Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:20:02 GMT

در خانه تکاني نکات ايمني را رعايت کنيد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۳۳۱

در خانه تکاني نکات ايمني را رعايت کنيد

خبرگزاری آریا- رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی از جمله موارد مهمی است که باید در حین کار برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: همواره مردم کشور عزیزمان جهت برگزاری مراسم عید نوروز و استقبال از بهار و گذراندن ایام تعطیلات نوروزی نسبت به خانه تکانی و تدارک مسافرت‌های نوروزی اقدام می‌کنند لذا جهت برقراری ایمنی در محیط خانه و خانواده و داشتن ایام خوش و سلامت رعایت توصیه‌های ایمنی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در زمان نظافت خانه خود و خانه تکانی و استفاده از نردبان یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن باشید و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنید، افزود: از شست وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و ... که آلوده به مواد روغنی باشند در خانه تکانی توسط مواد سریع الاشتعال (مثل بنزین) جدا خودداری کنید.
سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک و مانند این‌ها روی زمین و در دسترس کودکان در خانه تکانی باید جدا خودداری کنند، اضافه کرد:بهتر است در حین تمیزکاری در حد استاندارد از این مواد استفاده کنید.
او تاکید کرد: در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل در خانه تکانی احتیاط لازم را رعایت و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیز‌ها جدا خودداری کنید.
ملکی تاکید کرد: شست وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و ... قبل از قطع کامل برق در خانه تکانی بسیار خطرناک بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس این لوازم را پاک کنید.
او با بیان اینکه در زمان جابجایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز، در خانه تکانی احتیاط بیشتری کنید، گفت: در حین کار تمامی اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی آن‌ها مطمئن شوید. ضمنا شیلنگ‌های فرسوده انتقال گاز را حتما تعویض کنید.
ملکی ادامه داد: از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشوئی، توالت و ... در خانه تکانی جدا خوداری کنید، چرا که در اثر ریزش این گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار است. در خانه تکانی کپسول دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه را بموقع شارژ کنید، زیرا این کار می‌توانید کمک بسزائی در زمان آتش سوزی احتمالی به شمار رود.
ملکی از شهروندان خواست تا از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی در خانه تکانی اجتناب کنندو در این مورد از کارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره بگیرند تا در ایام خوش نوروز دچار دیسک کمر یا عوارض ناشی از آن نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خانه تکانی نکات ایمنی خانه تکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند

نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان باید نکاتی را مدنظر قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نوبت نخست کنکور 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نکاتی که داوطلبان برای شرکت در کنکور باید مدنظر داشته باشند در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند