Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم پیشگیرانه در راستای اقدامات دولت عربستان برای ممانعت از شیوع کرونا و ممانعت از رسیدن آن به حرمین شریفین که همواره شاهد ازدحام هستند، اتخاذ شده است.

در این بیانیه آمده است: تعلیق حج عمره و زیارت مسجد النبی برای شهروندان و افراد مقیم کشور موقتی و برای حفظ سلامتی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه عربستان چهارشنبه گذشته از تعلیق موقت ورود شهروندان سایر کشورها به عربستان برای حج عمره و زیارت مسجد النبی خبر داده بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران عربستان حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است

  توجه ایران به توسعه پایدار اقتصادی
وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «اکسپو ۲۰۲۴» باحضور بازرگانان از کشورهای مختلف در تهران گفت: این نشان می‌دهد که ایران در کنار عزم سیاسی برای گسترش ارتباطات به توسعه پایدار اقتصادی و تقویت مناسبات سازنده با کشورهای مختلف در این حوزه توجه جدی دارد.
   
دانشجو با خشونت ساکت نمی‌شود
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درپاسخ به سوالی در مورد اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا گفت: این اعتراضات نشان دهنده بیداری جامعه جهانی و افکار عمومی دنیا نسبت به مسأله فلسطین است. وی افزود: با اقدامات پلیسی وسیاست‌های خشن نمی‌توان صدای این معترضان را خاموش کرد.کنعانی ادامه داد: وزارت خارجه ایران برخورد خشن و پلیسی با فضای دانشگاه‌ها ومطالبات دانشجویی درآمریکارابه‌هیچ‌وجه نمی‌پذیردومعتقد است که با سیاست‌های خشن و پلیسی،نمی‌توان صدای‌دانشجویان ومطالبات برحق افکارعمومی جهان درمحکومیت جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی را خاموش کرد.
   
گسترش همکاری‌های اقتصادری ایران و عربستان
کنعانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان این‌که ایران و عربستان در کنار گسترش همکاری‌های سیاسی به گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور نیز توجه دارند، گفت: در حال حاضر دو هیات دولتی جمهوری اسلامی ایران در دو سطح و به دو منظور در ریاض به‌سر می‌برند. هیاتی به ریاست آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد برای مشارکت در اجلاس بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده‌اند و در این هیات آقای فرزین، رئیس بانک مرکزی نیز حضور دارند.
   
گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها ادامه دارد
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها و این‌که آیا در جریان سفر اخیر آقای احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی به روسیه در این ارتباط رایزنی و گفت‌وگو شده است، بیان کرد: همان‌طور که هفته پیش مطرح کردم، گفت‌وگوها، تماس‌ها و تبادل پیام‌های دیپلماتیک در ارتباط با این موضوع به روش‌های مقتضی ادامه دارد. وی ادامه داد: نشست‌های بین‌المللی معمولا فرصتی است که ایران در چارچوب نشست‌های دوجانبه دیدگاه‌های خود را با طرف‌های مقابل و مرتبط در این حوزه بیان می‌کند و دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی را که در این زمینه مطرح است، دریافت می‌کند.
   
مطالبات ما در توافق‌نامه امنیتی از دولت عراق واضح است
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با روند اجرای توافق‌نامه امنیتی ایران و عراق باتوجه به دیدار اخیر احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور با قاسم الاعرجی، دبیر شورای امنیت ملی عراق افزود: همان‌طور که پیش از این گفته‌ایم این توافق براساس یک مبنای مشترک جهت تامین امنیت درخصوص مرزهای دو کشور و همچنین تامین دیدگاه‌های ایران در مورد مصادر صدور ناامنی از این کشور و مرزها به جغرافیای داخل کشور است. مطالبات ما در این زمینه از دولت عراق کاملا واضح است.
   
روابط ایران و روسیه در مسیر پیشرفت است
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد گسترش روابط ایران و روسیه با توجه به سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه و همچنین سفر چند روز پیش علی باقری، معاون وزیر خارجه به مسکو و حمایت روسیه از عملیات وعده صادق که از سوی ایران علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت، گفت: روابط ایران و روسیه در مسیر درست خود در حال پیشرفت است. همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور در حوزه‌های مختلف در جریان است و ما شاهد جهشی کاملا چشمگیر در حجم مناسبات و همکاری‌های دو کشور هستیم. ایران و روسیه دارای عزم و اراده مشترک برای افزایش همکاری‌ها و برداشتن گام‌های جدید در این ارتباط هستند.

در بحث مبارزه با تروریسم در کنار کشورهای دوست خود هستیم
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدام تروریستی اخیر در روسیه گفت: هرگونه اقدام به عملیات تروریستی علیه شهروندان، اماکن دولتی و ... در هر کشوری که صورت بگیرد از نظر ایران مردود و محکوم است.وی افزود: در بحث مبارزه با تروریست در کنار کشورهای دوست از جمله روسیه هستیم و موضوع تروریسم یک تهدید مشترک برای دولت و ملت‌های جهان است. کنعانی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورها در راستای منافع نامشروع سیاسی خود از تروریسم در طول سالیان گذشته به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند.وی با تاکید بر این‌که تروریست یک تهدید مخوف و نگران‌کننده است و متاسفانه برخی از کشورها مایل هستند که از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنند، گفت: در بحث مبارزه با تروریسم در کنار کشورهای دوست خود هستیم و اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در این نشست توضیحاتی در ارتباط با سفر اخیر دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران به روسیه برای شرکت در نشست امنیتی سنت‌پترزبورگ ارائه داد و گفت: آقای احمدیان در این اجلاس پنج پیشنهاد مشخص ایران را در حوزه امنیت بین‌الملل ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه