Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان پاکزاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشکیل نشست فوق‌العاده مشورتی با حضور تمامی دهیاران، مطالب و توصیه‌های ویژه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن آموزش داده شده و مقرر شد تا دهیاران به عنوان رییس شورای سلامت و مدیریت بحران روستای خود به طور هماهنگ و مستمر رعایت نکات بهداشتی را پیگیری و به روستاییان انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات لجستیکی دهیاری‌ها نیز برای عملیات گندزدایی، سم‌پاشی و ضدغفونی کردن معابر روستایی، مکان‌های پرتردد، مساجد و نانوایی‌ها آماده و بکارگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول این هفته بیشتر روستاها با استفاده از ماشین‌آلات سم‌پاشی، ضدغفونی و گندزدایی شده‌اند، اضافه کرد: از طرف بخشداری، کلر و محلول‌های ضدعفونی موردنیاز نیز در این زمنیه تهیه و در اختیار دهیاران قرار گرفته است.

بخشدار بخش مرکزی مهاباد ادامه داد: به دهیاران همچنین درخصوص دفع و معدوم‌سازی به موقع زباله در روستاهای خود تاکید شده و این آمادگی هم تا پایان شرایط اضطراری ادامه خواهد داشت.

پاکزاد یادآور شد: پیشگیری از برگزاری مراسم‌های سنتی، جشن‌ها و مجالس ترحیم در سطح روستاها و تعطیلی بازارهای هفتگی نیز در دستور کار دهیاران قرار گرفته است.

وی گفت: تاکنون در بخش مرکزی مهاباد مورد مشکوک به بیماری کرونا گزارش نشده است و به همه دهیاران نیز ابلاغ شده در صورت مواجه با موارد مشکوک سریعا به بخشداری اعلام کنند تا با هماهنگی نماینده شبکه بهداشت و درمان موضوع پیگیری شود. 

بخش مرکزی شهرستان مهاباد دارای ۸۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر است؛ مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ویروس کرونا مهاباد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰ هنرجوی مهابادی در دوره‌های فیلم‌سازی شرکت کردند
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت