Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماره ۵۶ «گزارش اقتصادی شاپرک»، بولتن تخصصی شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، حاوی اطلاعاتی از وضعیت پرداخت الکترونیک کشور در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ منتشر شد که بر این اساس سهم شرکت پرداخت‌نوین در تعداد تراکنش پایانه‌های فروشگاهی از ۱٫۲۱ به ۱٫۲۴درصد رسیده است، در حالیکه برخی از pspها کاهش سهم بازار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی پرداخت نوین،  شماره ۵۶ «گزارش اقتصادی شاپرک» در پنج بخش اصلی بر موضوعاتی چون «جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی»، «شاخص‌های عملکردی شاپرک در بهمن‌ماه ۱۳۹۸»، «کیفیت انجام خدمات پرداخت الکترونیک کارتی»، «بررسی عملکرد کلی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» و «بررسی وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده» متمرکز شده است.

بر اساس گزارش شاپرک، در بهمن‌ماه ۱۳۹۸، بیش از ۲ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تراکنش به ارزش بیش از سه میلیارد و ۲۴۲ میلیون در شبکه شاپرک انجام شده که که نسبت به دی ماه رشد ۴/۶۹ درصدی در تعداد و ۱۵/۲۳ درصدی در جدول زیر آمار تعداد و ارزش تراکنش‌های شاپرک در دی و بهمن‌ماه ۱۳۹۸ و درصد تغییرات آن درج شده است.

عملکرد شبکه شاپرک در توزیع ابزار پذیرش

بر اساس جدول زیر تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به دی ماه رشد ۱/۲۸ درصدی را تجربه کرده‌اند که به نظر می‌رسد سبب این تغییر، افزایش ۱/۹ درصدی تعداد ابزار کارت‌خوان فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در بهمن ۱۳۹۸ نسبت به دی ماه رشد ۲/۴۲ درصدی را تجربه کرده‌اند و تعداد ابزار پذیرش موبایلی نیز در مدت مشابه با افزایش ۰/۵۸ درصدی همراه بوده است. هرچند این آمار افزایش تراکنش قابل پیش‌بینی بود، چراکه طبق گزارش‌های سالهای گذشته شاپرک در بهمن‌ماه میزان تراکنش‌ها بیشتر است.

سهم شرکت‌های پی‌اس‌پی در تعداد و مبالغ تراکنش

طبق این گزارش سهم بازار شرکت پرداخت‌نوین دربهمن‌ماه ۱۳۹۸ در تعداد تراکنش پایانه‌های فروشگاهی از ۱٫۲۱ به ۱٫۲۴ درصد رسیده و این درحالیست که برخی از pspها کاهش سهم بازار داشتند.

تعداد تراکنش پایانه‌های فروشگاهی شرکت آسان‌پرداخت از ۱۰٫۸۹ به ۱۰٫۶۵، شرکت ایران‌کیش از ۹٫۱۳ به ۸٫۸۳ و شرکت فن‌آوا کارت از ۴٫۵۸ به ۴٫۵۳ کاهش یافته است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرداخت نوین پایانه فروشگاهی تراكنش شاپرك بهمن ماه ۱۳۹۸ پرداخت نوین بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت