Web Analytics Made Easy - Statcounter

محکومیت کشتار مسلمانان در هند توسط مسجدی‌ها، اهدای قرآن به مسجد «آسام» از سوی غیرمسلمانان صلح‌طلب و گشت‌زنی ۲۴ ساعته پلیس در اطراف مساجد «کریستچرچ» در آستانه ۱۵ مارس ازجمله اخبار این حوزه در ۱۴ اسفندماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در چهاردهمین روز از اسفند ماه ۹۸:

 

مسجدی‌ها کشتار مسلمانان در هند را محکوم کردند

 

 

مرکز رسیدگی به امور مساجد در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم هند بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله‌الرّحمن‌الرّحیم

 

در روزهای اخیر، درگیری‌های فرقه‌ای و اعتراضات به قوانین دولت حاکم کشور هند و خارج شدن اعتراضات از مسیر اصلی خود، که به کشته‌شدن جمعی از مسلمانان مظلوم هند، تخریب مساجد و منازل مسلمانان منجر گردیده است، نگرانی‌های فراوانی را برای تمامی آزادگان جهان ایجاد کرده است.

 

هندوستان کشوری است که در آن، صاحبان دیدگاه‌های مختلف مذهبی و فرق مختلف، سال‌ها در کنار هم، بدون درگیری زندگی کرده‌اند و زیبنده‌ این کشور نیست امروز با توطئه‌ استکبار جهانی، تبدیل به محلّ نزاع خونین و درگیری‌های فرقه‌ای شود.

 

مرکز رسیدگی به امور مساجد به نمایندگی از ائمّه‌ جماعات و مسجدی‌های سراسر کشور، ضمن محکومیت این اقدامات خشن و وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم هند، از مسئولین ارشد دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با ملاحظه‌ تمام مناسبات اخلاقی و سیاسی، پیگیر حوادث هند بوده و برای تحقّق امنیت، آرامش و عافیت مسلمانان هند تلاش کنند.

 

 با توجّه به اینکه سیاست تبعیض‌آمیزِ سلب تابعیت از مسلمانان هند، موجب خشم مسلمانان آن کشور و سایر کشورها شده است، از مقامات مسئول کشور هند می‌خواهیم که بر اساس عدالت، احترام به  قوانین بین‌الملل و قوانین شهروندی، حقوق همه‌ شهروندان هندی را مراعات کرده و از کشتار مسلمانان، تخریب مساجد و منازل مسلمانان ممانعت کند.

 

همچنین از سازمان کنفرانس اسلامی مطالبه نموده، نسبت به وظیفه اسلامی و انسانی خود در دفاع از حقّ مسلّم مسلمانان هند اقدام کرده و از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها و تحقّق ثبات در کشور هند استفاده کند.

 

اهدای قرآن به مسجد «آسام» از سوی غیرمسلمانان صلح‌طلب

 

 

 

به نقل از «thehindu » ، در پی به آتش کشیدن کتاب آسمانی قرآن در مسجد «آسام» هند از سوی افرادی که هنوز هویت آنها مشخص نشده است،گروه هایی از غیر مسلمانان تلاش کردند تا با اهدای نسخه هایی از قرآن به این مسجد از تنش های به وجود آمده بکاهند.

 

این اقدام در حالی است که تنش میان هندوها و مسلمانان در هند در یک هفته گذشته به شدت بالا گرفت و به مرز هشدار رسید.

 

در راستای این تنش ها افرادی ناشناس به مسجدی در منطقه «باکسا» واقع در ایالت «آسام» هند حمله کرده و چند کتاب مقدس اسلامی از جمله ند نسخه از کتاب مقدس قرآن را به آتش کشیدند.

 

به همین دلیل گروه هایی از غیر مسلمانان که خواستار صلح هستند و انسانیت را به جای تعصب پیشه خود قرار داده اند چند نسخه از قرآن کریم به مسجد «کالاپانی آنچالیک» ((Kalapani Anchalik اهدا کردند.

 

«پراتیک بیجوی کومار»،رئیس پلیس منطقه ای در این باره گفت: ما یک کمیته صلح تشکیل دادیم ومردم از جوامع مختلف منطقه باکسا و نواحی اطراف آن برای بحث در مورد حفظ هارمونی و صلح جمعی گرد هم آمدند.

 

شیوخ هر یک از جوامع غیر مسلمان یک نسخه از قرآن به مسجد آسام هدیه دادند تا اقدام خرابکاران در به آتش کشیدن قرآن در این مسجد جبران شود.

 

به گفته کومار تعدادی از افراد که مظنون به حمله به مسجد آسام هستند مورد بازجویی قرار گرفته اند و عوامل این حمله به زودی شناسایی و عدالت در مورد آنها اجرا می شود.

 

کاهش فعالیت مساجد در تاجیکستان برای مقابله با کرونا

 

 

 

به نقل از «احداث الیوم»، سخنگوی رسمی کمیته امور دینی دولت تاجیکستان اعلام کرد: بر اساس تصمیم دولت به منظور مقابله با ویروس کرونا از مردم درخواست می شود نماز خود را در مساجد نخوانند.

 

وی افزود: این تصمیم به منزله ممنوعیت کامل ورود به مساجد نیست و تنها برای این است که تعداد حضور مسلمانان در مساجد کاهش یابد.     سخنگوی کمیته امور دینی دولت تاجیکستان اظهار کرد: جمعی از ائمه مساجد این درخواست را مطرح کرده بودند.     تاکنون هیچ مورد ابتلایی در این کشور گزارش نشده و دولت تاجیکستان مرزهای خود با چین و افغانستان را بسته است.  

گشت‌زنی ۲۴ ساعته پلیس در اطراف مساجد «کریستچرچ» در آستانه ۱۵ مارس

 

 

به نقل از «رویترز»، پلیس نیوزیلند اعلام کرد: در آستانه سالگرد تیراندازی به دو مسجد «کریستچرچ» ،گشت زنی در اطراف این مساجد را آغاز کرده است.

 

اقدام پلیس در پی انتشار تصویری تهدید کننده برای حمله دوباره به این مساجد در رسانه های اجتماعی انجام شد.

 

یک فرد مسلح با اسلحه نیمه اتوماتیک خود در روز 15 مارس سال گذشته میلادی به دو مسجد در شهر کریستچرچ نیوزیلند حمله کرد که منجر به کشته شدن 51 نفر شد.

 

این حمله دولت را وادار به تشدید قوانین تسلیحاتی کرد و تردیدهایی را در مورد صلح آمیز بودن جامعه نیوزیلند به وجود آورد.

 

حالا یک سال پس از این حملات ،پلیس کریستچرچ از گشت زنی های 24 ساعته در اطراف «النور» و «لینوود» خبر داده است.

 

پلیس همچنین اعلام کرده است: برای حفظ آرامش در جامعه حضور دائم خواهد داشت.

 

«جان پرایس»، رئیس پلیس منطقه «کانتربری» در بیانیه ای در این باره گفت: پلیس می داند که برخی افراد تصویری از مسجد النور را در رسانه های اجتماعی منتشر کرده و تهدید به حمله کرده اند و به همین دلیل همه تلاش خود را برای جلوگیری از این حمله انجام خواهد داد.

 

ترغیب معلولان به فعالیت‌های ورزشی در شورای مساجد «بولتون»

 

 

به نقل از «asianimage»، بازیکن معلول تیم راگبی در «بولتون» انگلیس که در مسابقات پارالمپیک هم شرکت کرده است مساجد را بهترین مکان ها برای تشویق جوانان به ویژه جوانان معلول برای شرکت در فعالیت های ورزشی داشت.

 

«ایاز بهوتا» در همین راستا از شورای مساجد «بولتون» در انگلیس بازدید کرد.

 

او همراه با دو همکار خود به نام های «یوسف» و «استیو فلین» که از مشاوران پارالمپیک است به شورای مساجد بولتون رفتن تا در مورد تشویق جوانان معلول به مشارکت در مسابقات ورزشی صحبت و گفتگو کند.

 

«عبدالحمید قریشی» از مرکز شورای مساجد بولتون در این باره گفت: ایاز وعده داده است تا یکی از مربی های ما برای جوانان مسلمان باشد.

 

وی افزود: ما گفتگوهای خوبی در مورد تحولات و پیشرفت های جوانان دارای ناتوانی های جسمی در جوامع اسلامی داشتیم.

 

ایاز یکی از شرکت کنندگان در مسابقات پارالمپیک خواهد بود که آگوست سال جاری در ژاپن برگزار می شود.

 

این ورزشکار معلول پس از بازدید از شورای مساجد بولتون گفت: ما نشست فوق العاده ای برای بحث در مورد این مسئله داشتیم که چگونه می توانیم آگاهی از ناتوانی های جسمی را بالا ببریم و به تعداد بیشتری از افراد دارای ناتوانی های جسمی کمک کنیم تا در فعالیت های ورزشی جامعه بولتون شرکت کنند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته خبری کشتار مسلمانان کشتار مسلمانان مسلمانان هند شورای مساجد مسجدی ها گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید

 

بین الملل تابناک: با گذشت 206 روز از حملات غیرانسانی اسرائیل به نوار غزه و کشتار هولناک تعداد زیادی از مردم غزه، اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا از چند روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.  از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

 

بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از «بزرگترین واکنش پلیس به فعالیت در محوطه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر» در مقابل اعتراض دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تعداد دستگیرشدگان را بیش از ۹۰۰ نفر طی ۱۰ روز اخیر اعلام کرد.

 سرکوب تظاهرکنندگان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک موجی از فعالیت را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا به راه انداخت که براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۹۰۰ بازداشتی داشته است.

در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ - و تا حد زیادی شکست خورده‌اند - تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با ویدئوهایی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو - و حتی اعضای هیئت علمی - به زور دستگیر شده‌اند. معترضان خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، هستند.

افسران پلیس و مدیران دانشگاه‌ها در روزهای اخیر با معترضان طرفدار فلسطین در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور درگیر شده‌اند و دانشجویان را بازداشت کرده، اردوگاه‌ها را برچیده و دانشجویان را به عواقب تحصیلی تهدید کرده‌اند.

موج تازه‌ای از فعالیت‌های دانشجویی علیه جنگ غزه با دستگیری حداقل ۱۰۸ معترض در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل، پس از حضور مدیران در مقابل کنگره و قول سرکوب آن آغاز شد. از آن زمان، مداخلات پلیس در چندین دانشگاه، از جمله در برخی از بزرگترین شهرهای آمریکا، منجر به دستگیری بیش از ۹۰۰ نفر شده است.

خواسته اصلی بسیاری از معترضان این است که دانشگاه‌ها سرمایه خود را از شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که می‌گویند از جنگ غزه سود می‌برند، بیرون بکشند.

دانشگاه ایالتی پورتلند اعلام کرد دریافت هدایا و کمک‌های مالی از شرکت بوئینگ - که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد - را تا زمانی که کالج بحث در مورد اخلاقیات را برگزار کند، متوقف خواهد کرد. رئیس دانشگاه در تصمیم خود برای توقف کمک‌های مالی به خواست دانشجویان و اساتید اشاره کرد.

کاخ سفید: نمی‌خواهیم کسی آسیب ببیند

با وجود برخوردهای خشن پلیس با دانشجویان و معترضان، کاخ سفید مدعی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حق تظاهرکنندگان برای شنیدن صدایشان - به صورت مسالمت‌آمیز - احترام می‌گذارد. ما نمی‌خواهیم شاهد صدمه دیدن کسی در این روند باشیم.»

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید به ای‌بی‌سی نیوز گفت: برخی از اعتراضات با سرکوب پلیس مواجه می‌شوند. رئیس‌جمهور می‌داند که احساسات بسیار شدیدی در مورد جنگ در غزه وجود دارد. او این را درک می‌کند، به آن احترام می‌گذارد و همانطور که بارها گفته است، ما مطمئناً به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام می‌گذاریم. مردم باید این توانایی را داشته باشند که نظرات خود را بیان کرده و برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود به صورت عمومی مجاز باشند، اما همه اینها باید صلح‌آمیز باشد.

 

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان| از اعتراض گل محمدی و مورایس به داور تا شعار سپاهانی‌ها علیه بیرانوند+تصاویر و فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد