Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس این گزارش، "محمد عارف بن مد یوسف" رئیس پارلمان مالزی امروز اعلام کرد که به درخواست "محی‌الدین یاسین" نخست‌وزیر جدید این کشور جلسه رای گیری برای تایید کابینه او را با دو ماه تاخیر به 18 ماه مه (28 اردیبهشت 1399) موکول کرده است.

براساس این گزارش، اگرچه موضوع استعفای مهاتیر محمد نخست وزیر سابق و انتصاب نخست وزیر جدید توسط پادشاه این کشور مناقشات سیاسی زیادی را در این کشور به راه انداخت و قرار بود پارلمان مالزی روز دوشنبه گذشته برای دادن رای اعتماد به کابینه نخست وزیر جدید و در واقع تایید تصمیم پادشاه تشکیل جلسه دهد، اما نخست وزیر جدید با ارسال نامه ای به رئیس پارلمان از او خواست این جلسه خاص 2 ماه به تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محی‌الدین یاسین روز یکشنبه در حالی به عنوان نخست وزیر جدید مالزی سوگند یاد کرد که تعدادی از احزاب از جمله حزب مهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مخالف این نحوه تصمیم گیری پادشاه در یک کشور دارای نظام مشروطه پادشاهی هستند و لذا تصمیم گرفتند در پارلمان به کابینه نخست وزیر جدید رای اعتماد ندهند تا نخست وزیر جدید را از طریق پارلمان حزبی به کاخ نخست وزیر بفرستند.

ماهاتیر محمد چند روزی است که استعفا کرده و اکنون محی الدین یاسین از سوی پادشاه مالزی به عنوان جانشین او در پست نخست وزیری به مجلس نمایندگان معرفی شده است.

 معرفی محی‌الدین یاسین به عنوان نخست‌وزیر مالزی در حالی به وسیله پادشاه این کشور انجام شد که پیش از این گمانه‌زنی‌ها از ریاست مهاتیر محمد و انور ابراهیم حکایت می‌کرد اما اولی به دلیل کهولت سن و دومی به علت برخی مشکلات اقتصادی از گود بیرون رفتند تا سیاستمدار کهنه کار حزب برساتو یعنی محی‌الدین یاسین با انتصاب پادشاه و تایید پارلمان صاحب این عنوان شود.

محی الدین یاسین را می‌توان از هم حزبی‌های ماهاتیر محمد نخست‌وزیر سابق مالزی دانست؛ او پس از استعفای محمد از حزب برساتو، دبیرکلی این حزب را برعهده گرفته است.

حزب برساتو معروف به بومی تباران مالایی در دوران رقابت‌های انتخاباتی با حزب عدالت مردم انور ابراهیم، حزب چینی تباران دی پی ای و حزب امانه ائتلاف پاکاتان‌هاراپان (ائتلاف امید) را تشکیل داده و در جریان انتخابات سراسری ۲۰۱۸ موفق به شکست نجیب رزاق نخست‌وزیر وقت شدند.

محی الدین یاسین حتی در دوره نخست وزیری نجیب رزاق نیز به عنوان وزیر آموزش و پرورش و معاون نجیب رزاق نخست وزیر وقت انتخاب شد.

اکنون پادشاه مالزی او را به عنوان نخست وزیر برگزیده است و اگر وی بتواند اکثریت رای مجلس نمایندگان مالزی را تصاحب کند، به عنوان هشتمین نخست وزیر مالزی برگزیده می‌شود و این به معنای آن است که نخست وزیری دیگر نه به ماهاتیر محمد خواهد رسید که شاید امیدداشت بعد از استعفا بتواند دوباره حکومت را به دست بگیرد و نه به انور ابراهیم که وعده نخست وزیری را بعد از ماهاتیر محمد به او داده بودند.

برخی کارشناسان معتقدند که گرچه نوبت نخست وزیری انور ابراهیم بود. اما ظاهرا زمانی که نوبت به او رسیده تمایلی به ایفای نقش او ندیدند و یا اینکه انور ابراهیم اختلافات و تکروی‌هایی کرده که مانع این کار شده است.

برچسب‌ها مالزی ماهاتیر محمد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالزی ماهاتیر محمد مالزی مالزی مالزی مالزی مالزی مالزی مالزی مالزی مالزی مالزی ماهاتیر محمد محی الدین یاسین نخست وزیر جدید ماهاتیر محمد انور ابراهیم نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • رقابت سانداکار قمی در مسابقات استانی
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست