Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امروزه اقتصاد مقاومتی از جمله واژه‌هایی بوده که به دنبال تأکیدات رهبری در چند سال گذشته به خوبی در جامعه نهادینه شده و روز به روز با شکل‌های مختلف در میدان عمل نمود پیدا می‌کند.

امروزه شاهد راه اندازی هزاران کارگاه اقتصاد مقاومتی خرد یا بزرگ در نقاط مختلف کشور هستیم که همه برخاسته از عزمی راسخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مشق خراسان جنوبی در تکلیف اقتصاد مقاومتی به خوبی انجام شده و عده زیادی از افراد راه کارآفرینی را پیش گرفته‌اند. امروز جوانان زیادی از دل کویر بلند شده و خدماتی سبز رویانده‌اند.

تاکنون قصه افراد زیادی را روایت کردیم که با کوچک‌ترین پس‌انداز بزرگ‌ترین شاهکار را خلق کرده‌اند. هنوز هم افراد دیگری در این دیار کویری وجود دارند که از حداقل‌ها، حداکثرها را آفریده‌اند که گفتن و نوشتن از این جهادگران جبهه اقتصاد ساعت‌ها زمان می‌طلبد. چراکه بی اختیار به میدان آمدند تا بگویند رهبر عزیز کشور را تنها نمی‌گذارند و با عمل به فرامین وی، راه پدران و پدربزرگان خویش را ادامه می‌دهند.

امروز جوانان زیادی در جنگ اقتصادی دشمن سلاح به دست آمده امد تا به دوستداران انقلاب یادآوری کنند که سد محکم دفاع همچون هشت سال دفاع مقدس پایدار است و به دشمنان نظام هشدار دهند که انقلابیون در حمایت از ولایت فقیه کوتاه نمی‌آیند.

روایتی دیگر از همت سبز کویرنشینان

روایت احمد خوشحال جوان ۳۴ ساله بیرجندی هم حکایت شیرین دیگری بوده که شایسته تحسین است. جوانی که از چند سال گذشته وارد عرصه کارآفرینی شده و امروز در بین مشتریانش به نام است.

جهادگری که کارش را با تولید مبلمان آغاز می‌کند و در شاخه‌های مختلف مانند تولید علوفه هیدروپونیک در زیرزمین، تولید زعفران در منزل و کاشت زرشک دیم گسترش می‌دهد.

جوانی که با سه فرزند دختر و دو نفر از برادرانش تلاش می‌کند نیازهای و مایحتاج زندگی‌اش را به دست خودش تولید کند و در این راه از هیچ شکستی نمی‌هراسد.

امروز عموم مردم این جوان بیرجندی را تنها یک فرد موفق در تولید مبل نمی‌دانند بلکه از او به عنوان دلاور مردی یاد می‌شود که روز و شب را در حال فعالیت است. برخی او را کشاورزی جوان نام نهاده‌اند و برخی از او به عنوان یک دامدار موفق یاد می‌کنند.

به راستی که چه زیبا گام برداشته و چه نیکو در سنگرهای دفاع جنگ کنونی دشمن ایستاده است.

انگیزه شرط اول کارآفرینی

این جوان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال انگیزه و همت بالایی می‌خواهد، افزود: تمام جوانان با استفاده از توان و استعدادشان می‌توانند وارد بازار کاری شوند که با دست خودشان ایجاد می‌شود.

خوشحال با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از جوانان به دنبال کار دولتی هستند، اظهار کرد: از جوانان خواستارم نسبت به ایجاد شغلی آزاد هراسی نداشته باشند چراکه در نهایت به موفقیت می‌رسند.

این جوان کوشای بیرجندی ادامه داد: نباید در گام اول از کارهای بزرگ آغاز کرد چراکه برداشتن قدم‌های کوچک در هر مسیری، انسان را به موفقیت‌های بزرگ می‌رساند.

خوشحال با اشاره به اولین اقدامات خود در راستای اشتغالزایی بیان کرد: از سال ۹۳ وارد کار تولید مبل رفتم.

وی با بیان اینکه از پنج سال گذشته در این کار مشغول هستم، افزود: اگرچه موفقیت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ام اما به سراغ دیگر کارهایی برای ایجاد اشتغال رفته‌ام.

تولید روزانه ۸۰ کیلوگرم علوفه در زیرزمین

خوشحال ورود به عرصه کشاورزی و دامداری را از دیگر اقداماتش دانست و گفت: در حال حاضر کشت دیم و تولید زرشک در مقیاس کوچک را در دست اجرا دارم.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۰ رأس دام پرورش می‌دهم، افزود: با پرورش این دام‌ها محصولات لبنیاتی و گوشت مورد نیاز خانواده‌ام تأمین می‌شود.

خوشحال با بیان اینکه همچنین علوفه مورد نیاز دام‌ها را در زیرزمین منزل خودم تولید می‌کنم، افزود: در حال حاضر در فضای دو در دو و نیم متر روزی ۸۰ کیلوگرم علوفه هیدروپونیک تولید می‌کنم.

این کارآفرین جوان با بیان اینکه علوفه هیدروپونیک مانند سبزه است، گفت: تولید این علوفه نیازمند آب زیادی نبوده و به طور متوسط ۹۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مزایای تولید علوفه به صورت گلخانه‌ای بیان کرد: دسترسی آسان، امکان برداشت روزانه و بهداشتی بودن شرایط از جمله مزایای این کار است.

آغاز کشت زعفران با ۴۰ کیلوگرم پیاز

خوشحال بیان کرد: همچنین تولید زعفران به صورت گلخانه‌ای در مقیاس کوچک را از سال گذشته آغاز کردم و در حال حاضر توجه مشتری‌های زیادی را جلب کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تولید زعفران را با ۴۰ کیلوگرم پیاز زعفران آغاز کردم، اظهار کرد: در تولید زعفران به صورت گلخانه‌ای هزینه کارگری پایین بوده و در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

خوشحال که دارای سه فرزند دختر است، بیان کرد: اعضای خانواده‌ام در انجام این کارها همکاری خوبی دارند و فرزندانم را در این شغل آموزش می‌دهم.

امروزه نه تنها احمد خوشحال بلکه جوانان زیادی در جبهه اقتصادی حضور دارند و با گام‌هایی کوچک و بزرگ تلاش می‌کنند جنگ کنونی دشمن را به پیروزی دوباره سرزمین شأن ختم کنند.

کد خبر 4869598

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی بیرجند کارآفرینی ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب گرگان تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد بارش باران شیراز بیرجند تولید زعفران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ملی پوشان ایران حریفان خود را شناختند
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان