Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:24:41 GMT

بازار دام تربت‌حیدریه سه روز تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۱۳۲

بازار دام تربت‌حیدریه سه روز تعطیل شد

ابوالحسن سیدین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای پیشگیری از ابتلای مراجعان به ویروس کرونا صورت گرفته است.  
وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر مراجعان هنوز به همان شیوه‌های سنتی با یکدیگر مواجه می شوند و با یکدیگر دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند لذا در کنار ضدعفونی بازار دام، توصیه می شود مردم فاصله یک و نیم متری را نسبت به هم رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه یکی از دو بازار دام تربت‌حیدریه به خرید و فروش گوسفند و بز و دیگری به خرید و فروش گاو اختصاص دارد افزود: میزان ورود و خروج دام در این دو بازار به طور میانگین در روز دو هزار راس است.
سیدین گفت: به دلیل مراقبتها و کنترل دستگاه‌های نظارتی، میزان خروج دام از این شهرستان بسیار کاهش یافته که این امر بیانگر کنترل خوب دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه ظرف روزهای گذشته ۱۰۰ کیلوگرم گوشت یخ زده برزیلی تاریخ مصرف گذشته در تربت‌حیدریه معدوم شد افزود: همچنین در محل قرنطینه ایستگاه پلیس راه کامه یک کامیون که حامل ۴۷۰ کیلوگرم تخم مرغ تاریخ گذشته بود توقیف و با دستور مراجع قضایی محموله آن نیز معدوم شد.

از ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ساعت ٩ صبح روز ١٣ اسفند ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی ۸۷۲ نفر بوده که ۴۲۳ نفر آنان مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

همچنین تا تاریخ یاد شده  ۲۸۸ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی هم در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این از قطعی شدن ابتلای ۲۹ نفر به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی خبر داده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی، ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا تربت حیدریه دام و طيور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تربت حیدریه دام و طيور بهداشت و سلامت ویروس کرونا تربت حیدریه دام و طيور بهداشت و سلامت تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه ناتمـام رکود در بورس

شاخص‌کل بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز هفته با ۱۲‌هزار و ۳۳۱ واحد کاهش مواجه شد و در نهایت در سطح ۲‌میلیون و ۲۱۹‌هزار واحد قرارگرفت؛ این در حالی است که بازار با روند مطلوبی گام به دومین ماه سال گذاشته‌بود. اتمسفر خوشایندی که دوام آن‌چنانی نداشت و طبق روال سال‌گذشته دوران رونق بسیار کوتاهی را تجربه کرد و پس از آن طی ۱۰ روز کاری منفی دنبال شد و در حدود ۹۸‌هزار واحد از شاخص‌کل بورس کاسته شد.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ برآیند ورود و خروج پول حقیقی نیز از ابتدای اردیبهشت آن‌چنان مناسب نبوده‌است و از ۱۴روز کاری ۸روز خروج پول حقیقی از بازار رخ‌داده و در حدود یک‌هزار و ۴۴۶‌میلیارد‌تومان نقدینگی طی ۸ روز گذشته از بازار سرمایه خارج شده‌است. این در حالی است که در پایان فروردین پس از کاهش تنش‌های سیاسی انتظار می‌رفت بورس جان تازه‌ای به خود بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد و بازار مجددا وارد فاز‌رکودی شد.

دلیل بی رغبتی سرمایه‌گذاران را می‌توان در سیاست‌های انقباضی دولت و نرخ بهره بالا و ادامه‌دار‌بودن قیمت‌گذاری‌های دستوری و دستورالعمل‌های ناگهانی برای شرکت‌ها جست‌وجو کرد که باعث‌شده در سال‌گذشته بورس بازده مناسبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان نداشته‌باشد.

از طرفی سرمایه‌گذاران را به این نتیجه سوق داده که وضعیت رکودی بازار در سال‌جاری ادامه خواهدداشت؛ به همین‌دلیل است که بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند ارز، طلا، سکه و خودرو هستند. در چنین شرایطی و با ادامه سیاست‌های سال‌گذشته بهبود وضعیت صنایع بورسی را نمی‌توان انتظار داشت. ادامه‌دار‌بودن فاصله زیاد نرخ ارز نیمایی با بازار آزاد نیز مشکلاتی برای سرمایه‌گذاری در بازار ایجاد کرده‌است.

این اختلاف باعث ایجاد رانت اقتصادی برای عده‌ای و کاهش سودآوری شرکت‌های صادرات‌محور می‌شود و بر عملکرد این بنگاه‌های اقتصادی در پایان سال‌مالی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این اتفاقات در حالی رخ‌داده که روز دوشنبه که مصادف با سالگرد ریزش تاریخی بورس در ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۲ بود، مجددا شاهد ریزش بازار بودیم و انگار سنت ریزش بازار در اردیبهشت ماه همچنان پابرجا خواهد ماند. روز دوشنبه هفته‌جاری نیز در نشست خبری سازمان بورس و اوراق‌بهادار وقایع ۱۷ اردیبهشت سال‌گذشته بررسی شد.

نشستی که به‌نظر می‌رسد تاثیر خاصی بر وضعیت بازار نداشته و حتی اسامی متخلفان نیز پس از گذشت یک‌سال همچنان اعلام نشده‌است. بر همین اساس انتظار می‌رود روند بازار تا پایان فصل بهار به مانند سال‌گذشته کسل‌کننده و کم افت و خیز پیگیری شود. بدین‌صورت که دوران رکود طولانی، در کنار دوران رونق کوتاه که رفتاری نوسانی را در این شرایط پیش‌روی بازار خواهیم‌داشت، تجربه کرد.

درخصوص وضعیت بازار در هفته آینده با توجه به ریزش یکی دو هفته اخیر شاخص‌کل بورس به محدوده حمایتی مهم در ناحیه ۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار واحد بسیار نزدیک‌شده و شاید بتوان انتظار داشت ریزش بازار در همین حوالی تا حدودی متوقف شود و از فضای ملتهب ۸روز گذشته کاسته شود.

البته باید توجه داشت که از شنبه ۲۲‌اردیبهشت حدودا ۳۰‌هزار میلیارد‌تومان اوراق اخزا منتشر خواهد شد و انتشار این اوراق در کوتاه‌مدت می‌تواند تاثیر منفی بر بورس بگذارد.

دیگر خبرها

  • قصه ناتمـام رکود در بورس
  • افزایش فروش آیفون در چین
  • تخفیف‌های آیفون در چین کارساز شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سرک دلار به کانال ۶۰