Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی فردا: محمدسعید احدیان، فعال سیاسی اصولگرا در تشریح اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: «وقتی نیرو‌های انقلاب توانسته‌اند اکثریت قاطع مجلس را در دست بگیرند انتظار این است که به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی شود که در این مسیر اولویت نخست کارآمدسازی مجلس است تا در همان سال اول مردم خروجی مثبت مجلس را حس کنند و دریابند که این مجلس مجلس دهم نیست و نمایندگانش آمده‌اند که مشکلات را حل کنند، اما ذیل این کارآمدی اقداماتی باید صورت بگیرد از جمله آنکه ضرورت دارد که در وهله نخست ساختار داخلی مجلس اصلاح شود و به سمت شفافیت حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور دوم که حتما باید پیگیری شود نظارت موثر است. نظارت موثر فقط به تحقیق و تفحص اطلاق نمی‌شود، بلکه منظور آن است که نمایندگان در کوتاه‌مدت پیگیر اجرای مصوبات مجلس باشند. برای مثال مجلس دهم حذف سود مرکب را تصویب کرد و از زمان تصویب این موضوع چندین ماه می‌گذرد و هیچ اتفاقی نیفتاده است و نمایندگان هم نمی‌گویند چرا مصوبه‌ای که از مجلس گذشته است، اجرا نمی‌شود. وقتی نظارت‌های جزیی و دقیق در میان نباشد در نهایت به اقداماتی مانند استیضاح و سوال نظارت گفته می‌شود؛ در صورتی که نظارت باید مستمر و موثر باشد. از سوی دیگر نظارت باید خاصه بر اولویت‌های مردم باشد؛ یعنی مطالباتی که مردم مطرح می‌کنند در دایره نظارت جایگاه ویژه‌ای دارد. سومین محور اولویت‌های مجلس هم به مسائل معیشتی مردم بازمی‌گردد؛ به‌خصوص اکنون که مشکلات ناشی از ویروس کرونا کسب‌وکار مردم را دچار نابسامانی کرده، لازم است که نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم به موضوعاتی ورود کنند که هرچه سریع‌تر سفره مردم رونق یابد و در نهایت مهم‌ترین اولویت نمایندگان بودجه است. اکنون معلوم نیست که کمیسیون تلفیق بودجه، بودجه سال‌۹۹ را چگونه بسته است و به نظر می‌رسد که با کسری بودجه قابل توجهی این بودجه بسته شده است. مجلس یازدهم باید برای جلوگیری مشکلات ناشی بودجه، اصلاح بودجه را در دستور کار خود قرار دهد تا مردم بیش از پیش متضرر نشوند».
او در پاسخ به این پرسش که روحیه جهادی نمایندگان مجلس تا چه حد می‌تواند در کارآمدی مجلس و اثربخش‌بودن تصمیم نمایندگان در زندگی مردم موثر باشد، تصریح کرد: «جهادی‌بودن یعنی فرد با انگیزه‌های الهی و غیرمادی و با تلاش همه‌جانبه، تخصص بالا و برنامه‌ریزی دقیق و بدون محاسبه منافع شخصی و گروهی به مشکلات مردم بپردازد. این روحیه در همه مسئولیت‌ها از اجرا گرفته تا تقنین می‌تواند نتایج درخشانی را رقم بزند. اتفاقا یکی از مهم‌ترین مشکلات این روز‌های کشور این است که در مجلس و دولت روحیه جهادی وجود ندارد. البته از یک نکته نباید غافل شد؛ گرچه شخصیت‌های بادرایت و جهادی در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت، اما نگرانی من این است که اختلاف‌های غیرمبنایی و حاشیه‌ای نمایندگان اصولگرای مجلس را از روحیه جهادی بازندارد».

منبع: فردا

کلیدواژه: روحیه جهادی مجلس دهم مجلس یازدهم روحیه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، علی مولوی حقیقی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

طبق گفته مقام معظم رهبری مجلس جدید آرایش متفاوتی از مجلس گذشته خواهد داشت. به اعتقاد من برخی مستقل خواهند بود و برخی با وابستگی به یک جریان خاص وارد مجلس می‌شوند ولی در مجموع جناح بندی و طیف بندی بین جریان‌های انقلابی خواهد بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظر من تلاش برای حفظ امنیت و آرامش داخلی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال و … یک اولویت است که مجلس در این زمینه باید اقدام انقلابی انجام دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را حضور مردم در این عرصه می‌دانند مجلس نیز باید راهکارهایی در این زمینه تدوین کند. و در هر حال معیشت مردمی بی شک یک اولویت است.

باتوجه به اقدامات دفاعی ایرانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی حمایت تمام و کمال از نیروهای نظامی کشور برای مجلس یک اولویت است.


*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی در حوزه امنیتی و اشرافیت به شرایط کشورهای همسایه و برخی دیگر از کشورها اولویتم عضویت در کمیسیون امنیت ملی است هر چند در کنار آن توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم خواهم داشت.


*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

به نظرم ناپایداری در ثبات مدیریتی یکی از مشکلات خراسان جنوبی است و کوتاه بودن طول مدیریت در رده‌های میانی از یک طرف و در برخی موارد ناپختگی و ناکارآمدی مسئولین موجب شده که مشکلات به سرعت مرتفع مشوند.

کد خبر 6079687

دیگر خبرها

  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است