Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،برای شرکت در ثبت نام مجدد کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ لازم است از شرایط و ضوابطی آگاهی داشته باشید که در این گزارش به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

متقاضیان کنکور سراسری سال ۹۹ که در مهلت تعیین شده (از ۱۶ تا ۲۷ بهمن ماه ۹۸) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:  ثبت نام مجدد در کنکور سراسری آغاز شد

برای ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۹ بایستی به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه این گزارش به بیان آن‌ها می‌پردازیم:

زمان شروع از روز دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ لغایت روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ادامه دارد.

ثبت نام شما زمانی تکمیل شده که در مراحل ثبت نام از سیستم شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ثبت نام ۱۶ رقمی دریافت کنید.

در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند ثبت نام می‌توانید با شماره ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۵۹ (استان البرز) و ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۶۱ (استان البرز) و ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۶۲ (استان البرز) تماس گرفته و یا از طریق سیستم پاسخگویی اقدام کنید. 

داوطلبانی که درخصوص اطلاعات سوابق تحصیلی با مشکل مواجه شوند (عدم مشاهده سوابق تحصیلی و یا مغایرت در اطلاعات سوابق تحصیلی) لازم است به سایت آموزش و پرورش به نشانی http://dipcode.medu.ir مراجعه کنند.

نکته‌های مربوط به سریال‌های ثبت نام و انتخاب علاقمندی‌ها

داوطلبان بایستی انواع سریال‌های اعتباری (سریال ثبت نام ۱۲ رقمی به مبلغ ۳۷۰/۰۰۰ ریال و سریال علاقه مندی ۱۰ رقمی به مبلغ ۱۸۶/۰۰۰ ریال) لازم برای ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را قبلا از طریق سایت سنجش خریداری کنند.

آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی، غیردولتی و غیرانتفاعی هستند؛ می‌توانند قبل از آغاز ثبت نام یا ویرایش، سریال علاقمندی به مبلغ ۱۸۶/۰۰۰ (یکصد و هشتاد و شش هزار) ریال را خریداری کرده و اطلاعات آن را در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.

لازم است داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر هستند قبل از آغاز ثبت نام یا ویرایش، سریال ثبت نام به مبلغ ۳۷۰/۰۰۰ (سیصد و هفتاد هزار) ریال را خریداری کرده و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.

داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز هستند؛ قبل از آغاز ثبت نام یا ویرایش، سریال ثبت نام به مبلغ ۳۷۰/۰۰۰ (سیصد و هفتاد هزار) ریال را خریداری کرده و اطلاعات آنرا در زمان ثبت نام یا ویرایش وارد کنند.

کارت ورود به جلسه رشته‌های با آزمون کنکور سراسری از ۹ تیر ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان تا ۱۱ تیر فرصت دارند نسبت به دریافت پرینت کارت ورود جلسه و برگ راهنمای مربوطه اقدام کنند.

آزمون سراسری سال ۹۹ در روز‌های دوازدهم و سیزدهم تیر ۹۹ در حوزه‌های امتحانی مربوطه در سراسر کشور برگزار می‌شود و کارنامه اولیه این آزمون دهه دوم مرداد منتشر خواهد شد. داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی نسبت به انتخاب رشته‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

نتیجه نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ در دهه دوم شهریور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانه www.sanjesh.org اعلام خواهد شد.

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶، اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، داشتن دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش (نظام آموزشی غیر ۳-۳-۶) که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور ۹۹ بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت. داوطلبانی که دارای دو مدرک دیپلم هستند می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده در دفترچه اقدام کنند.

- آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند، اجازه ویرایش کلیه اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.

- آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند، اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند؛ اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.

ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

براساس مصوبه جلسه هجدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۹ تیرماه ۹۸ داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مجاز هستند در زمان ثبت‌نام بدون توجه به نوع نظام آموزشی که در آن تحصیل کرده اند، نوع مجموعه سوالات خود را از نظام آموزشی دیگر (نظام آموزشی ۳-۳-۶ و یا نظام آموزشی سالی واحدی- ترمی واحدی) انتخاب کرده و در جلسه آزمون به آن پاسخ دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری آزمون سراسری ثبت نام ثبت نام یا ویرایش آزمون سراسری سال کنکور سراسری سال سراسری سال ۱۳۹۹ زمان ثبت نام سراسری سال ۹۹ گروه آزمایشی سوابق تحصیلی نظام آموزشی اقدام کنند ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها از امروز آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در اجرای برنامه برگزاری آزمون‌های نهایی، تولید نمره کل سابقه تحصیلی، ایجاد سابقه و ترمیم نمره  برای متقاضیان ورود به آموزش عالی، از امروز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی آغاز شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه، سوابق تحصیلی خود را مشاهده، تأیید و در صورت وجود مغایرت، درخواست خود را برای بررسی هریک از بخش‌های سوابق تحصیلی ثبت نمایند.

وی ادامه داد: مراجعه به سامانه و تأیید سوابق برای تمامی داوطلبان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال جاری الزامی است.

 زارعی گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون‌های نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و یا ترمیم نمره باید ابتدا این فرایند را طی نمایند؛ در ضمن، ثبت‌نام دروس نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره پس از تأیید سوابق تحصیلی و در چند روز آتی در همین سامانه فعال خواهد شد.

زارعی افزود: داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام نموده‌اند می‌بایست از طریق سامانه جامع آزمون سراسری در وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  my.sanjesh.orgوارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید نمایند.

گفتنی است سوابق تحصیلی در فرایند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی پنجاه‌درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال1402 و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی 30 اردیبهشت تا 29 خردادماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد