Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رنگ‌رونا شامگاه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا، فعالان اقتصادی را با مشکلاتی مواجه کرده است، چاره‌اندیشی در حوزه اقتصادی نیز ضروری است.

وی اظهار داشت: دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی دولتمردان، نیاز اصلی این روزهای فعالان اقتصادی است.

رنگ‌رونا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کنار لطمه زدن به سلامت و بهداشت مردم، بخش اقتصادی را نیز دچار لطمه‌هایی کرده است، گفت: با توجه به شیوع این ویروس، فعالیت واحدهای اقتصادی به‌ویژه واحدهای کوچک و متوسط یا به صورت کامل متوقف شده و یا به صورت نیمه‌تعطیل درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صاحبان کسب و کارها اعم از هتلداران، فعالان حمل و نقل داخلی و بین‌المللی، رستوران‌ها و برخی فعالیت‌های خُرد اقتصادی دچار آسیب و لطمه‌های فراوانی شده‌اند، خاطرنشان کرد: این موضوعات نیازمند چاره‌اندیشی از جمله تصمیم در حوزه‌های مختلف در قالب ارائه بسته‌های حمایتی شامل بخشودگی‌های مالیاتی، حق بیمه تامین اجتماعی و سایر عوارض نظیر عوارض شهرداری و دهیاری تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده است.

وی افزود: ارائه تسهیلات کوتاه‌مدت برای سرمایه در گردش و امهال و تنفس ۶ ماهه وصول مطالبات بانک‌ها و سایر دوایر دولتی نظیر مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی و سایر عوارض برای کسب و کارهای تولیدی بخش دیگری از اقدامات مورد انتظار است.

رنگ‌رونا با بیان اینکه آسیب‌های سنگین‌تری در حوزه تجارت خارجی متوجه فعالان اقتصادی شده است، گفت: اکثر کشورهای همسایه به دلیل جلوگیری از سرایت بیماری، مرزهای مشترک خود با ایران را بسته و امکان صادرات و واردات وجود ندارد به صورتی که طی چند روز اخیر تنها بخشی از مرز عراق و افغانستان بازگشایی شده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان اظهار داشت: انسداد مرزهای مشترک به‌خصوص در ترکیه به عنوان شریک عمده تجاری استان موجب بروز مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و تحمیل هزینه‌های سنگین دموراژ و در برخی موارد از بین رفتن کامل محموله‌های صادراتی و وارداتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط موجود، نیازمند یک دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی از سوی دولتمردان هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به تدوین و اجرایی کردن پروتکل (قراردادهای) مشترک بهداشتی بین کشورهای همسایه  و گشایش مرزها جهت استمرار صادرات و واردات اقدام نمایند.

رنگ‌رونا با تاکید بر اینکه مرز ترکیه از اهمیت بسیار زیادی برای استان زنجان برخوردار است، ابراز کرد: برای حل مشکلات موجود نیازمند همکاری همه‌جانبه فعالان اقتصادی و دولتمردان هستیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا اتاق بازرگانی ایران واردات زنجان صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتاق بازرگانی ایران واردات زنجان صادرات غیر نفتی عراق افغانستان ترکیه ترکیه ویروس کرونا اتاق بازرگانی ایران واردات زنجان صادرات غیر نفتی فعالان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان