Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@15:50:07 GMT

تشکیل کمیته "خودکشی" در دانشگاه علامه طباطبایی!

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۲۸۶

 دکتر غلامرضا لطیفی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص راه اندازی کمیته خودکشی در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: این کمیته بر اساس سیاست وزارت علوم در این دانشگاه راه اندازی شده است. در واقع دستورالعملی از سوی این وزارتخانه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد که در این دستور العمل عنوان شده بود کمیته‌ای با عنوان خودکشی در معاونت‌های دانشجویی شکل بگیرد به همین جهت کمیته‌ای با این عنوان در مرکز مشاوره دانشگاه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر دانشجویان را مهم ترین هدف راه اندازی کمیته خودکشی در دانشگاه علامه طباطبایی عنوان و خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما در حوزه بروز رفتارهای پرخطر مشکل چندانی در دانشگاه نداریم و این کمیته به منظور پیشگیری از بروز چنین رفتارهایی شکل گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین به شایع ترین رفتارهای پرخطر در بین دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: براساس آیین‌نامه‌های دانشجویی با مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان به خصوص در خوابگاه‌های دانشجویی برخورد می‌شود و استعمال دخانیات نیز در محیط‌های دانشگاهی ممنوع است.

به گفته وی، دانشجویانی که به آیین‌نامه‌های دانشجویی به خصوص در حوزه اعتیاد و استعمال دخانیات بی توجهی کنند به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شوند و اگر ثابت شود که دانشجویی اعتیاد دارد براساس رای کمیته انضباطی از داشتن خوابگاه محروم خواهد شد.

دکتر لطیفی تاکید کرد: تعداد پرونده‌های ارجاعی دانشجویان داشنگاه علامه طباطبایی به کمیته انضباطی بسیار محدود است به طوری که در طول یک سال گذشته ما تنها یک مورد پرونده استعمال دخانیات داشته‌ایم. البته ممکن است استعمال دخانیات دانشجویان در خفا اتفاق بیفتد اما عملا گزارش های آنها ارسال نمی‌شود اما به محض  اعلام گزارش‌های این دانشجویان با آنها برخورد خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با گسترش جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه گیلان ظهر یکشنبه در تجمعی از خیزش دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین آمریکایی و اروپایی پشتیبانی کردند.

دانشگاهیان دانشگاه‌های گیلان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد، میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها، حمایت خود را از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام داشتند.

کد خبر 6091129

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند