Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:25:33 GMT

مادران شهدا تربیت کننده اسوه های ایثارند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۸۱۳

مادران شهدا تربیت کننده اسوه های ایثارند

محمدرضا رزاقی روزچهارشنبه درحاشیه دیداربا خانواده شهیدان فهمیده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مادران شهدا اسوه‌های بی‌توقع ایثار، فداکاری و صبر درجامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا عزت و اقتدار را در تاریخ ثبت کردند، خاطرنشان کرد: مدل تربیتی که مادران شهدا برای رشد و نمو فرزندانشان اجرا کردند منطبق با مفاهیم دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاقی یادآورشد:  شهدا با نثار خون خود برای کشور استقلال، آزادی، عزت، شرف و اقتدار به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: شهدای انقلاب دراندیشه و فرهنگ خود دینداری، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، استقامت و ولایتمداری را در هم آمیختند و بزرگترین قدرت های جهانی در راس آنها آمریکا را با شکست مفتضحانه در جبهه های هوایی، زمینی و دریایی روبرو کردند.

مدیرکل امورشاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید از حیات معنوی شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: راهی که شهیدان از جمله شهدای دانش آموز پیمودند قدم درمسیر سعادت و جاودانگی بود.

رزاقی تاکید کرد: امروز به پاسداشت از مادر شهیدان فهمیده در البرز حضور پیدا کردیم تا ادای دین کنیم در مقابل ایثار مادران شهدا از جمله مادر شهیدان داود و محمد حسین فهمیده که با تربیت فرزندانی غیور امنیت و اقتدار را به ملت ایران اهدا کردند.

مرحومه حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر شهیدان سرافراز محمدحسین و داوود فهمیده  از یک ماه پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران بستری بود که دوشنبه شب هفته جاری به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد حسین فهمیده در آبان ماه سال ۱۳۵۹ در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به بدن خود زیر تانک دشمن بعثی رفت و شربت شهادت نوشید. امام خمینی (ره ) وی را رهبر نامید.

همچنین شهید داوود فهمیده در سن ۲۱ سالگی در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

خانواده شهیدان فهمیده در کرج سکونت دارند.

برچسب‌ها البرز شهدا وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز شهدا وزارت آموزش و پرورش آمریکا البرز شهدا وزارت آموزش و پرورش مادران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

ایسنا/لرستان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: ۶۲۳۸ نفر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، در صندوق ثبت‌ نام کرده‌اند.

محمدرضا عسگریان امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت‌ نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌ نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش‌ ثبت‌ نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرهای استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم