Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:00:13 GMT

مادران شهدا مروج دین مداری و شجاعت هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۰۹۱

مادران شهدا مروج دین مداری و شجاعت هستند

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه درحاشیه دیدار با خانواده شهیدان فهمیده در گفت و گو با ایرنا به نقش بی‌بدیل عنصر تربیت دینی درشکل‌گیری شخصیت شهدا اشاره کردو اظهارداشت: بدون تردید دامان پاک مادران شهیدان، مهم‌ترین عرصه پرورش روحیه تعهد و فداکاری، دین‌مداری، شهامت، غیرت و پرورش انسان‌های شریفی است که مظهر اقتدار کشور و مایه مباهات مردم شریف ایران تا ابد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: شهادت‌طلبی و حماسه سازی، الگوی تربیتی است که ملت ایران این مهم را دردفاع از اسلام و انقلاب به عینه از مادران شهدا دید.

کاظمی تصریح کرد: مادران شهدا با الگوبرداری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) فرزندان برومندی را تربیت کردند.

وی بیان داشت: حضور مادران شهدا درجامعه  موجب دلگرمی، انگیزه‌ بخشی در مسیر استقامت و دعای خیرشان تضمین‌ کننده امنیت وسلامت نظام اسلامی خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درگذشت  مرحومه حاجیه خانم فاطمه کریمی، مادر گرامی شهیدان سرفراز فهمیده موجب تالم و تاسف خاطرهمه دلسوزان انقلاب، خانواده محترم و معزز شهدا و ملت قدردان ایران اسلامی شد.

وی افزود: این بانوی پرهیزگاربا تربیت فرزندانی سلحشور و قربانی کردن آنان در مسلخ جبهه های حق علیه باطل ، نمونه بارزی از  یک مادر الگو و پرافتخار درجمهوری اسلامی ایران بود که امام (ره)  در وصف فرزند ایشان فرمودند:" رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید."

مرحومه حاجیه خانم کریمی مادربزرگوار شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده یک ماه پیش به علت سکته مغزی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص ) تهران بستری شد و شامگاه دوشنبه هفته جاری به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد حسین فهمیده در آبان ماه سال ۱۳۵۹ در سن ۱۳ سالگی با بستن مواد منفجره به بدن خود زیر تانک دشمن بعثی رفت و شربت شهادت نوشید. امام خمینی (ره ) وی را رهبر نامید.

همچنین شهید داوود فهمیده در سن ۲۱ سالگی در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

خانواده شهیدان فهمیده در کرج سکونت دارند.

برچسب‌ها البرز شهدا وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز شهدا وزارت آموزش و پرورش البرز شهدا وزارت آموزش و پرورش مادران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی ظهر دوشنبه در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان دهلران، خادمی خانواده شهدا و ایثارگران را افتخاری برای کارکنان این مجموعه ذکر کرد و گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها موجب تسریع در امورات بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدا و اقداماتی در این زمینه اشاره و افزود: اختصاص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان و بویژه گلزارشهدای امامزاده سید اکبر (ع) از مطالبات است.

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز به رسالت بنیاد شهید در خادمی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و افزود: وظیفه همه ما و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که خادم خانواده شهدا و ایثارگران باشیم و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا وایثارگران کمترین کاری است که از دست ما بر می‌آید.

وی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و رشادت ایثارگران عزیز ذکر کرد و افزود: ما باید در عمل و خدمت به مردم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

کد خبر 6098249

دیگر خبرها

  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند