Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت بهداشت است گفت: شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، مایع و ضد عفونی کردن سطوح با موادی با پایه الکل و یا مخلوط آب و مایع سفید کننده "وایتکس" از جمله راهکار‌های پیشگیری از این بیماری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه محلول گندزدا باید روزانه تهیه و استفاده شود، ادامه داد: محلول وایتکس حتی در دمای مناسب هم به تدریج، اما به کندی بی‌خاصیت می‌شود، بنابراین آن را طولانی نگهد‌اری نکنید، روزانه وایتکس رقیق‌شده را درست کنید و تا ۲۴ ساعت استفاده نمایید.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گندزدا باید با آب سرد یا معمولی تهیه شود همچنین لازم است در حین کار با ترکیبات گندزدا با پایه کلر، از جریان مناسب هوا مطمئن شد تا انتشار ترکیبات کلر در فضای بسته باعث مسمومیت افراد نشود.

حسنی افزود: شهروندان می‌توانند برای گندزدایی سطوح از جمله میز و صندلی ها، کلید و پریزها، کیبورد و کیس و موس کامپیوتر، دستگیره درب و پنجره ها، نرده ها، شیر آلات، گوشی تلفن و موبایل از ترکیب یک قسمت وایتکس با ۹۹ قسمت آب سرد "۲ قاشق غذاخوری وایتکس در ۴ لیوان آب" استفاده نمایند.

او ادامه داد: در حین کار با ترکیبات کلر و اسیدی لازم است از ماسک‌های تنفسی و دستکش استفاده شود، درب و پنجره‌ها در حین گندزدایی باز و تهویه مناسب صورت گیرد و از اضافه نمودن سایر مواد شوینده در حین انجام گندزدایی خودداری شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه می کنم قبل از گندزدایی، گردگیری سطوح توسط دستمالی جداگانه صورت گیرد، همچنین شهروندان در نظر داشته باشند که رطوبت ناشی از آغشته شدن سطوح "میله ها، دستگیره‌ها و سایر سطوح"به مواد گندزدا باید در معرض هوا خشک شده "حداقل ۱۰ دقیقه زمان تماس در نظر گرفته شود" و از خشک کردن سطوح با وسایل یا دستمال دیگرخودداری نمایند.   حسنی افزود: دستمال‌ها و وسایلی که برای نظافت استفاده می‌شود باید از وسایلی که برای شستشو و نظافت سرویس‌های بهداشتی بکار می‌رود جدا بوده و در هیچ شرایطی به طور مشترک استفاده نشود.   انتهای پیام//ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان ضدعفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!