Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@19:18:11 GMT

آشنایی با دنیل باتز: عقاب جدید فوتبال آلمان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۲۸۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال زاربروکن از دسته چهارم فوتبال آلمان شب گذشته در چارچوب رقابت‌های یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان به مصاف تیم فورتونا دوسلدورف رفت و در ضربات پنالتی با نتیجه 7 بر 6 به برتری دست پیدا کرد تا جواز صعود به نیمه نهایی را کسب کند.

پیروزی که برای تیم دسته چهارمی به دست آمد با درخشش دروازه‌بان آن رابطه مستقیمی داشت و او توانست شب رویایی را در ورزشگاه هرمان-نیوبرگر استادیوم تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزبان این بازی تا دقیقه 90 پیش از اینکه ماتیاس یورگنسن موفق به گلزنی شود با نتیجه یک بر صفر با گل دقیقه 31 توبیاس یانیکه از دوسلدورف پیش بود. پیش از اینکه گل تساوی توسط یورگنسن به ثمر برسد؛ در دقیقه 84 آنها فرصت داشتند که حساب کار را یک بر یک کنند که دنیل باتز با تشخیص درست ضربه پنالتی روون هنیگز را مهار کرده بود.

با نتیجه یک بر یک رفت و وقت‌های اضافه هم برنده این مسابقه را مشخص نکرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد و سرنوشت تیم راهیافته به دور بعدی در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضربات پنالتی باتز در نقش قهرمان هواداران زاربروکن حاضر شد و چهار ضربه را مهار کرد تا جواز صعود تیمش را صادر کند. باتز ضربات کارمان، استوگر، زیمرمان و یورگنسن را به ترتیب دفع کرده بود تا مهارتش را به رخ بکشد. نکته جالب در ضربات پنالتی رویارویی او با یورگنسن بود. او که در جریان بازی یکبار این بازیکن را ناکام گذاشته بود مجددا موفق شد تا این کار را تکرار کند و قهرمان تیمش باشد.

درخشش باتز در جام حذفی آلمان سبب شده تا رسانه‌های آلمانی از شب گذشته او را سنگربان مطمئن جدید فوتبال این کشور معرفی کنند. او طی فصل جاری در 22 بازی از لیگ دسته چهارم آلمان 17 گل دریافت کرده و 11 کلین شیت داشته است. باتز همچنین در جام حذفی هم 4 بازی انجام داده که 5 گل خورده و یک مرتبه هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است.

در زیر فیلم پنج پنالتی که این دروازه بان 29 ساله آلمانی مهار کرده را مشاهده می‌کنید:

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ضربات پنالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد

به گزارش ورزش سه، کریستوف دام در دوران سلطه بایرن مونیخ بر فوتبال آلمان با سبک خاص خود تیمی درخشان در لورکوزن ساخت تا موی دماغ بایرن در راه کسب عناوین قهرمانی شود. او پیش از ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی بایر لورکوزن نزدیک‌ترین فردی بود که می‌توانست با لورکوزن قهرمان آلمان بشود اما آنها در یک شب عجیب مقابل باشگاه اونترهاخینگ شکست خوردند و قهرمانی را به بایرن مونیخ واگذار کردند تا این درد همیشه همراه دام بماند.

دام در سال‌های بعد به دلیل استفاده از مواد مخدر دستگیر شد و شهرت و سابقه درخشانش در فوتبال آلمان را از دست داد. در حالی که او حتی آماده پذیرش هدایت تیم ملی آلمان نیز بود. این مربی که یک دوره بیماری را پشت سر گذاشته امروز در ورزشگاه بای آرنا استادیوم خانگی لورکوزن به عنوان مفسر مسابقه این تیم مقابل اشتوتگارت حاضر بود و به شدت مورد تشویق هواداران لورکوزن قرار گرفت.

این مرد ۷۰ ساله سابقه هدایت هر دو تیم اشتوتگارت و لورکوزن را بر عهده داشته است. جالب است بدانید که دام چند باری نامزد هدایت تیم ملی فوتبال ایران بوده و دستیار نزدیکش رولند کخ هم در زمانی سرمربی استقلال را بر عهده داشته است.

او در دورانی که سرمربی بایرلورکوزن هم بود دو شاگرد ایرانی داشت و مهدی پاشازاده و داریوش یزدانی دو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران برای ۲ فصل زیر نظر او کار کردند تا دام چندان هم با بازیکنان غریبه نباشد.

دیگر خبرها

  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • جعفری: باختیم، اما برای پورحمیدی خوشحالم
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • جام ملتهای فوتسال آسیا | ازبکستان سوم شد
  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • فقط سه پنالتی زن برای پرسپولیس مانده بود!
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!