Web Analytics Made Easy - Statcounter

قباد محمدی روز چهارشنبه در این رابطه به ایرنا گفت: الکل های صنعتی (الکل های زرد و قرمز) دارای ناخالصی هایی از قبیل تولوئن هستند که سرطان زا بوده و برای سلامتی خطرناک می باشند.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید از الکل صنعتی برای ضدعفونی دست و سطوح استفاده کرد زیرا می تواند سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: برای ضدعفونی فقط باید از الکل هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز تولید داشته و از طریق شرکت های پخش مورد تایید این سازمان توزیع می شوند، استفاده شود.

محمدی افزود: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی کننده تلاش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

وی اظهارداشت: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تا ظهر سه شنبه(۱۳ اسفند) ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و دو هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.
تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.
همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.
روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.
از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.
در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن