Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار آزادشهر گفت: صبح امروز (چهارشنبه) به دستور استاندار گلستان و با هدف مقابله یبا شیوع ویروس کرونا، سایت بازیافت زباله این شهرستان با حضور مسوولان و توسط یک پهپاد اختصاصی ضدعفونی و محلول‌پاشی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، احمدرضا آدینه اظهارداشت: با توجه به اهمیت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و وضعیت سایت بازیافت این شهرستان، با هماهنگی‌های انجام گرفته با دفتر امور شهری استانداری گلستان، فرمانداری و شهرداری آزادشهر و اختصاص یک دستگاه پهپاد اختصاصی عملیات ضدعفونی این مجموعه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هم‌افزایی و اقدام مشترک دستگاه‌های خدمات رسان در کنار بسیج مردمی و همت و همراهی مردم در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی کامل این ویروس خطرناک از سطح کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، نیمی از جمعیت تقریبی ۱.۹ میلیون نفری گلستان در شرق این استان زندگی می کنند و روزانه ۲۲۰ تا ۲۵۰ تن زباله از هفت شهرستان شرق استان گلستان شامل گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه وارد سایت بازیافت زباله آزادشهر می‌شود.

آزادشهر افزون بر ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد و سایت بازیافت زباله این شهرستان در سال ۱۳۹۵ راه اندازی شده است.

**

بررسی وضعیت توزیع اقلام بهداشتی مقابله با کرونا در مینودشت

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مینودشت، با هدف مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا و تهیه امکانات و لوازم بهداشتی نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار، دادستان، مدیر شبکه بهداشت و رییس صنعت و معدن و تجارت این شهرستان با مسوولان داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی مینودشت تشکیل و تامین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مواد ضدعفونی کننده و مدیریت بر توزیع آن در بین شهروندان و مشارکت و همکاری بخش‌های خصوصی برای اطلاع رسانی و آموزش به شهروندان و مراجعه کنندگان پیگیری شد.

**

بازدید فرماندار گالیکش از برخی صنوف برای بررسی رعایت مسائل بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا 

فرماندار گالیکش به‌ همراه روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و نمایندگان مرکز بهداشت شهرستان به منظور بررسی اجرای طرح تنظیم بازار و رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از برخی نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مراکز فروش و عرضه کالا و مواد غذایی در سطح شهرستان به طور سرزده بازدید کرد.

فرماندار گالیکش در حاشیه این بازدیدها گفت: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مشاغل مختلف همچون قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها که با تغذیه مردم به شکل مستقیم ارتباط دارد، بسیار ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، علی‌اصغر میرزایی افزود: توجه نکردن به اصول بهداشتی در مراکز عرضه موادغذایی احتمال شیوع این بیماری در جامعه را افزایش خواهد داد.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی‌ها به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین محل‌های مراجعه مردم،‌ اظهارداشت: بهتر است نانوایی‌ها در این شرایط، هزینه نان را از طریق کارت‌های عابربانک دریافت کنند و نباید با همان دستی که از مردم پول گرفته می‌شود،‌ نان تحویل داده شود.

**

روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی گالیکش با صدور اطلاعیه‌ای به غله‌کاران در مورد بیماری زنگ زرد هشدار داد

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارش‌های اخیر، رطوبت بالا و مساعد بودن شرایط جوی، احتمال بروز بیماری "زنگ زرد" در مزارع گندم و جو بسیار بالاست و لازم است غله‌کاران حتما در این ایام از مزارع خود بازدید و در صورت مشاهده علائم بیماری با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی در منطقه نسبت به مبارزه در شرایط مناسب سریع اقدام کنند.

این بیماری خسارت شدیدی به همراه دارد و به شدت گسترش می‌یابد و فراگیر شدن آن به سرعت گندم و جو را نابود خواهد کرد لذا سرکشی مزارع گندم و جو در این ایام بسیار اهمیت دارد.

در این اطلاعیه در تعریف بیماری زنگ زرد گندم و علائم آن آمده است: این بیماری یکی از مهمترین بیماری‌های گندم در دنیا و ایران است و در سال‌های شیوع خسارت سنگینی را موجب می‌شود؛ این بیماری برای نخستین بار در سال ۱۳۲۶ از ایران گزارش شده و هم اینک در بیشتر مناطق گندم‌خیز کشور شیوع دارد و علائم آن در روی برگ‌های جوان به صورت جوش یا تاول‌هایی به رنگ زرد مایل به نارنجی ظاهر شده و سپس این جوش‌ها به هم پیوسته و نوارهایی در امتداد رگبرگ‌ها در هر دو سطح برگ نمایان می‌شود.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا دفع زباله گلستان آزادشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا دفع زباله گلستان آزادشهر گنبدکاووس ویروس کرونا دفع زباله گلستان آزادشهر شیوع ویروس کرونا سایت بازیافت زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟

نحوه مدیریت درآمدهای حاصل از صادرات نفت یکی از چالش‌های جدی بوده که در مقاطعی گریبانگیر اقتصاد ایران شده است. این درحالی است که برخی کشورها مانند نروژ به رغم وجود موهبت نفت، تجارب موفقیت‌آمیزی از مدیریت درآمدهای نفتی داشته‌اند که بررسی آن می‌تواند مفید باشد.

به گزارش اکوایران، بیماری هلندی یکی از عوارض درآمدهای نفتی است که به صورت افزایش درآمدهای نفت صادراتی برخی از کشورها، بیکاری و تورم تشدید می‌شود و ساختار تولید داخلی با آسیب مواجه می‌شود.

در گزارش‌های پیشین با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌ها به بررسی کانال‌های تسری بیماری هلندی به سیاست‌های پولی و ارزی در ایران پرداخته شد و به شکل اجمالی نحوه مقابله عربستان با این بیماری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاکی از آن بود که سیستم درحال اجرا در عربستان، قابلیت اجرا شدن در ایران را به دلایلی همچون تورم بالا و شرایط تحریم ندارد.

نروژ کشور دیگریست که با موهبت منابع نفتی همراه بوده و با مدیریت مناسب ساختار و درآمدهای نفتی در مقابل نفرین منابع ایستادگی کرده است. بنظر می‌رسد نروژ پیشرفته‌ترین مدل برای استفاده بهینه از درآمدهای نفتی را اجرا کرده و به همین دلیل تجربه این کشور به شکل خلاصه مورد بررسی این گزارش است.

درآمدهای نفتی در نروژ چگونه به دست دولت می‌رسد؟

دولت نروژ بخش زیادی از درآمد نفتی خود را از طریق بخش خصوصی و با عنوان مالیات نفتی دریافت می‌کند. حدود ۷۸ درصد درآمدهای نفتی شرکت‌های خصوصی این کشور به دولت به شکل پول داخلی پرداخت می‌شود، به عبارت دیگر شرکت‌های خصوصی خود مسئول تبدیل ارز به پول داخلی هستند. این موضوع باعث شده تا بانک مرکزی دیگر به عنوان بازیگر اصلی بازار ارز عمل نکند و عملکرد بازار دچار اختلال نشود.

این درحالیست که بخشی از درآمدهای نفتی دولت به شکل مستقیم از فروش نفت توسط دولت به دست می‌آید. درآمدهای ارزی دولت از این ناحیه به صورت روزانه به حساب‌های واسطه در بانک مرکزی نروژ واریز می‌شود. درآمدهای فوق‌الذکر پس از این مقطع، در اختیار صندوق بازنشستگی دولت GPFG که وظیفه سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر را دارد، قرار میگیرد.

قاعده مالی دولت نروژ برای کسری بودجه غیرنفتی

دولت نروژ هرسال بخشی از کل بودجه را به عنوان کسری بودجه غیرنفتی در نظر می‌گیرد و به عبارتی حجم کسری بوده تابع یک قاعده مالی به شکل زیر است: به طور متوسط در طول زمان کسری غیرنفتی بودجه دولت مرکزی نباید از نرخ بهره حقیقی سرمایه موجود در سازمان GPFG (به شکل متوسط ۴ درصد) که وظیفه سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را به عهده دارد، بیشتر شود.

در حالت عادی کسری بودجه غیرنفتی دولت از درآمد نفتی غیرمستقیم که به کرون دریافت می‌شود، تامین می‌شود. هرساله سایر درآمدهای کرونی به حساب سازمان GPFG منتقل می‌شود.

به همین ترتیب مازاد ارز و کرون‌های حاصل از مالیات نفتی که به صندوق سرمایه‌گذاری خارجی دولت منتقل می‌شود، تاثیری بر حجم پایه پولی نروژ ندارد. همچنین تبدیل کرون‌های مازاد به ارز خارجی منجر به افزایش حقیقی نرخ ارز و افزایش قدرت رقابت تولیدات داخلی می‌شود.

استقلال بانک مرکزی نروژ در سیاست ارزی و پولی

با ذخیره منابع ارزی در سازمان GPFG و عملیات بانک مرکزی نروژ و فرآیند بودجه ریزی دولت، هم امکان سیاست‌گذاری پولی مستقل بر اساس هدفگذاری تورم وجود دارد و هیچ الزامی برای تبدیل درآمدهای نفتی به کرون وجود ندارد. در واقع بخشی از درآمدهای ارزی مطابق قاعده مالی مصرف شده و باقیمانده آن نیز از ترازنامه بانک مرکزی خارج می‌گردد.

همچنین با وجود اینکه کسری بودجه دولت سیاست‌های ارزی دولت را دچار محدودیت می‌کند اما با وجود قاعده مالی مشخص و پیشبینی‌پذیر بودن سیاست‌ها، امکان مدیریت بازار ارز برای بانک مرکزی نروژ فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر