Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون نظارت بانک مرکزی  با بیان اینکه پس از تصویب قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانک مرکزی بلافاصله قانون مذکور را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد، گفت:  همچنین این بانک در اجرای تکالیف مندرج در قانون مبنی بر تهیه دستورالعمل اجرایی، تعیین مصادیق تسهیلات تولیدی و تعیین حداقل اطلاعات مورد نیاز جهت درج در سامانه بدون فوت وقت با تشکیل کارگروه های کارشناسی و نظرخواهی از مراجع مختلف ذیربط نسبت به اجرای تکالیف مذکور اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  بانک مرکزی به محض تعیین موارد فوق الذکر، دستورالعمل اجرایی قانون مذکور را در اوایل اسفندماه در اختیار بانک ها قرار داد.

 به گفته فرهاد حنیفی بر اساس این قانون تسهیلات گیرندگانی که در پایان سال ۱۳۹۷ دارای بدهی غیرجاری باشند می‌توانند از مزایا و تمهیداتی که پیش بینی شده استفاده کنند.

 معاون نظارت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مشمولین قانون تا پایان اسفند ماه سال جاری فرصت دارند، درخواست خود را جهت استفاده از مزایای قانون یاد شده به بانک ارایه کنند، گفت: بانک ها موظفند تمهیدات لازم را جهت دریافت تقاضای تسهیلات گیرندگان  فراهم آورند.

وی تاکید کرد: بانک ها باید سامانه هایی جهت دریافت تقاضا  و ثبت تقاضا بدون هیچگونه ضرورت حضور متقاضیان در شعب بانکی فراهم آورند.

به گفته حنیفی، طبق این قانون بانک‌ها حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه 1399  فرصت دارند مانده قابل تسویه  بدهی را به مشتریان اعلام کرده و تسهیلات گیرندگان نیز تا پایان شهریور 1399  فرصت دارند نسبت به پرداخت نقدی بدهی خود اقدام کنند.

معاون نظارت بانک مرکزی با اشاره به اینکه در محاسبه مانده بدهی تسهیلات گیرندگان، بر اساس قرارداد ملاک محاسبه و نرخ مندرج در آن قرارداد، سود پس از سر رسید قرارداد مذکور، تا تاریخ تسویه با لحاظ تاریخ‌های بازپرداخت آنها محاسبه می شود خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس  بند( ۲)  قانون مذکور، قرارداد  ملاک محاسبه نزدیک ترین قرارداد به تاریخ  1/1/1393 می باشد ضمن آنکه در محاسبات انجام شده به سود پس از سررسید، سود و وجه التزام تاخیر تادیه دین تعلق نخواهد گرفت.

وی عنوان کرد: حدود مقرر بر اساس مبلغ اصل قرارداد ملاک محاسبه برای اشخاص حقیقی ۵۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی حدود ۲ میلیارد تومان در سطح شبکه بانکی کشور است.

معاون نظارت بانک مرکزی در پایان به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی توصیه کرد، با توجه به شرایط حادث شده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و به تبع آن کاهش ساعات کاری و به حداقل رسیدن مراجعات حضوری اشخاص به سازمان های ارایه دهنده خدمات عمومی در کشور از جمله بانک ها که در راستای رعایت ملاحظات بهداشتی و پیشگیرانه تعیین شده، تقاضاهای اشخاص برای بهره مندی از مزایای این قانون را از آن حیث که به تسهیل تسویه مطالبات شبکه بانکی کشور می انجامد و هم می تواند در کاهش مشکلات و چالش های فعالان بخش تولید کشور موثر شود در سالی که به عنوان رونق تولید مزین گردیده را حتی پس از پایات مهلت مقرر در قانون، در ماه های ابتدایی سال آینده نیز بپذیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک ها فرهاد حنیفی تسویه مطالبات بدهکاران شبکه بانکی کشور معاون نظارت بانک مرکزی شبکه بانکی کشور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بیان کرد: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیرات پزشکی و دارو یکی از موضوعات جذاب همکاری های بین المللی بوده و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

میرآبادی در همین راستا ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مساله رشد تولید در سال جدید است. بی تردید، تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم.

وی درباره اهمیت بازارهای بین‌المللی افزود: تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت های تولیدی خود همواره به دنبال بازار فروش محصولات شان هستند که دراین میان بازارهای بین المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چرا که ورود یک محصول به بازار بین المللی مستلزم شرایطی هچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت  است و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی هم باید استانداردهایی را احصا کند. 

میرآبادی ادامه داد:  فارغ از این، سبد محصولاتی که در بازارهای بین المللی ارائه می شود، سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درخصوص ایجاد فضاهای بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، فضایی را جهت حضور فعال تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی آنها به بازارهای جدید عملا عرصه را برای افزایش تولید این شرکت ها هموارتر خواهیم کرد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. 

میرآبادی ادامه داد: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل‌های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است، افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان کوشیده تا زمینه را برای شکل‌گیری ارتباطات خارجی و ورود شرکت ها به بازارهای صادراتی جدید  از رهگذر تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می‌کنند، هموار کند.

میرآبادی به یکی دیگر از حوزحمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود. ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوبی برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • جزئیات جدید از تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌