Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:36:09 GMT

کمک ۱۲ میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۷۳۲

کمک ۱۲ میلیارد دلاری بانک جهانی برای مقابله با کرونا

اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده که بانک جهانی برای مقابله با کرونا، کمکی ۱۲ میلیارد دلاری را در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، ویروس کرونا که در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹، در چین مشاهده شد در هفته‌های گذشته به بسیاری مناطق و کشورهای دنیا از جمله ایران رسیده است و هزاران نفر را به خود آلوده کرده است.

با جهانی شدن ابعاد این ویروس و لزوم یک برنامه ریزی بین المللی برای توقف شیوع آن، حالا بانک جهانی نیز به این موضوع ورود کرده و تسهیلاتی ۱۲ میلیارد دلاری را در این زمینه فعال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده، این منابع مالی برای کمک به کشورها برای تقویت مقابله با شیوع ویروس کرونا، تخصیص یافته تا از این طریق از گسترش جهانی این بحران سلامتی، جلوگیری شود.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۲.۷ میلیارد دلار از این مبلغ در قالب تامین مالی جدید و از طریق بانک بین‌المللی نوسازی و توسعه IBRD، که بازوی بانک جهانی برای اعطای منابع مالی در قالب تسهیلات به کشورهای با درآمد متوسط است، تخصیص می‌یابد و ۱.۳ میلیارد دلار از آن از طریق انجمن بین المللی توسعه IDA، برای ارایه کمک مالی به کشورهای فقیرتر با هدف ارتقای سیستم‌های سلامت و بهداشتی آن‌ها و کمک به دولت در مهار گسترش این بیماری، تخصیص خواهد یافت.

همچنین ۶ میلیارد دلار از منابع پیش‌بینی شده به موسسه مالی بین‌المللی IFC، بازوی بخش خصوصی بانک جهانی، به منظور کمک به حفظ جریان سرمایه‌گذاری به کشورهای آسیب‌دیده، اختصاص می‌یابد.

در برنامه ریزی صورت گرفته، راجع به میزان کمک اهدایی به کشورهای مختلف صحبتی نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک جهانی کروناویروس بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

 اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان که به ریاض سفر کرده است، امروز در نشست رسمی مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی حضور یافت. خاندوزی تا ساعتی دیگر در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

در حاشیه این اجلاس، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

خاندوزی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

کد خبر 749032

دیگر خبرها

  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی