Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «توریسم آنلاین» دیواره های غار «نینگوو» با لایه های ضخیم یخ پوشیده شده در حالی که ارتفاع برخی قندیل از سقف به کف هم می رسد.

نکته تمایز دهنده این غار این است که در طول تابستان هم با وجود بالارفتن دمای بیرونی ، یخ زده باقی می ماند.

البته غارهای یخی که در کل دنیا وجود دارند  گاه  تعدادی از آنها به خاطر قرارگیری در مناطق خنک تر همچنان سرد و یخی می ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یخ های داخل غار مانند یک حائل به ثبات دمای دخل غار کمک می کنند و هر هوای گرمی که داخل شود به سرعت توسط یخ ها خنک می شود.

برای شکل گیری غارهای یخی در یک دوره زمانی مناسب باید مقدارکافی آب هم فراهم باشد.

در فصل زمستان آب و هوا باید به گونه ای باشد که در زمستان کوهها دارای برف و درتابستان هم دما به اندازه ای باشد که با وجود ذوب شدن یخ اما هوا همچنان خنک بماند.تعادل بین این عوامل کمک به تشکیل و حفظ غاریخی می کند.

جالب است بدانید که بزرگترین غاریخی دنیا «Eisriesenwelt» است که با گستره ۴۲ کیومتر در اتریش قراردارد.

کد خبر 1360333

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین گردشگری سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • قلم قرمز سرمربی پرسپولیس روی نام ۲ بازیکن
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • خشم هواداران الاتحاد از بنزما و گایاردو
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲