Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@00:49:01 GMT

اقدامات جدید آمریکا در پایگاه‌های خود در عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۰۵۶۵

اقدامات جدید آمریکا در پایگاه‌های خود در عراق

به گزارش ایسنا، شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای آمریکا در پایگاه‌های عراق همکاری خود را با شرکت‌های داخلی و طرف‌های ارائه دهنده خدمات که عملیات‌های آماده سازی و تجهیزاتی را برای اردوگاه‌های آمریکایی انجام می‌دادند، لغو کردند. نیروهای آمریکایی همچنین بالن‌های نظارتی جدیدی را برافراشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت نیز در آستانه ورود به عراق و به ویژه پایگاه عین الأسد است، در همین راستا، اقداماتی در داخل این پایگاه در حال انجام بوده که با استقرار این سامانه در عین الأسد در ارتباط است. آمریکایی‌ها همچنین آماده سازی پناهگاه‌ها در داخل این پایگاه را ازسرگرفته‌اند و این روند به شکلی در حال انجام است که نشان نمی‌دهد آنها به خروج از عراق فکر کرده و یا برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پهپادهای آمریکا بار دیگر پرواز بر فراز سفارت واشنگتن در بغداد و اطراف پایگاه‌های نظامی عراق را که نیروهای آمریکا نیز در آن حضور دارند، از سرگرفته‌اند و انتظار می‌رود که در دوره آتی اقدامات جدیدی مانند لغو حضور نیروهای آمریکا در پایگاه‌های "التاجی" در بغداد و "بلد" در صلاح الدین انجام شود تا بدین واسطه حضور اصلی آن تنها به پایگاه‌های عین الأسد در الانبار، "حریر" در اربیل، فرودگاه بغداد، کاخ‌های ریاست جمهوری در موصل و پایگاه "الحبانیه" در شرق رمادی محدود شود.

در همین حال، یک منبع مسئول در منطقه الخضراء بغداد گفت که واشنگتن به دولت عراق اطلاع داده است که نیروهای آمریکا در عراق تغییراتی را در مواضع، پناهگاه‌ها و حتی اردوگاه‌ها خود ایجاد کرده‌اند. همچنین تغییراتی در وظایف ویژه نیروها و حضور امنیتی صورت گرفته است.

طبق گفته این منبع، نیروهای ایالات متحده با موشک‌های پاتریوت که "به زودی" وارد عراق می‌شود، از خود حفاظت خواهند کرد. واشنگتن همچنین بغداد را در جریان تحولات صورت گرفته میدانی و استقرار نیروهایش در عراق قرار داده است.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در جهت تحقق شعار سال نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمد حسینی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: هفته گذشته شاهد حضور پر برکت رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان بودیم که مسلماً این سفر باعث رونق اقتصادی و پیشرفت در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: این اراده در هیات دولت وجود دارد که با تلاش‌های شبانه روزی و کار جهادی، مشکلات و موانع موجود برای افزایش رفاه مردم عزیز ایران برطرف شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت تمام توان خود را در جهت تامین مسکن برای نیازمندان به کار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

حسینی تصریح کرد: امروزه بسیاری از شرکت‌ها نیازمند نیروی کار می‌باشند که از این رو لازم است اقدامات لازم جهت تامین نیرو و افزایش تولید انجام شود.

وی ادامه داد: در جهت تحقق شعار نیاز است از نیروهای دانش بنیان استفاده کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه ویژه بر امور و رفاه کارگران عزیز تاکید داشته اند و از این رو ما نیز تمام توان خود را در جهت اجرا نمودن این امر به کار گرفته ایم.

کد خبر 748126

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم