Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت : طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در روستای خورزان به همت جهاد کشاورزی شهرستان و همکاری و مساعدت بخشداری امیرآباد با محوریت دهیاری روستای خورزان اجرا شد.

او با بیان اینکه موش صحرایی جونده موذی و مخزن اصلی بیماری سالک است، افزود: طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در راستای این مهم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: طرح لانه کوبی و طعمه‌گذاری تاکنون بیش از ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان را دربر گرفته است.

طباطبائیان افزود: تا پایان امسال، طرح لانه‌کوبی و طعمه‌گذاری در محدوده برخی از روستا‌های بخش تا شعاع حداقل ۵۰۰ متری منازل مسکونی اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: موش‌های جونده علاوه بر اینکه ناقل بیماری سالک هستند سبب آسیب‌های فراوان اقتصادی و زیست‌محیطی ناشی از تخریب انبار مواد غذایی، از بین بردن پوشش گیاهی و واردکردن خسارت به محصولات کشاورزی زراعی و باغی می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مبارزه با آفت وزارت جهاد کشاورزی موش صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید