Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@10:48:35 GMT

اتهام جنایت جنگی به روسیه، سوریه و ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۰۶۹۵

اتهام جنایت جنگی به روسیه، سوریه و ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، یک کمیسیون سازمان ملل بر اساس تحقیقاتی که بین ۱۹ ژوئیه  ۲۰۱۹ تا دهم ژانویه ۲۰۲۰ در سوریه انجام داده‌، به این نتیجه رسیده است که نیروهای دولتی روسیه و سوریه در شمال غربی سوریه مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

سرپرست این کمیسیون، پائولو سرجیو پینیرو روز دوشنبه، ۱۲ اسفند (دوم مارس) در جمع خبرنگاران در ژنو اظهار داشت که نظامیان دو کشور در استان ادلب و حوالی آن به کشتار غیرنظامیان، از جمله کودکان پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده‌های کمیسیون سازمان ملل، نیروهای دولتی سوریه و روسیه در این منطقه بیمارستان‌ها و مکان‌هایی را که تحت پوشش حقوق بین‌الملل هستند، عامدانه بمباران کرده‌اند.

استان ادلب یکی از مناطقه معدود زیر کنترل نیروهای مخالف رژیم بشار اسد است.

جنگ سوریه و ترکیه بالا گرفت | سوریه یک هواپیمای ترکیه را سرنگون کرد | ترکیه تجاوز خود را «سپر بهار» نامید مرکز مستشاری ایران در سوریه: ترکیه به بمباران مواضع ما ادامه می‌دهد اتهام علیه ترکیه

کمیسیون سازمان ملل همچنین به این نتیجه رسیده است که "ارتش آزاد سوریه" هم جنایات جنگی مرتکب شده است و ترکیه، به دلیل حمایت از این نیروی نظامی، می‌تواند تحت پی‌گرد قضایی قرار بگیرد.

مبنای داده‌های این کمیسیون، اطلاعات پیشمرگ‌های کرد، خانواده‌های آنان و دیگر غیرنظامیان ساکن شمال سوریه است.

شاهدان عینی گفته‌اند که رزمندگان "ارتش آزاد سوریه" در شمال سوریه اقدام به اعدام، غارت و غصب خانه‌های مسکونی ساکنان منطقه کرده‌اند.

در این راستا به کشتن هورین خلف، سیاستمدار کرد اشاره شده است. اعضای کمیسیون سازمان ملل می‌گویند که نیروهای تحت پیشتیبانی ترکیه پیش از اعدام خانم خلف، بدن او را مثله کرده‌اند.

ترکیه و سوریه در آستانه جنگ| ۲۲ سرباز ترکیه در حمله هوایی در سوریه کشته شدند اردوغان خطاب به روسیه: از سر راه ما در سوریه کنار بروید تنش روسیه و ترکیه بالا گرفت | صحبت از انتقام سخت

در گزارش کمیسیون تحقیق سازمان ملل آمده است که در اثر حمله‌های روسیه و سوریه به استان ادلب و حومه آن از اوایل دسامبر ۲۰۱۹ تا کنون ۹۵۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

تازه‌ترین عملیات مشترک نیروهای سوریه و روسیه علیه مخالفان اسد از آوریل سال گذشته باعث گریز یک میلیون تن از ساکنان منطقه شده است.

از آنجایی که ترکیه مرزهای خود را به روی این پناهجویان بسته است، آنها در داخل سوریه آواره شده‌اند.

کد خبر 488902 برچسب‌ها ترکیه سوریه روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه سوریه روسیه کمیسیون سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، مدیرعامل پرسپولیس در عین حال که از بازیکنان این تیم حمایت کرد، نسبت به کارت قرمز امید عالیشاه نیز موضعی منفی گرفت اما عمده دلیل ناکامی قرمزها را اتلاف وقت بازیکنان تیم سپاهان قلمداد کرد.

او در این خصوص گفت: جا دارد از بازیکنان تشکر کنم و همچنین از هواداران که یار دوازدهم ما بودند. موقعیت بسیار خوبی داشتیم و چیزی که انتظارش را داشتیم، محقق نشد.

مدیرعامل پرسپولیس با انتقاد از سپاهانی‌ها عنوان کرد: ما یک زمانی بازیکنان کشورهای عربی را نقد میکردیم که از اوایل نیمه دوم خودشان را به مصدومیت می‌زدند اما تیم سپاهان از دقیقه پنج بازی 20 بار مصدوم وشبه مصدوم شدند و این موضوع روند بازی را کند کرد.

درویش همچنین در مورد اخراج امید عالیشاه اظهار داشت: ما از موقعیت‌هایمان استفاده کرد و البته کاپیتان ما هم نباید روی حساسیت بازی آن کار را میکرد. هرچند خطا را بازیکن آنها کرد اما بازیکن باتجربه نباید این کار را میکرد چون ما در اوج حملات بودیم.

دیگر خبرها

  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد