Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: قصایدی بالابلند به قامت الوند و غزلیاتی شیوا و بی‌مانند از طبع استاد یاور همدانی به جای مانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در پی درگذشت استاد احمد نیک‌طلب (یاور همدانی) پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح زیر است:

بازگشت همه به سوی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر درگذشت استاد احمد نیک‌طلب (یاور همدانی) بسیار ملال انگیز بود و موجبات تألم و تأثر اهالی شعر و ادبیات را فراهم آورد.

استاد یاور همدانی شاعری یگانه، ادیبی فرزانه و از پیشکسوتان گرانمایه شعر انقلاب اسلامی بود که قصایدی بالابلند به قامت الوند و غزلیاتی شیوا و بی‌مانند از طبع آن استاد فقید به جای ماند.

مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، درگذشت این استاد فرزانه را به اهالی شعر و ادبیات به‌ویژه فرزند برومند ایشان، شاعر فرهیخته، جناب بابک نیک‌طلب تسلیت عرض می‌کند و برای آن مرحوم بهره‌مندی از خوان رحمت الهی، و برای بازماندگان، دوستان و علاقه‌مندان آن عزیز سفر کرده، صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

عباس محمدی، مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: عباس محمدی حوزه هنری یاور همدانی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت

ایسنا/خراسان شمالی پیکر «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز بر روی دوش اهالی هنر و مردم هنردوست خراسان شمالی تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

 مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه‌پرداز خراسان شمالی، ظهر امروز با حضور گسترده مردم، مسئولان و جامعه فرهنگی و هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد.

استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.

عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود