Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:33:03 GMT

تولیدانبوه ماسک توسط بسیج اصناف کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۱۸۱۰

تولیدانبوه ماسک توسط بسیج اصناف کشور

رئیس بسیج اصناف کشور گفت: این نهاد با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های تولیدی زیرمجموعه خود اقدام به تولید ماسک برای مبارزه با کروناویروس کرده و در حال تلاش هستیم لوازم بهداشتی بیشتری را برای استفاده مردم تولید کنیم.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در نشست خبری اتحادیه صنف فناورانه تهران با موضوع بررسی مسائل حوزه فاوا گفت: بسیج اصناف در حال حاضر فعالیت‌های خوبی را برای مبارزه با کروناویروس انجام داده است به طور مثال در حوزه مواد غذایی و لوازم آرایشی اقدام به نظارت بر اماکن عمومی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تلاش می کنیم با کمک به دولت لوازم و تجهیزات بیشتری را تولید کنیم

وی افزود: بسیج اصناف کشور خوشبختانه امروز در زمینه تولید ماسک و تجهیزات بهداشتی اقدامات خوبی را از طریق کارگاه‌های تولیدی زیرمجموعه خود انجام داده است و در حال تلاش هستیم در راستای کمک به دولت لوازم و تجهیزات بیشتری را تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم. 

* با استفاده از توان پایگاه‌های بسیج در حوزه پیشرفت علم و فناوری قدم برداشتیم

حسن‌پور تصریح کرد: در حال حاضر در بسیج اصناف کشور رویکرد جدیدی را دنبال می‌کنیم به طوری که با استفاده از توان پایگاه‌های بسیج قصد داریم در حوزه پیشرفت علم و فناوری قدم برداریم. این در حالی است که اکنون ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

*  راه‌اندازی شورای بسیج تخصصی در کشور

رئیس بسیج اصناف کشور ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، بسیج اصناف کشور در حوزه پیشرفت علمی با برنامه‌ریزی که انجام داده می‌خواهد از توان بسیج استفاده کند که این کار را با راه‌اندازی شورای بسیج تخصصی انجام شده است. ما معتقدیم باید با ایجاد شوراهای تخصصی بسیج یک تحول اساسی در رونق تولید و رشد علمی در سال آینده رقم بزنیم. در حال حاضر در فاز اول بسیج اصناف کشور با اتحادیه پوشاک همکاری نزدیکی دارد و توانسته در حوزه تولید پوشاک ایرانی، اسلامی و اجناس مورد نیاز مردم گام‌های خوبی را بردارد.

* امروز همه فرمانده‌های بسیج در تمامی ارگان‌ها باید پاسخ دهند

وی تصریح کرد: امروز همه فرمانده‌های بسیج در تمامی ارگان‌ها باید پاسخ دهند که برای رفع مشکلات و بومی کردن بسیاری از تولیدات چه اقداماتی انجام داده‌اند ما با این رویکرد قصد داریم در سال آینده از طریق بسیج اصناف به رفع مشکلات مردم بپردازیم به طوری که همه اصناف باید فعالیت‌های شاخصی را در حوزه رفع نیاز جامعه انجام دهند که این کار باید با اندیشه‌ورزی صورت گیرد.

* همکاری بسیج با دولت می‌تواند گره بسیاری از مشکلات را رفع کند

حسن‌پور ادامه داد: امروز باید کشور را با مالیات اداره کنیم پس باید در این زمینه مجموعه بسیج تخصصی در نهادها به فعالیت‌های راهبردی بپردازند به طوری که با اتصال و همکاری بسیج با دولت می‌توان گره بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

*  افراد متخصص و نوآور باید شورای بسیج تخصصی را شکل دهند

رئیس بسیج اصناف کشور اضافه کرد: یکی از اولویت‌های بسیج اصناف ایجاد شورای بسیج تخصصی در اتحادیه صنفی است که افراد متخصص و نوآور باید آن را شکل دهند. در واقع ما با تأسیس شورای تخصصی بسیج می‌خواهیم در راستای حفظ منافع ملی قدم برداریم به طور مثال در حال حاضر یکی از اقدامات خوبی که انجام گرفته است راه‌اندازی شورای بسیج تخصصی در اتاق بازرگانی بوده که توانسته‌ایم گام‌های خوبی را در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید برداریم. 

*  اتحادیه‌های بسیج باید برای کشور مفید باشند

وی ادامه داد: امروز اتحادیه‌های بسیج باید برای کشور مفید باشند چرا که این اتحادیه‌ها تأثیر فرا استانی دارند، در نخستین گام پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور باید به صورت سرزمینی بسیاری از مجتمع‌های تجاری و مغاز‌ه‌ها را در یک موقعیت جغرافیایی تحت پوشش قرار دهند. 

*  نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری تشکیل شده است

حسن‌پور خاطرنشان کرد: امروز باید به یاد داشته باشیم که نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری تشکیل شده است که در این رابطه همه اتحادیه‌ها برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه باید گام بردارند که در این رابطه ایجاد شورای تخصصی بسیج می‌تواند کارگشا باشد. اکنون این شورا در بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی شده و توانسته به موضوعات مختلف و همچنین اعتمادسازی بین مردم بپردازد.

* موضوع حذف معافیت تولیدکنندگان صنایع دستی را پیگیری می کنیم

رئیس بسیج اصناف کشور در پایان گفت: یکی از اتفاقات نامطلوبی که امروز باعث نگرانی تعداد زیادی از تولیدکنندگان خرد در کشور شده است موضوع حذف معافیت تولیدکنندگان صنایع دستی است که بسیج در این زمینه برای رفع این مشکل در حال پیگیری است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید بسیج اصناف واحد صنفی رئیس بسیج اصناف کشور رئیس بسیج اصناف کشور شورای بسیج تخصصی بسیج تخصصی حال حاضر اتحادیه ها انجام داده راه اندازی حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا

 نبی پور عضو هیات رییسه و دبیر اتاق اصناف مرکز استان یزد گفت: بر اساس اعلام مرکز پایش و بهبود مراکز کسب و کار کشور همه اصناف باید تا این تاریخ با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها و بارگذاری مدارک لازم این شناسه را دریافت کنند.

وی افزود: دریافت این شناسه به منزله پروانه کسب الکترونیکی آنان خواهد بود و اصنافی که تا تاریخ یاد شده این اقدام را انجام ندهند از همه خدمات دولتی از جمله امور بانکی و تامین اجتماعی محروم خواهند شد.


در حال حاضر بالغ بر ۵۱ هزار پروانه کسب کاغذی در استان یزد وجود دارد که باید به شناسه یکتا تغییر کنند و تاکنون تنها کمتر از ۲۰ درصد صاحبان صنوف برای این کار اقدام کرده اند.


شفافیت مالی و پیشگیری از سوء استفاده از مجوز‌های کسب اصلی‌ترین دلیل این اقدام ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود