Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:24:09 GMT

صدور مجوز فعالیت دوگانه برای 111 کارخانه در البرز

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۳۲۱

صدور مجوز فعالیت دوگانه برای 111 کارخانه در البرز

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: استان البرز توانست مجوز 111 کارخانه را برای فعالیت دوگانه موقت سه ماهه را طی کمتر از 24 الی 48 ساعت صادر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کیومرث پورستمی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان البرز، گفت: براساس اختیارات سازمان غذا و دارو استان، صدور پروانه تولید مواد ضدعفونی کننده و گند زدا، برای مراکز صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی در دستورکار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موارد تهیه مواد ضدعفونی تولید الکل است، گفت: هر آنچه که در کتاب‌های پزشکی و طبی ذکر شده بر پایه تولید الکل اتانول 65 تا 75 درصد است که متاسفانه البرز در تولید آن ضعیف است و تامین این محصول باید از سوی کارخانجات اداره صمت انجام شود. 

پور رستمی با بیان اینکه الکل از استان‌های دیگر برای البرز ارسال می‌شود، گفت: 60 الی 70 درصد صنایع سلامت محور در البرز مستقر است و ما مهمترین استان در تولید مواد ضدعفونی کننده هستیم که خوشبختانه قبل از ورود این ویروس به استان تمهیدات لازم انجام شد و آمادگی کامل را داشتیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه البرز در صدور مجوز برای فعالیت دوگانه کارخانجات آرایشی و بهداشتی پیشتاز است، بیان کرد: با توجه به مجوزی که از سوی سازمان غذا و دارو به استان‌ها داده شد، استان البرز توانست مجوز 111 کارخانه را برای فعالیت دوگانه موقت سه ماهه را طی کمتر از 24 الی 48 ساعت صادر کند. 

پورستمی در ادامه با اشاره به آمار بالای مراجعه مردم به داروخانه‌ها برای تأمین مواد ضدعفونی و ماسک تصریح کرد: با توجه به اتمام موجودی داروخانه‌ها، تعداد شش کارخانه معین برای توزیع محصولات تعیین شد، اما متاسفانه باز هم برخی افراد از این فضاها سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط جنگی مقابله با کرونا برقرار است، افزود: گروهی سودجو به جای کمک به مردم، بیش از حد نیاز محصولات را دریافت کرده و در خانه‌ها دپو می‌کنند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به توزیع 250 هزار قلم مواد ضدعفونی کننده طی 24 ساعت در روز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: 150 تا 160 هزار قلم از مواد مورد نیاز مردم در روزهای شنبه و یکشنبه توزیع شد.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز دانشگاه علوم پزشکی دارو غذا فعالیت دوگانه مواد ضدعفونی استان البرز غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تابه امروز موفق به اخذ مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز به صورت غیر حضوری و رایگان و دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل تا به امروز ۲۱/۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.
اعتماد اعجازی گفت: با توجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارائه خدمات اداری به صاحبان کسب وکار‌هایی است که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوان آنها در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود