Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:31:49 GMT

‌معتادان متجاهر و کودکان کار تست کرونا می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۴۱۸

‌معتادان متجاهر و کودکان کار تست کرونا می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی جعفری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از طراحی نرم‌افزاری به منظور ارائه خدمات اجتماعی مجازی خبر داد که همواره پایگاه مجازی ارائه خدمات اجتماعی همچون مشاوره آنلاین، اجرای لیگ‌های مجازی بازی، انتشار محصولات الکترونیک و… خواهد بود.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه خواهد شد و با هدف آموزش عمومی و ایجاد امنیت روانی، با محتوا و مطالبی به محوریت حوزه‌های پزشکی، روانشناسی، اجتماعی، فرهنگی و سرگرمی ارائه می‌شود؛ همچنین تست کرونا که طراحی آن بر عهده توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، در این نرم‌افزار قرار دارد تا امنیت روانی شهروندان را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی شهردار شیراز همچنین از راه‌اندازی پویش مردمی شکرانه سلامت در فضای مجازی خبر داد و افزود: این پویش با شعار «یا رب سببی ساز که یارم به سلامت / باز آید و برهاندم از بند ملامت» توسط معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی راه‌اندازی می‌شود و در راستای امیدبخشی و روحیه‌افزایی شهروندان در فضای مجازی با مشارکت آنان فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز از سالمندان نیز غافل نشده است و در همین زمینه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای شهروندان سالمندان بالای ۶۰ سال از طبقات کم‌برخوردار اجتماعی، بسته‌های بهداشتی تهیه می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به ضرورت رسیدگی به معتادان متجاهر و نیز کودکان کار، در حوزه فعالیت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: با همکاری معاونت اجرایی شهرداری و اداره ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی این افراد زودتر از موعد جمع‌آوری خواهند شد و پس از انجام استحمام در حمام‌های سیاری که بدین منظور آماده می‌شود، تست کرونا خواهند داد و در انتها افرادی که پاسخ تست آن‌ها مثبت شود به قرنطینه ویژه دانشگاه علوم پزشکی انتقال می‌یابند و افراد سالم نیز جهت پیشگیری از ابتلاء تا پایان فروردین ماه ۹۹ در کمپ ماده ۱۶ نگهداری خواهند شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در کنار مردم ایستاده است، گفت: گرچه عمده فعالیت‌های این سازمان هم‌اکنون به حالت تعلیق در آمده است، به محض گذر از این روزها، با قوت بیشتر برای احیای روحیه نشاط و شادی به میدان خواهیم آمد و پشتیبان شهروندان و قدردان تلاش زحمتکشان همه عرصه‌ها به ویژه پزشکان، پرستاران و فعالان اجتماعی خواهیم بود و با عنوان شهریاران اجتماعی از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

کد خبر 4870013

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز معتادان کودکان کار ویروس کرونا مرتضی جعفری ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان سیلاب تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد شیراز بارش باران بیرجند دانشگاه علوم پزشکی سازمان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: اعتیاد مسئله‌ای اجتماعی است و درمان آن هم ضرورتاً باید اجتماع محور باشد و در کنار آن به مباحث پیشگیری، مبارزه و آموزش پرداخته شود.

وی افزود: اولویت دهکده تندرستی با احداث سوله‌های نگهداری معتادان متجاهر است که باید سریعاً به مرحله اجرایی و زمانبندی قبلی برسد.

استاندار کرمان گفت: معتادان متجاهر چهره زننده‌ای را در سطح شهر ایجاد کرده‌اند و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر باید حمایت‌ها را برای ساخت دهکده تندرستی داشته باشد.

فداکار، با بیان اینکه مزایده خودروهای توقیف شده در کرمان به خوبی برگزار شد و استان هم باید از فروش این خودروها منتفع شود افزود: استان کرمان هزینه‌های زیادی را در حوزه نیروی انسانی، اجتماعی و فرهنگی مبارزه با مواد مخدر می‌دهد و باید از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر حمایت شود.

استاندار کرمان گفت: اعتقاد واقعی دارم که اثرگذاری طرح‌ها و آموزش‌ها از سن پایین و در مدارس بسیار بیشتر است و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، نتیجه‌بخش خواهد بود.

گفتنی است در این نشست تاکید شد تا فاز نخست دهکده تندرستی کرمان تا اوایل تابستان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6100686

دیگر خبرها

  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان