Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از احمد یزدان‌پناه گزارش داد: این تصمیم با توجه به ازدحام جمعیت در برخی مراکز معاینه فنی خودرو و در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم اتخاذ شده است.
وی افزود: زمان اجرای طرح (L.E.Z) پس از سپری شدن شرایط فعلی، اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح "LEZ" طرحی برای کاهش آلودگی هواست که با اجرایی شدن آن خودروهای بدون معاینه فنی امکان تردد در مناطق اجرای این طرح را ندارند و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در شهرهای مختلف کشور در دست انجام است و در مشهد نیز قرار بود از ابتدای سال جاری عملیاتی شود.

حروف LEZ مخفف عبارت Low Emission Zone است که در فارسی به معنای "منطقه انتشار کم آلایندگی" است. آلودگی هوا همواره از مهمترین معضلات گریبانگیر کلانشهرها بوده و در این میان شهر مشهد نیز همواره در ردیف پنج کلانشهر آلوده کشور قرار داشته است.
تردد روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در مشهد از مهمترین عوامل آلودگی هواست. طبق اعلام محیط زیست خراسان رضوی ۸۰ درصد مینی‌بوس‌ها، ۶۰ درصد اتوبوس‌ها، ۶۰ درصد موتورسیکلت‌ها و ۴۰ درصد کامیون و کامیونت‌ها در این استان فرسوده هستند و نقش مهمی در آلودگی هوا دارند.

برچسب‌ها مشهد طرح LEZ واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد طرح LEZ واحدهای آلاینده مشهد طرح LEZ واحدهای آلاینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد امروز گفت: ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی است و رانندگان باید در شرایط گرمای هوا این سیستم را فعال کنند.

 

عباس اتحادی افزود: هم اکنون هزار و ۷۱۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد فعال هستند که ۵۶ دستگاه از این تعداد کولر ندارند.

 

وی اضافه کرد: اتوبوس های فاقد کولر نیز با ورود ناوگان جدید از سرویس دهی خارج خواهند شد.

 

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: بازدید از سیستم سرمایشی ناوگان از اسفند پارسال آغاز و شارژ کولر رفع نقص انجام شده است.

 

اتحادی تاکید کرد: رانندگان موظف هستند در ساعات گرم روز سیستم گرمایشی را فعال کنند و چنانچه راننده ای به خواسته شهروندان بی توجه باشد، شهروندان می توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ و یا ارسال پیام کوتاه به سامانه ۳۰۰۰۸۸۸۸ موضوع را با کد اتوبوس اعلام کنند تا موضوع رسیدگی شود.

 

٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با بیش از هزار و ٧٠٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور