Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:11:30 GMT

اجازه ندهید کم‌شنوایی شما را محدود کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۲۸۵۵

اجازه ندهید کم‌شنوایی شما را محدود کند

روز جهانی شنوایی، یک کمپین آگاهی بخشی است که به‌طور سالانه توسط دفتر پیشگیری‌های ناشنوایی و نابینایی سازمان بهداشت جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه دانش بنیان نیوشا، هر ساله روز سوم مارس معادل با سیزده اسفندماه همایش‌ها و برنامه‌های زیادی در ارتباط با شنوایی تدارک دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف این کمپین به اشتراک‌گذاری اطلاعات با مردم در حوزه پیش‌گیری از کم‌شنوایی و ارتقا سطح مراقبت‌های سلامت شنوایی است.

اولین همایش دراین‌باره در سال۲۰۰۷ برگزار شد و تا قبل از سال ۲۰۱۶ از آن به‌عنوان روز بین‌المللی حفاظت از گوش یاد می‌شد. هرساله سازمان بهداشت جهانی یک شعار زمینه انتخاب کرده و ابزارهای آموزشی متناسب را در زبان‌های مختلف ارائه می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، شعار کمپین " شنوایی برای زندگی: اجازه ندهید کم‌شنوایی شمارا محدود کند" است و هدف سازمان بهداشت جهانی از انتخاب این زمینه تأکید بر مداخله مؤثر و زمان‌بندی‌ شده تا مطمئن شود افراد کم‌شنوا می‌توانند همه‌ی قابلیت‌های خود را آشکار کنند.

شنوایی یکی از حواس پنج‌گانه و پیچیده‌ترین حس انسان است. می‌توان گفت ما در اکثر کارهای خود از حس شنوایی بهره می‌جوییم. در طول روز در برقراری ارتباط با خانواده، دوستان و کسانی که دوستشان داریم، در هنگام گوش دادن به یک موسیقی فوق‌العاده یا تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه و حتی هنگام رد شدن از حس شنوایی خود استفاده می‌کنیم.

کم‌شنوایی به عارضه‌ای تلقی می‌شود که حس شنوایی فرد به‌طور طبیعی عمل نمی‌کند و به دلایل مختلفی حساسیت گوش‌ها به صداهای محیطی کاهش می‌یابد. دامنه سنی کم‌شنوایی بسیار وسیع بوده و در برهه‌های مختلف زندگی، از ابتدای تولد تا سالمندی، می‌تواند رخ دهد. همچنین نوع کم‌شنوایی و میزان آن نیز در جمعیت مختلف متفاوت است. برخی کم‌شنوایی‌ها محیطی و برخی مربوط به حلزون و اعصاب حس شنوایی هستند که در درجات مختلفی از ملایم تا کم‌شنوایی عمیق متغیر هستند. علت‌های کم‌شنوایی بسیار متنوع هستند. از مهم‌ترین عللی که کم‌شنوایی دائم ایجاد می‌کنند عبارت‌اند از: نویز، اثرات جانبی داروها، عفونت‌های گوش، ضربه، تومورها، ناهنجاری‌های ژنتیک و....

در صورتی‌ که شما یا نزدیکانتان احساس می‌کنید، شنوایی‌تان مثل سابق نیست، از دوستانتان می‌خواهید با صدای بلند حرف بزنند یا حرف خود را تکرار کنند و یا مدام صدای وزوز در گوشتان می‌پیچد، روز جهانی شنوایی امسال را مغتنم شمرده و برای ارزیابی شنوایی گوش‌های خود اقدام کنید. اولین گام مشاوره با یک شنوایی‌شناس یا دکتر گوش حلق بینی است. بر اساس مشکل شما، شنوایی‌شناس یک مجموعه از تست‌ها را پیشنهاد می‌کند که نتایج آن‌ها وضعیت شنوایی شمارا مشخص می‌کند. در مرکز تخصصی نیوشا همه‌ی تست‌های پایه‌ای لازم برای تشخیص کم‌شنوایی همگام با آخرین استانداردهای جهانی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها موجود انجام‌ شده و در صورت نیاز به یکی از کلینیک‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوید. برای سهولت هرچه بیشتر مراجعین این مرکز خدمات مشاوره رایگان تلفنی را نیز برای مراجعین ارائه می‌کند.

بعد از ارزیابی‌های اولیه‌ی بسته به نوع کم‌شنوایی ممکن است درمان دارویی، جراحی و یا استفاده از سمعک به شما توصیه شود. در کم‌شنوایی‌های حسی-عصبی که حلزون گوش و یا عصب شنوایی آسیب می‌بیند کم‌شنوایی از نوع غیرقابل‌ بازگشت بوده و استفاده از تقویت‌کننده صدا راهکار درمانی اصلی است.

سمعک یا Hearing Aid یک پروتز کمک شنوایی است که صداهای دریافتی را طوری تقویت می‌کند که فرد کم‌شنوا بتواند به‌راحتی آن‌ها را بشنود، این ساده‌ترین تعریف سمعک است. از سویی سمعک‌ها در انواع و مدل‌های مختلف ارائه می‌شوند و برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند. در مرکز تخصصی نیوشا برای استفاده از همه‌ی برندها و مدل‌ها به شما مشاوره تخصصی داده می‌شود و بعد از تجویز نیز کارشناسان ما پیوسته در کنار شما خواهند بود تا بتوانید استفاده‌ی حداکثری از سمعک خود و امکانات آن داشته باشید.

برای آشنایی با انواع سمعک‌ها، اطلاع از قیمت سمعک و خرید سمعک به وب‌سایت مرکز نیوشا مراجعه کرده و یا با شماره ۶۶۸۴۵۹۵۹-۰۲۱ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمعک کم شنوایی کم شنوایی حس شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاعات ۵ هزار و ۷۵۸ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالت برای عدم استفاده از سهمیه سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است همین طور اطلاعات ۹ هزار و ۱۱۵ وانت بار که بیمه‌نامه آنها از سال ۱۳۹۷ منقضی و دیگر تمدید نشده برای اجرای ماده ۴۸ توسط ستاد سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است.

او افزود: این وسایل نقلیه در صورت تهیه بیمه‌نامه و مراجعه به پلیس ۱۰+ و ثبت اطلاعات بیمه‌نامه در سامانه‌های مربوطه مجددا امکان استفاده از سهمیه کارت سوخت خود را خواهند داشت.

گفتنی است، بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)