Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@04:36:43 GMT

افزایش تعداد و ارزش تراکنش‌های شاپرکی بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۴۵۹۹

افزایش تعداد و ارزش تراکنش‌های شاپرکی بهمن ماه

بر اساس آمار شاپرک در بهمن ماه بالغ بر دو میلیارد و ۳۱۲ میلیون تراکنش به ارزش ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد میلیون ریال انجام شده که تعداد و ارزش این تراکنش‌ها نسبت به دی ماه رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، گزارش اقتصادی بهمن ماه شرکت شاپرک نشان می‌دهد که در این مدت بالغ بر دو میلیارد و ۳۱۲ میلیون و ۲۰۹ هزار تراکنش به ارزش ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد میلیون ریال در شبکه پرداخت انجام شده که تعداد و ارزش تراکنش‌ها نسبت به ماه گذشته با افزایش روبرو بوده است؛ مقایسه وضعیت تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت در بهمن ماه نسبت به دی ماه سال جاری حاکی از افزایش ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۹ درصدی بوده اما این در حالی است که مبلغ (ارزش) تراکنش‌ها با رشد چشمگیر  ۱۵.۲۳ درصدی روبرو بوده است. همچنین بررسی وضعیت تعداد تراکنش و مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه گذشته نشان از رشد قابل توجه در شبکه پرداخت دارد تا جایی که تعداد تراکنش‌ها ۱۷.۲۵ درصد رشد و ارزش تراکنش‌ها ۳۵.۹۴ درصد افزایش یافته است.

انجام ۹۰ درصد تراکنش‌ها با کارتخوان

بر اساس گزارش شرکت شاپرک بالغ بر ۹۰ درصد از تراکنش‌های بهمن ماه از طریق پایانه‌های فروش (کارتخوان) انجام شده و سهم ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی به ترتیب ۵.۸۲ و ۴.۱۷ درصد  بوده است؛ گزارش شاپرک در خصوص سهم ابزارهای پذیرش از نظر تعداد تراکنش‌ها نشان می‌دهد که ابزار کارتخوان فروشگاهی به عنوان رایجترین ابزار پذیرش در کشور نسبت به ماه گذشته ۱.۱۲ درصد افزایش سهم داشته اما ابزار پذیرش موبایلی و اینترنتی با کاهش سهم از تعداد تراکنش روبرو بوده‌اند.

وضعیت شرکت‌های پرداخت الکترونیک در تعداد و ارزش تراکنش‌های شاپرکی

گزارش شاپرک در خصوص سهم شرکت‌های پرداخت الکترونیک از نظر تعداد تراکنش در بهمن ماه ۹۸ حاکی از آن است که شرکت‌های به پرداخت ملت با ۲۲.۹۶ درصد و پرداخت الکترونیک سامان با ۱۸.۸۴ درصد وتجارت الکترونیک پارسیان با ۱۶.۰۹ درصد توانسته‌اند جایگاه اول تا سوم بیشترین تعداد تراکنش در میان شرکت‌های پرداخت را کسب کنند؛ از سویی دیگر کمترین میزان تراکنش در میان شرکت‌های پرداخت متعلق به شرکت الکترونیک کارت دماوند با سهم ۰.۶۶ درصدی از تعداد تراکنش‌های شاپرکی انجام شده و پس از آن نیز پرداخت الکترونیک سپهر بالغ بر ۱.۰۴درصد از تمام تراکنش‌های شبکه شاپرک را به خود اختصاص داده است.

نمودار سهم بازار شرکت‌های پرداخت الکترونیک در زمینه مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در بهمن ماه نشان می‌دهد که به پرداخت ملت بالغ بر ۲۴.۴۰ درصد از مبلغ تراکنش‌های شاپرکی را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست قرار گرفته است؛ در ادامه نیز پرداخت الکترونیک سامان و کارت اعتباری ایران کیش به ترتیب با سهم ۱۵.۸۴ و ۱۲.۶۰ در جایگاه دوم و سهم قرار دارند. همچنین در میان دوازده شرکت فعال پرداخت الکترونیک، شرکت الکترونیک کارت دماوند با ۰.۴۶ از تمام مبلغ تراکنش‌های شاپرکی و پس از آن شرکت‌های پرداخت نوین آرین و سایان کارت کمترین سهم از بازار در مبلغ تراکنش‌های شاپرکی  در مدت مذکور را کسب کرده‌اند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تراکنش های مالی تراکنش حجم تراکنش مبلغ تراکنش های شاپرکی پرداخت الکترونیک ارزش تراکنش ها تعداد تراکنش ها شرکت های پرداخت تعداد و ارزش بهمن ماه انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی روز ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6088939

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند