Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@06:45:51 GMT

نمی توانند شانس المپیکی شدن را از کشتی ایران بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۸۹۹۷

نمی توانند شانس المپیکی شدن را از کشتی ایران بگیرند

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: حسن یزدانی بهبود پیدا کرده و چند روزی است روی تشک کشتی تمرین می کند. 

به گزارش ورزش سه، ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد امروز مهمان برنامه سلام صبح بخیر بود و درباره برنامه های آزادکاران در راه المپیک توضیحاتی را ارائه کرد.


*چه خبر از وضعیت کشتی؟ کرونا چقدر روی تیم های ملی تاثیر گذاشته است؟


تاثیرگذار بوده و ما در هفته گذشته هم بچه ها بر اساس برنامه از پیش تعیین شده اردو داشتند و برنامه ها خوب پیش می رفت اما با توجه به شرایط ویژه ای که کشور با توجه به بحث کرونا دارد ما مجبور شدیم اردوهایمان را تعطیل کنیم چون اولویتمان حفظ سلامتی بچه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*کسی از بچه ها که کرونا نگرفته؟


نه خداراشکر.


*تکلیف مسابقات قرقیزستان چه می شود؟ ما قرار بود آنجا کسب سهیمه کنیم.


قبل از این مسابقات قرار بود در هشت فروردین در چین برگزار شود اما با توجه به شرایط قرقیزستان میزبان شد اما به خاطر شیب بیماری در آسیا این کشور درخواست کرد مسابقات لغو شود و اتحادیه جهانی هم قبول کرد. باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.


*مصاحبه ای از آقای بنا دیدم که می گفتند با توجه به تعطیل شدن اردوها خیلی نباید از کشتی فرنگی توقع داشت. شرایط در آزاد چگونه است؟ مردم توقع زیادی از کشتی دارند.


با توجه به تعطیلی هایی که پیش آمد و نظارت ما نسبت به ملی پوشان کم شد. آنها باشگاه می روند اما شرایط تمرینی شان برای ما نامعلوم است و اماکن عمومی هم که قرار است تعطیل شود. با توجه به این شرایط نباید انتظار داشت.


*دیگر کشورها هم این مشکل را دارند.


بچه ها و کادر فنی تلاششان را می کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند اما اغلب رقبای ما از کشورهایی هستند که درگیر کرونا نیستند.


*روسیه که در مسابقات نیست.


معلوم نیست نباشد. امکان اینکه در المپیک شرکت کند زیاد است. آمریکا در مسابقات کشتی صاحب کشتی است و قزاقستان و دیگر کشورها خیلی کمتر از ما درگیر مشکل کرونا هستند و برنامه هایشان در حال اجرا است.

 


*آقای رنگرز هم که گفتند با توجه به شرایط موجود حتی اگر فروردین ماه مسابقات باشد ایران نمی تواند در آن شرکت کند.


طبیعی است. ما برای این مسابقات در سه وزن برنامه ریزی کرده ایم. اما با توجه به تعطیلی اردوها اگر قرار باشد در همان زمان مسابقات برگزار شود ما به مشکل می خوریم. مسابقه بعدی در بلغارستان است اما با توجه به شرایط موجود بعید می دانم بخواهند ایران را از مسابقات گزینشی محروم کنند. این بحث که این شانس را از ایران بگیرند منتفی است و ما قطعا در مسابقات گزینشی شرکت خواهیم کرد اما قطعا رایزنی هایی انجام خواهیم داد برای تغییر زمان این مسابقات.


*کشتی ما بعد از افتی که داشت دوباره در مسیر موفقیت قرار گرفته و در مسابقات آسیا هم دو مدال طلا کسب کرد. انتظارات برآورده شد؟


برنامه ریزی ها بر اساس پیش بینی ها بود و این مسابقات در راستای رسیدن به اهداف تیم ملی در مسیر تیم ملی و یکی از ایستگاه های ما بود. تیمی که ما در این مسابقات شرکت دادیم تلفیقی از جوانان و با تجربه ها بود. نگاه ما به نفرات شرکت کننده در جام تختی بود و مسابقات سطح بالا و قابل قبولی داشتند و در بسیاری از اوزان قهرمانان بزرگ دنیا شرکت کرده بودند؛ تیم هایی مثل هند، ژاپن، قزاقستان با تمام توان در مسابقات شرکت کردند اما حق طبیعی ایران است که قهرمان شود.


*ما تا به حال سه سهمیه گرفته ایم، دیگر چند سهمیه باید بگیریم؟


بعد از مسابقات جهانی با توجه به اتفاقات آن مسابقه که تیم ما در یک رقابت میلی متری بعد از تیم آمریکا به مقام چهارم رسید، ما توانستیم سهمیه بگیریم با توجه به آزمایشاتی که روی قهرمانان انجام شد و کشتی گیران ازبک و سوریه تست دوپینگ مثبت اعلام شد و ما صاحب یک سهمیه در وزن 125 کیلو شدیم و تیم ما قهرمان سوم دنیا شد. 65، 74 و 95 مبارزه می کنیم و برای سهمیه تلاش می کنیم.


*از حسن یزدانی چه خبر؟


آخرین وضعیت او خوب است. برنامه های فیزیوتراپی را به صورت کامل انجام داده و یک هفته 10 روز است روی تشک کشتی آمده و تمرینات تخصصی انجام می دهد و امیدوارم تا یک هفته 10 روز آینده تمرینات خاص خود را هم انجام بدهد.


*فکر می کنید چند مدال در المپیک بگیریم؟


وضعیت کشتی آزاد هنوز معلوم نیست. هیچ چیز نهایی نشده است. ما برنامه هایی از پیش تعیین شده ای داریم که باید بر اساس آن جلو برویم. بعد از تورنمنت لهستان تکلیف تیم ملی را اعلام می کنیم. امیدواریم جوان هایی که انتخاب می شوند با دست پر برگردند.


*آقای مهربان شما در گذشته در وزن 130 کیلوگرم کشتی می گرفتید، صحبت پایانی؟


تشکر از شما و همکاران که این فرصت را در اختیار بنده دادید. خواهش من از مردم این است که مراقب خودشان و سلامتی شان باشند تا بتوانیم به سلامت از این گذرگاه عبور کنیم.

کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی توجه به شرایط اما با توجه برنامه ها تیم ملی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمام داورانی که در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کرسی دارند و قصد حضور در المپیک پاریس را دارند باید در مسابقات قاره‌ای، گزینشی قاره‌ای و جهانی شرکت کنند.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوری طبق قانون اتحادیه جهانی باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد که او اعلام کرد به دلیل برخی مشکلات حضور در این مسابقات را از دست داد.

غیبت او در این مسابقات باعث شد تا محمد مصلایی پور حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی کامران سلطانی، مهدی بشیرزاد و نیما صادقی جهت شرکت در رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک که در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار می‌شوند، دعوت شدند.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • رقابت‌های قطر جونیور؛ شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ نشان
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • نوشاد و نیما عالمیان شانس المپیکی شدن دارند