Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است مراقبت‌ها جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده تشدید شود گفت: خروج از منزل باید تا حد ممکن به حداقل برسد و انتظار داریم مردم استان گیلان در این راه همکاری کنند. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای استان گیلان اظهار داشت: لازم است مراقبت‌ها جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده تشدید شود از طرفی خروج از منزل باید تا حد ممکن به حداقل برسد که انتظار داریم مردم در این مسیر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه اعلام آمار بهبود یافتگان و مصاحبه با آنان می تواند موجب امید افزایی در جامعه باشد عنوان کرد: رسانه‌ها و فعالان اجتماعی همان‌گونه که در انتقال هشدارهای پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا نقش مستقیم دارند، در قبال روشنگری علیه شایعات کذب و آمار نادرست نیز مسئولیتی خطیر بر عهده دارند.

زارع موفقیت استان گیلان برای مقابله و شکست ویروس کرونا را در گرو همکاری آحاد مردم با مسئولان به ویژه متولیان حوزه بهداشت و درمان تلقی کرد و ابراز داشت: در استان گیلان روحیه فداکاری و فداکاری بسیار خوبی حاکم است و پرستاران، پزشکان، متخصصان ایثارگر و شاخصی در حوزه سلامت خدمت‌رسانی می‌کنند.

مردم گیلان هنوز از لحاظ امکانات بهداشتی و ماسک با مشکل روبه‌رو هستندسودجویان بزرگترین مانع در رسیدن اقلام بهداشتی به مردم گیلان هستندساعت کار کارگران صنایع و بخش خصوصی گیلان کاهش می‌یابد

وی تکریم و تشویق مدافعان حوزه سلامت و نیز رفتارهای پیشگیرانه آحاد جامعه را از دیگر اقداماتی که فعالان اجتماعی در آن می‌توانند نقش‌آفرینی کنند دانست و تصریح کرد: خودمراقبتی و رعایت نکات و اصول بهداشت فردی از جمله الزاماتی است که جامعه را از دچار شدن و ابتلا به این بیماری در امان نگاه می‌دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر اینکه رسالت فعالان اجتماعی و مدنی و رسانه‌ها را در این برهه زمانی حساس ثبت، ضبط و انتشار جلوه‌های زیبای فداکاری کادر درمان و پزشکان و پرستاران است افزود: آن‌چه که مسلم است بدون شک اعلام آمار بهبود یافتگان و مصاحبه با آنان می‌تواند موجب افزایش روحیه امید در جامعه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها کمبودها و نگرانی‌های احتمالی را پیش از آنکه در معرض عموم جامعه قرار دهند می‌توانند از طریق کانال‌های ارتباطی در اختیار مسئولان ذیربط قرار دهند گفت: در حال حاضر تولید محتوای امیدبخش و نمایش موفقیت‌های به دست آمده زمینه تقویت نشاط اجتماعی در جامعه و آحاد مردم را فراهم می‌کند.

زارع فراگیری و شیوع ویروس کرونا را موضوع و چالشی جهانی خواند و با اشاره به اینکه ایران نه نخستین کشور و نه آخرین کشور در مواجه با این ویروس است اظهار داشت: مسئولان سلامت کشور پزشکان و پرستاران ایثارگر با استفاده از تجارب کشورهای دیگر و با تمام توان در راستای رفع مشکلات پیش آمده تلاش می‌کنند.

وی آمار و اطلاعات نادرستی که توسط برخی افراد در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، اجتماعی و سیاسی انتظار داریم در صورت مشاهده و یا شنیدن اطلاعات نادرست، قبل از موضع‌گیری مقامات رسمی نسبت به تنویر افکار عمومی جامعه اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه امروز در حساس‌ترین برهه‌ مسئولیت‌های اجتماعی قرار گرفته‌ایم ابراز داشت: با توجه به اینکه این روزها افراد بیشتر از هر زمان دیگری در منزل بوده و فضای مجازی را دنبال می‌کنند، پیشنهاد می‌شود اگر توان و امکان تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را دارند، در این بخش ورود کنند.

استاندار گیلان تقویت همبستگی اجتماعی برای مقابله با این بیماری فراگیر و لزوم اتحاد، همدلی و انسجام را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: این روزها مهم‌ترین رسالت آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم نسبت به مخاطرات احتمالی شیوع این ویروس است که در این بخش فعالان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای نقش مهمی دارند.

زارع به همکاری بسیار خوب مردم استان گیلان در راستای مقابله و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در این بخش موفقیت‌هایی حاصل شده که بدون شک این توفیقات نتیجه همراهی خوب مردم با کادر درمان اعم از دولتی و بخش خصوصی و تلاش‌های بی‌منت افراد و گروه‌های مرجع اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گیلان فعالان اجتماعی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند

احمد وحیدی در نشست هم‌اندیشی با استانداران، ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبرد‌های چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطا‌های کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق‌الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب‌ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می‌شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های پیش رو با تاکید بر ماموریت‌های استانی ارائه کرده و به بحث گذاشتند.

وزیر کشور آسیب‌های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و عدالت، سه مسأله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می‌گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می‌طلبد.

وحیدی با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد، بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وی وظیفه استانداری‌ها را متولّی‌گری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استانداری‌ها نمی‌توانند با تصدی‌گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهاد‌های واسطه‌ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به ثمر رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران