Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:58:17 GMT

مراکز بهداشت دانشگاهها در وضعیت آماده باش قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۵۴۸

مراکز بهداشت دانشگاهها در وضعیت آماده باش قرار دارند

سرمشقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ یک از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه ها به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در چین، اقداماتی را در راستای آگاهی رسانی و اطلاع رسانی در خصوص این ویروس انجام دادیم و به همین منظور چندین کارگاه آموزشی را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این کارگاهها اطلاعاتی در خصوص شناخت این ویروس، راه های جلوگیری از ابتلا و علائم آن در افراد ارائه شد و جزوات و بوروشوهایی نیز در همین زمینه تهیه و توزیع شد.

مدیر مرکز بهداشت وزارت علوم با بیان این مطلب که در همان روزهای اول پس از اعلام شیوع این ویروس در ایران، ستاد وزارتخانه را برای مقابله با آن تجهیز کردیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا در بدو ورود به وزارتخانه، کارکنان و مراجعان مورد غربالگری قرار می گیرند و میزان دمای افراد سنجش می شود.

سرمشقی با اشاره به وجود چندین مورد مشکوک به این ویروس در سطح وزارت علوم، گفت: چندین نفری که مشکوک به ابتلا به این ویروس بودند را تحت نظر قرار دادیم و در نهایت خوشبختانه مشخص شد که مورد مثبت کرونا ویروس نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه محیط های دانشگاهی و دانشجویی دایما در حال رصد هستند، تصریح کرد: به محض مواجه با مورد مشکوکی، بازوان اجرایی که همان مراکز بهداشت دانشگاه ها هستند، وارد عمل شده و ضمن تهیه گزارش آن را به وزارت علوم و وزارت بهداشت اعلام می کنند. 

مدیر مرکز بهداشت وزارت علوم با اشاره به پتانسیل دانشجویان برای پیشگیری و مقابله با این ویروس گفت: در جلسه ای که با نماینده وزارت بهداشت داشتیم، مقرر شد دانشجویان در قالب کانون های فرهنگی و همیار سلامت، سیاستگذاری های وزارت بهداشت را در بحث مراقبت، پیشگیری و چگونگی مواجه با موارد مشکوک فعال شوند.

سرمشقی با اعلام اینکه مراکز بهداشت دانشگاه ها در وضعیت آماده باش قرار دارند، گفت: اکثر دانشگاه های بزرگ کشور دارای مرکز بهداشت هستند و بنا به گفته رئیس مرکز سلامت سازمان امور دانشجویان، آن دسته از مراکز بهداشتی که امکانتشان محدود بوده، در حال حاضر مجهز شده اند و با هماهنگی هلال احمر وسایل مورد نیاز در اختیارشان قرار گرفته و حتی آمبولانس به مراکز فرستاده شده است.

کد خبر 4869011 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: کرونا سازمان بهداشت جهانی سازمان امور دانشجویان ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان اساتید دانشگاه ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران علی خاکی صدیق آموزش مجازی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مراکز بهداشت وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر