Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:08:18 GMT

مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در ششمین اقتصاد جهان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۴۳۳۳

مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در ششمین اقتصاد جهان

در حالی که ۲۰ درصد خانه‌های پاریس خالی از سکنه است، بطور میانگین روزانه یک کارتن خواب در خیابان‌های فرانسه می‌میرد. زنان، ۵۰ درصد بی‌خانمان‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

روزنامه «لو موند» فرانسه، ۱۱فوریه/۲۲بهمن به استناد نتیجه سرشماری افراد بی خانمان که توسط شهرداری پاریس انجام شده بود نوشت که در پایان ماه ژانویه ۳۵۵۲ بی خانمان عمدتا بین ۲۵ تا ۵۴ ساله در خیابان‌های پاریس حضور داشتند، این رقم را در مقایسه با سال گذشته ثابت خوانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه هنوز آمار رسمی از تعداد و مرگ و میر بی‌خانمان‌های فرانسه در سال گذشته میلادی منتشر نشده، اما بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، در فاصله سال‌های  ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸میلادی، ۱۴هزار بی خانمان در خیابان‌های فرانسه جانشان را از دست داده‌اند.

  «لیلانی فرحا» (Leilani Farha) حقوقدان کانادایی که در آوریل ۲۰۱۹ از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت بی خانمان ها در فرانسه، سفر تحقیقاتی ۱۰ روزه به این کشور بویژه به شهرهای «کاله» و «مارسی» انجام داده بود، سیاست های اعمالی در فرانسه برای رسیدگی به مساله بی خانمانی و وضعیت مسکن فقرا را پر از «تناقضات» در اهداف و اجرا عنوان کرده بود. به گفته او، فرانسه دارای یک مدل مسکن درست است، اما آن را نادرست اعمال می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، وضعیت بی خانمانها را در فرانسه «غیر قابل قبول» خوانده و گفته بود: آنچه که در فرانسه شاهد آن بودم با جاه طلبی های قانون و همچنین سخنرانی های مقامات فرانسوی در تضاد است.

انجمن‌های مرتبط با بی‌خانمان‌های فرانسه، راه حل‌های طولانی مدت فراتر از «مسکن اضطراری» را برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنند.

«ژان لوک ملانشون» از منتقدان سرسخت سیاست‌های «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و دولت او، امروز - چهارشنبه- در واکنش به گزارش تازه گزارشگر سازمان ملل در مورد مسکن تصریح کرد: گزارشگر سازمان ملل در مورد مسکن با اشاره به کشور ما می نویسد «فرانسه ششمین اقتصاد جهان است، قابل قبول نیست که بسیاری از مردم {این کشور} در خیابان جان خود را از دست دهند.» او می گوید «نگران تامین مالی مسکن در فرانسه است.»

رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» روز چهارشنبه در حساب توئیتر خود، علت بحران را در تامین مالی مسکن دانسته و تصریح کرده است:  از یک دهه پیش تاکنون قیمت مسکن در پاریس ۳۵۰ درصد افزایش یافته است. سود املاک و مستغلات سریعتر از کل ثروت در حال رشد است.

ملانشون همچنین از نشست صبح چهارشنبه کمیته امور اقتصادی برای بررسی حق مسکن خبر داد و نوشت: حق مسکن به طور مرتب تکرار می شود اما رعایت نمی شود. او تصریح کرد:‌ قابل قبول نیست که برخی شهرداری ها مجاز به پرداخت جریمه بیشتر به جای ساخت مسکن اجتماعی باشند. دولت باید در این صورت کنترل را به دست آورد.

طبق آخرین گزارش‌ها، در یک سال گذشته میزان مرگ و میر بی‌خانمان‌ها در فرانسه در مقایسه با یک سال مقابل آن ۲۰ درصد افزایش داشته است؛ شمار بی‌خانمان‌ها در این کشور بسیار زیاد است.

بر اساس جدیدترین آمار منتشره از سوی نهادهای غیر دولتی مرتبط با بی‌خانمان‌ها در فرانسه، این کشور افزون بر ۲۰۰ هزار بی‌خانمان اعم از مرد، زن و کودک دارد. به نقل از رسانههای فرانسوی، پاریس دارای سه هزار و ۶۴۱ بی خانمان است که تعداد آنها از سال ۲۰۱۸ رو به افزایش است.



اگرچه تاکنون گزارش رسمی از میزان مرگ و میر بی خانمان‌ها در فرانسه در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر نشده، اما به گفته موسسه ملی بهداشت این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵۶۶ کارتن خواب در خیابان های فرانسه جان خود را از دست داده‌اند. این رقم در سال ماقبل آن، ۵۱۱ نفر ثبت شده است.

اواخر سال میلادی گذشته، یورو نیوز در گزارشی با اشاره به وضعیت و شرایط پناهندگان در فرانسه نوشت: پناهندگان در این کشور حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند و متقاضیان «پناهندگی» نه حق کار دارند (دستکم در شش ماه نخست) و بهره مندی آنها از کمک ناچیز دولت هم تابع شرایط سخت و ویژه ای است. بی دلیل نیست که بسیاری از پناهندگان در این کشور بی خانمان و کارتن خواب هستند.

برچسب‌ها فرانسه بی خانمانی پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه بی خانمانی پاریس فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه بی خانمانی پاریس بی خانمان ها در فرانسه مرگ و میر بی خانمان ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند