Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، درپیامی که از سوی دفتر آیت الله نوری همدانی صادر شده،آمده‌است: مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته ضمن دعا برای شفای همه بیماران بیان موکد مبنی بر عمل به دستورات پزشکی و رعایت آنچه را که مسئولان برای رعایت بهداشت داشته‌اند و همچنین توصیه بهتلاوت قرآنکریم و خواندن ادعیه و توسل به پیامبر اکرم(ص) و حضرات معصومین (ع)، خاصه وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی، اجازه فرمودند نصف از سهم مبارک امام علیه السلام برای درمان و جلوگیری و رسیدگی به خانواده‌های مبتلا به این بیماری و درگذشتگان آن در صورت نیاز مصرف گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مرجع تقلید در پاسخ به سئوالی درخصوص تدفین و غسل اموات این بیماران بیان کرد: تاحد ممکن باید غسل و کفن صورت گیرد و حتماً نماز خوانده شود.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز با صدور پیامی در این خصوص بیان کرد: خیرین مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام(ع) برای کمک به نجات بیماران و خانواده های کسانی که عزیزانشان را در اثر این بیماری از دست داده اند، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است موازین شرعی درانجام غسل، کفن، نماز و دفن مرحومین تا آنجا که امکان دارد، صورت گیرد و تنها در مواردی که ضرورت اقتضا می کند، تغییراتی پیدا کند.

وی ادامه داد: حفظ نفس از دیدگاه اسلام واجب است و همگان موظف اند ضمن رعایت اصول سلامت و بهداشت از وجود خویش مراقبت کنند، از این رو اگر متولیان و کادر پزشکی کشور که اهل خبره هستند اموری را دراین جهت لازم بدانند باید به آنان اعتماد نموده، آن دستورات را رعایت کرد.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون ۲ هزار و ۳۳۶ تن به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۷۷ تن نیز در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، همچنین تعداد قابل توجهی از مبتلایان بهبود یافتند.

بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم آیت الله العظمی نوری همدانی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم آیت الله العظمی نوری همدانی بهداشت و سلامت ویروس کرونا قم آیت الله العظمی نوری همدانی بهداشت و سلامت ویروس کرونا نوری همدانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • کبد چرب و دردسرهایش
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است