Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@21:05:37 GMT

واکنش روسیه به اعزام نیرو‌های ترکیه به ادلب

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۹۳۳۹

واکنش روسیه به اعزام نیرو‌های ترکیه به ادلب

رویداد۲۴ «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) از ترکیه به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش ذیل توافق سوچی برای ایجاد منطقه امن در استان ادلب و همچنین کمک به تروریست‌ها انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «ریانووستی» کناشنکوف گفت نتیجه گذشت یک سال و نیم از توافق سوچی با ترکیه، ادغام شدن استحکامات تروریست‌ها در ادلب با پست‌های دیدبانی ترکیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه گروه تروریستی «هیأت تحریرالشام» (جبهة‌النصره سابق)، در پی عملیات‌های ارتش سوریه در ادلب به فاصله مناسبی از حلب عقب‌نشینی کرده‌اند، توضیح داد: «با این حال حملات توپخانه‌ای سنگین به پایگاه هوایی حمیمم روسیه [در لاذقیه]به صورت روزانه شده است».

این مقام نظامی روس ضمن اشاره به حمایت کشور‌های غربی و سازمان ملل از توافق سوچی، اظهار داشت که یکی از تعهدات اصلی ترکیه ذیل این توافق، محدود کردن فعالیت تروریست‌ها و عقب راندن آن‌ها از محدوده منطقه کاهش تنش در ادلب و خارج کردن تسلیحات سنگین و توپخانه‌ای از این منطقه بود، اما به آن عمل نکرده است.

به نوشته ریانووستی، کناشنکوف با انتقاد از حمایت‌های ترکیه از گروه‌های تروریستی، تصریح کرد نتیجه ۱۸ ماه توافق سوچی، تجمع و پیوستن تروریست‌ها به یکدیگر در مرز ترکیه با ادلب بود. بیشتر بخوانید: وقتی دوستی مسکو - آنکارا ترک بر می‌دارد/ چرا ترکیه و روسیه نمی‌توانند متحد استراتژیک باشند؟ وی ضمن بیان اینکه اعزام نظامیان ترکیه به استان ادلب خلاف قوانین بین‌المللی است، از سکوت کشور‌های غربی در این باره انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تهدیدات علنی ترکیه به نابود کردن نیرو‌های ارتش سوریه و تلاش برای مسلط کردن تروریست‌ها بر بزگراه استراتژیک اِم ۵ (جاده مواصلاتی بین حلب و دمشق) خلاف توافق سوچی است، توضیح داد: «برخلاف ابراز نگرانی‌های دروغین کشور‌های غربی درباره وضعیت انسانی در منطقه ادلب، فقط مرکز آشتی روسیه و دولت قانونی سوریه در حال رساندن کمک‌های ضروری به ساکنان مناطق آزادشده هستند».

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تداوم عملیات ضد تروریستی در ادلب، گفته بود «متوسل شدن به اروپا هم عملیات ما علیه تروریست‌ها در ادلب را متوقف نمی‌کند».

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بار‌ها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند. منبع: فارس لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rij خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روسیه ادلب توافق سوچی ارتش سوریه تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه

وزارت دفاع سوریه ویدیویی از حمله به تروریست‌ها منتشر کرد. خودروهای زرهی تروریست‌ها در این حمله هدف قرار گرفت.

دریافت 21 MB به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین