Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@21:10:04 GMT

مبارزه با موش صحرایی در روستای خورزان دامغان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۱۷۷۷

مبارزه با موش صحرایی در روستای خورزان دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از اجرای نخستین مرحله طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در روستای خورزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سیدمحسن طباطبائیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در روستای خورزان به همت جهاد کشاورزی شهرستان و همکاری و مساعدت بخشداری امیرآباد با محوریت دهیاری روستای خورزان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موش صحرایی جونده موذی و مخزن اصلی بیماری سالک است، افزود: طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در راستای این مهم صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: طرح لانه کوبی و طعمه‌گذاری تاکنون بیش از 80 هکتار از اراضی شهرستان را دربر گرفته است.

طباطبائیان افزود: تا پایان امسال، طرح لانه‌کوبی و طعمه‌گذاری در محدوده برخی از روستاهای بخش تا شعاع حداقل 500 متری منازل مسکونی اجرا می‌شود.

وی افزود: موش‌های جونده علاوه بر اینکه ناقل بیماری سالک هستند سبب آسیب‌های فراوان اقتصادی و زیست‌محیطی ناشی از تخریب انبار مواد غذایی، از بین بردن پوشش گیاهی و واردکردن خسارت به محصولات کشاورزی زراعی و باغی می‌شود.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: موش صحرایی کشاورزی مبارزه جهاد موش صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • دستگیری سارقان و کشف ۱۹ فقره سرقت در خرم آباد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان