Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی همزمان با مطرح شدن ورود ویروس کرونا در کشور و شاید کمی قبل تر از آن مردم شروع به خرید ماسک، دست کش، ژل ضدعفونی کننده کردند بطوریکه حجم خرید مردم برای این اقلام به قدری بود که داد داروخانه ها نیز برای خرید بیش از حد نیاز افراد بلند شد.

این درحالی است که در جامعه گروهی از افراد زندگی می کنند که بیش از هر شخص دیگری نیاز به اقلامی همچون ماسک، ژل ضدعفونی کننده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دارند اما هرچقدر به داروخانه ها مراجعه می کنند دشتشان برای رسیدن به این اقلام کوتاه است.

بیماران خاص گروهایی که در معرض بیشتر ویروس کرونا قرار دارند

بیماران خاص خراسان شمالی همچون بیماران مبتلا به ام اس و سرطان از جمله گروه هایی هستند که در معرض بیشتری برای ابتلا به این بیماری قرار دارند اما تعداد زیادی از آن ها نتوانسته اند این اقلام بهداشتی را تهیه کنند.

حریری رئیس انجمن بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به سرطان یک گروه از بیماران آسیب پذیر در برابر این ویروس هستند، گفت: حدود یک هفته است داد می زنیم که به ماسک و ... نیازمند هستیم اما هنوز چیزی به دست این انجمن برای توزیع در میان بیماران نرسیده است.

وی با بیان اینکه این افراد می توانند ناقل بیماری باشند، اظهارکرد: از آنجاییکه این افراد بیشترین تردد را به بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مطب ها و داروخانه ها برای انجام شیمی درمانی، پرتودرمانی، انجام آزمایشات، گرفتن داروها دارند نسبت به این ویروس آسیب پذیرتر هستند و می توانند به سایر افراد نیز منتقل کنند.

حریری افزود: چندین مرتبه نیز درخواست اعطای این تجهیزات برای بیماران شده است اما اعلام می کنند که نداریم.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار بیمار تحت پوشش این انجمن است، ادامه داد: تعدادی از این بیماران روزانه به این انجمن مراجعه می کنند که هم خود بیماران و هم کارکنان این انجمن در معرض خطر قرار دارند.

حریری اظهارکرد: دو روز گذشته حدود 40 بیمار به این انجمن مراجعه کرده و درخواست ماسک، ژل و ... را می دادند اما چیزی وجود نداشت که به آن ها بدهیم.

به علت نبود اقلام بهداشتی مجبور به تعطیلی انجمن شدیم

سهیلا پیدا رئیس انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: به هیچ یک از بیماران خاص این انجمن اقلام بهداشتی مذکور داده نشده و روزانه حجم زیادی از بیماران برای دریافت این اقلام به این انجمن تماس می گیرند.

وی افزود: یک شیشه الکل برای ضدعفونی کردن انجمن گرفته بودیم که آن نیز تمام شده است.

پیدا ادامه داد: از سوی دانشگاه علوم پزشکی قول داده شده بود که ماسک و ژل و ... به انجمن اعطا شود اما آن ها اعلام کرده اند که هنوز به دست آن ها نیز نرسیده که توزیع کنند.

وی تصریح کرد: به علت نبود این اقلام بهداشتی مجبور شده ایم تا فعلا انجمن را تعطیل کنیم.

برای رفتن به درمانگاه استرس دارم

یکی از بیماران مبتلا به ام اس نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: مجبور هستم هر روز و یا روز در میان به درمانگاه برای تزریق آمپول مراجعه کنم که تا رسیدن به درمانگاه باید از تاکسی و یا اتوبوس استفاده کنم اما نه ماسکی دارم و نه ژل ضدعفونی کننده دست.

وی افزود: یکی از دوستان با دیدن این مشکل چند عدد ماسک، ژل ضد عفونی کننده دست و دست کش که برای خود تهیه کرده بود را به من داد ولی ماسک ها فقط کفاف دو تا سه روز می دهد و در حال حاضر استرس رفتن به درمانگاه برای تزریق آمپول را دارم.

مهری فرشاد مسئول بیماران خاص و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: قرار بر این بود تا این حوزه اقلامی همچون ماسک، ژل ضدعفونی کننده و ... را از طریق سایر بخش ها تامین کند اما هنوز این اقلام در اختیار ما قرار نگرفته که آن ها را میان انجمن و بیماران خاص توزیع کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس سرطان ام اس خراسان شمالي گفت و گو با ایسنا بیماران مبتلا ژل ضدعفونی کننده اقلام بهداشتی خراسان شمالی بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد