دهد.

منبع: شانا

کلیدواژه: دکل حفاری صنعت نفت شرکت ملی حفاری ایران شرکت ملی حفاری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​

تین نیوز

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

 

 

به گزارش تین نیز به نقل از تسنیم، ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در نشستی خبری اظهار داشت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه "روند انتقال در سال 1402 افزایشی بوده است"، گفت: در سال گذشته 137 میلیارد لیتر مواد نفتی از مبادی تولید به مقاصد مصرف ارسال شده است

وی ادامه داد: از مجموع این انتقالات 71میلیارد لیتر مربوط به نفت خام و 66میلیارد لیتر مربوط به انتقال انواع فرآورده نفتی است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تصریح کرد: آمار گویای این است که باتوجه به اینکه در سال 1401 ، 132 میلیارد لیتر مواد نفتی انتقال داده شده و در سال گذشته ، 137 میلیارد لیتر که نشان دهنده رشد 3.7 درصدی در فرآیند انتقال است

وی افزود: در طراحی، مهندسی و اجرای خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده خودکفایی کامل داریم و در سال گذشته بالغ بر 98 درصد تجهیزات مورد استفاده در پروژه ها از ساخت داخل بوده است.

رحیمی با بیان اینکه انتقال 137 میلیارد لیتر نفت و فرآورده با خطوط لوله معادل تردد 5.5 میلیون نفتکش 25 هزار لیتری است، گفت: در صورت تردد این تعداد نفتکش، سالانه 2.5 میلیارد لیتر گازوئیل صرف سوخت این نفتکش ها خواهد شد، که در مقایسه با مصرف 800 میلیون لیتری سوخت در جابه جایی با خطوط لوله، سالانه 1.7 میلیارد لیتر به ارزش یک میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف گازوئیل رخ می دهد.

وی ادامه داد: خط لوله صادراتی نفت خام گوره به جاسک قرار است توسط شرکت ملی نفت ایران تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تکمیل خط دوم 26 اینچ بندرعباس به رفسنجان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با یک خطی که در این مسیر داریم، تجمع فرآورده را در بندرعباس داریم که با بهره برداری از خط دوم، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: خط لوله تابش و خط لوله پارس هنوز وارد فاز اجرایی نشده اند، بلکه در مرحله طراحی هستند و به دلیل بزرگ بودن این پروژه ها، اینطور نیست که تا دو سال آینده انتظار بهره برداری از آنها را داشته باشیم.

رحیمی میانگین طول عمر خطوط انتقال نفت و فرآورده در جهان را 25 تا 30 سال اعلام کرد و گفت: عمر متوسط خطوط انتقال نفت خام ایران 33 سال و میانگین عمر خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی کشور 37 سال است اما با رسیدگی به موقع و بهره برداری درست، خطوط را در مدار بهره برداری داریم و اگر خطی با فرسودگی مواجه شود، طرح احداث خطوط لوله جایگزین تعریف و اجرایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین