Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@09:03:07 GMT

نگاهی به مطالب ستون نویس‌های ترکیه| باتلاق ادلب

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۰۹۴۴

نگاهی به مطالب ستون نویس‌های ترکیه| باتلاق ادلب

ده‌ها هزار عنصر تروریست حالا در ادلب به سر می‌برند که از ریختن خون٬ ترس و ابایی ندارند. اما متاسفانه٬ حزب عدالت توسعه٬ این آدم‌ها را به عنوان قهرمانانی می‌شناسد که به دنبال سرنگورن کردن رژیم اسد هستند. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ستون‌نویس‌های روزنامه‌های ترکیه که در زبان ترکی از آنها به "گوشه‌نویس" یاد می‌شود٬ بخشی از فعالان رسانه‌ای توانمند و اثرگذار هستند که معمولاً یادداشت‌هایشان تاثیر قابل توجهی بر افکار عمومی و معادلات حزبی ترکیه می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسنیم تلاش می‌کند تا با انتخاب گزینه‌های قابل توجهی از نوشته‌های ستون‌نویس‌های ترکیه تصویری کوچک از تحولات سیاسی٬ فعالیت‌های رسانه‌ای و هدایت افکار عمومی این کشور را به دست دهد.

باتلاق ادلب

مصطفی بالبای/ روزنامه جمهوریت

بحران و جنگ داخلی سوریه از سال 2011 میلادی آغاز شد و از آن زمان تاکنون٬ تمام مشکلات این کشور در هم پیچیده و در شهری به نام ادلب٬  به یک کلاف سردرگم و یک باتلاق وسیع تبدیل شده است.

در آغاز بحران سوریه٬ بشار اسد در دمشق محبوس مانده بود و امکان هیچ تحرکی نداشت اما با حمایت‌های ایران و روسیه٬ او توانست به پا خیزد و از آن مقطع سخت و دشوار بگذرد.

در حال حاضر٬ در سوریه با کشوری روبرو هستیم که نزدیک به یک سوم مردم آن آواره شده‌اند و از این لحاظ٬ این کشور با یک تراژدی بزرگ مواجه شده است.

منابع انسانی از دست دولت سوریه خارج شده و زیرساخت‌های اقتصادی هم در مقیاس وسیعی از میان رفته‌اند. دولت اسد توانست در سالیان اخیر٬ معارضین را به سوی ادلب جارو کند و حالا بیش از 2 میلیون نفر در آن جا جمع شده‌اند و ده‌ها هزار عنصر تروریست حالا در ادلب به سر می‌برند.

بسیاری از چهره‌های افراطی و تروریست‌های ساکن ادلب٬ شهروند سوریه نیستند و از چین٬ روسیه٬ آفریقا و دیگر کشورها خود را به سوریه و ادلب رسانده‌اند و دارای تفکرات جهادی افراطی هستند و از ریختن خون٬ ترس و ابایی ندارند. اما متاسفانه٬ حزب عدالت  توسعه٬ بسیاری از این آدم‌ها را به عنوان قهرمانانی می‌شناسد که به دنبال سرنگون کردن رژیم اسد هستند.

یک پرزیدنت سوسیالیست برای آمریکا

فهمی کورو/ پایگاه اینترنتی شخصی

در این ساعتی که من در حال نوشتن تحلیلی در مورد انتخابات آمریکا هستم٬ هنوز نتایج سه‌شنبه بزرگ مشخص نشده است. اما واقعیت این است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر٬ نام برنی سندرز بر زبان بسیای از شهروندان آمریکا افتاده است. اصلاً بعید نیست که در انتخابات پیش رو یا در دوره بعدی انتخابات٬ شرایطی فراهم شود که آمریکا صاحب یک پرزیدنت سوسیالیست شود.

اگر چه بخش قابل توجهی از اعضای حزب دموکرات آمریکا٬ خواهان به قدرت رسیدن جو بایدن هستند٬ اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که شمار کسانی که خود را سوسیالیست دموکرات می نامند٬ اندک نیست و حالا آنها نیز یک جمعیت شایان توجه هستند و این افراد با تمام وجود از سندرز حمایت می‌کنند.

در برنامه‌های سندرز٬ موضوعات و شعارهای مهمی وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

1.نظام آموزشی رایگان در کلیه دانشگاه‌های ایالتی.

2.صفر کردن وام و بدهی همه دانشجویان کشور.

3.تقویت نظام بیمه عمومی و تامین اجتماعی و تقبل کامل هزینه‌های درمان.

4.کاهش شدید هزینه‌های حمل و نقل عمومی.

سندرز یک سوسیالیست افراطی نیست ولی در هر حال٬ حامی اندیشه چپ و سوسیالیسم است. حواسمان باشد. داریم در مورد آمریکا صحبت می‌کنیم. آمریکایی که در دوران مک کارتی شعار مرگ سرخ‌ها را سر می‌داد و در دوران جنگ سرد٬ آن همه در برابر سوسالیسم ایستاد٬ حالا شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی دارد که یک سوسیالیست هم می‌تواند برای خودش طرفدار جمع کند و به میدان رقابت بیاید.

شاید اگر برنی سندرز، 78 ساله نبود و به عنوان یک لیدر جوان در انتخابات حضور پیدا می‌کرد٬ شانس بیشتری برای پیروزی داشت.

کلاهی که داوود اوغلو سر ترکیه گذاشت

احمد ککچ/ روزنامه آکشام

احمد داوود اوغلو٬ نخست وزیر سابق و وزیر امور خارجه اسبق ترکیه٬ در دورانی که به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شده بود٬ بسیار مدعی بود و با سخنرانی‌ها و نظریاتش٬ خود را به عنوان فردی نشان می‌داد که برای تمام مسائل٬ راه حل دارد.

داوود اوغلو مدعی بود که نظریه بی‌نظیر او به نام عمق استراتژیک٬ می‌تواند هر مشکلی را از میان بردارد. اما دیدیم که چنین نبود و نظریه او در میدان عمل شکست خورد.

داوود اوغلو مدعی بود که تمام شهرها٬ روستاها٬ محلات٬ چشمه‌ها٬ سنگ‌ها و پرندگان سوریه را می‌شناسد و می‌داند که در تمام مسائل این کشور٬ پای مساله مهم به نام دینامیسم داخلی در میان است. اما آن چه داوود اوغلوی مدعی به آن نیاندیشیده بود٬ عامل خارجی و دینامیسم خارجی بود.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,90,1414/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اِدلب ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه داوود اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • اسراییل در باتلاق غزه گیر افتاده است
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی
  • احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای برای انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه برخی از فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی