Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان قرارگاه مبارزه با گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالای بهداشتی هرمزگان در محل سالن جلسات پلیس امنیت عمومی در بندرعباس برگزار شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان صبح امروز(۱۴ اسفندماه)  در جلسه قرارگاه مبارزه با گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالای بهداشتی استان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ کشور درگیر ویروس کرونا شده اند و همه ارگان ها باید همکاری کنند تا این معضل احتکار جمع آوری شود، عنوان کرد: محتکران از گرانفروشان هم فرومایه تر هستند و به گفته رئیس قوه قضائیه در برخورد با احتکار کنندگان هیچگونه اغماضی نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی اصغر عبادی نیک با بیان اینکه بسیاری از مغازه های ما دارای مدرک فروش اجناس لوازم پزشکی هستند، اظهار کرد: به دلیل اینکه در این استان آلودگی و آلایندگی نداریم، ماسک به تعداد کم هم جوابگوی یکسال استان بوده و متاسفانه برای این بحران هیچگونه برنامه ریزی از قبل انجام نشده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: همانطور که پزشکان و پرستاران مدافع سلامت هستند، نیروی انتظامی نیز مدافع امنیت شهروندان است.

سرهنگ حسین خلیلی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورو به تبع آن سوء استفاده افراد معاند، فرصت طلب و سود جو با انتشار شایعات و اخبار مبنی بر کمبود اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و احتکار و گرانفروشی این گونه کالا ها توسط افراد سود جو و از طرفی هجوم مردم به فروشگاه ها و داروخانه ها در نهایت موجب کمبود و نا امنی روانی در جامعه می شوند.

معاون بهداد استان هرمزگان در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: در استان هرمزگان در وضعیت زرد هستیم و هنوز وارد وضعیت قرمز نشده ایم.

سرهنگ محمد شهابی افزود: حدود ۶۰ روز است که این بیماری از کشور چین شروع شده و متاسفانه عده ای سودجو در این شرایط بحرانی کشور اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم را احتکار می کنند و نان خودشان را درخون مردم می زنند و می خورند.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان هرمزگان در ادامه این جلسه عنوان کرد: وضعیت هرمزگان در ماسک های جراحی و لباس های ایزوله خوب است ولی در موضوع محلول های ضد عفونی کمی ضعیف هستیم و موضوعی دیگر اینکه بعضی از فروشندگان در حال عرضه ژل های غیر استاندارد هستند که خوشبختانه برخوردهای قانونی با آنان صورت پذیرفته است.

علی منصوری نژاد  اظهار کرد: در حال حاضر یک مجموعه در میناب جهت تولید ژل ضد عفونی راه اندازی شده است و این تولید شاید بتواند جوابگوی بندرعباس باشد.

معاون اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان هرمزگان ادامه داد: در تلاش هستیم که مایحتاج استان را از استان های دیگر تامین کنیم، در خصوص مواد شوینده و پاک کننده در استان مشکلی نداریم ولی در خصوص مواد ضدعفونی کننده دچار مشکل هستیم و باید همه با هم تلاش کنیم مکانهایی را که احتکار انجام میشود را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی پای کار هستند و طبق قانون کسانی که محصولات بهداشتی و پزشکی را در این شرایط احتکار کرده اند در حد افساد فی الارض می باشند و حتی افرادی که در این موضوع شریک باشند همانگونه مجازات خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت قاچاقچی باطری قلمی و تیغ اصلاح خبر داد.

علی رحیمی آذر، ۱۲ اردیبهشت گفت: شعبه دوم بدوی قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل به پرونده نگهداری قاچاق تعدادی تیغ اصلاح و باطری قلمی و نیم قلمی خارجی ، به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل محموله قاچاق را از یک انباری کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید