Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم شریف‌پور مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان گفت: در بسیاری از استان‌ها بویژه کردستان مردم روستایی به علت فاصله زیاد و بدور بودن از هیاهوی شهرها، شیوع ویروس کرونا را اصلا جدی نگرفته‌اند.

او افزود: علی رغم توصیه‌های فراوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق بررسی‌های انجام گرفته جامعه روستایی در رعایت بسیاری از نکات بهداشتی در خصوص این بیماری کوتاهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف‌پور بیان کرد: با وجود اینکه برگزاری مراسم ختم و عروسی‌ها در روستا‌ها به نسبت گذشته کمرنگ شده است، اما برخی تجمعات از جمله شب نشینی‌ها و نماز جماعت در بسیاری از روستا‌ها کماکان مطابق معمول همیشه انجام می‌شود که ممکن است تهدید سلامت مردم باشد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری کردستان افزود: در نظر داریم به منظور ارتقای حساسیت مردم ستاد پیشگیری را با همکاری دهیار، ماموستای روستا (امام جماعت)، بهورز روستا و اعضای شورای اسلامی در تمام روستا‌های دارای دهیاری استان تشکیل دهیم.

شریف‌پور یادآور شد:کار تشکیل این ستاد‌ها هم اکنون شروع شده و در مرکز بخش‌ها، دهستان‌ها و روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر جمعیت و روستا‌های حاشیه و نزدیک شهر‌ها فعالیت خود را در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا شروع کرده است.

او تاکید کرد: این ستاد‌ها موظف هستند علاوه بر افزایش حساسیت مردم نبست به رعایت نکات بهداشتی را با ارایه آموزش‌های غیر حضوری و پخش تراکت و پوستر بیشتر کنند تا مانع از گسترش این بیماری در جوامع روستایی باشیم.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استاندار کردستان گفت: هم اکنون در این استان حدود یک هزار و ۷۰۰ آبادی داری سکنه وجود دارد که در یک هزار و ۲۰۰ روستای آن دهیاری فعال است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دهیاری های استان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی