Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@13:43:15 GMT

کروناویروس و تأثیری که روی اخذ ویزای شینگن دارد!

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۶۰۲۷

کروناویروس و تأثیری که روی اخذ ویزای شینگن دارد!

اثر بیماری ناشی از کروناویروس جدید بر صدور ویزای شینگن چگونه است و بین کرونا و ویزای شینگن چه ارتباطی پیدا خواهد شد؟

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا کرونا که نام عامیانه‌‌ی بیماری‌ای است که از سوی سازمان بهداشت جهانی به نام کووید 19 (COVID-19) نام‌گذاری شده، این روزها به کانون توجه شهروندان کشورهای مختلفی تبدیل شده که مواردی از ابتلا به این بیماری در آن‌ها گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اعلام رسمی ابتلا و مرگ چند ایرانی بر اثر این بیماری، شهروندان شهرهای مختلف ایران نیز به‌صورت‌های مختلف با تبعات این اپیدمی درگیر شده‌اند و در این بین مشکلات ایجادشده برای سفرهای خارجی و به‌ویژه دشواری‌های ایجادشده برای دریافت ویزای شینگن یکی از قابل‌توجه‌ترین مسائل برای گردشگران و مسافرانی‌ست که به هر صورت باید به یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن سفر کنند. اما اثر بیماری ناشی از کروناویروس جدید بر صدور ویزای شینگن چگونه است و بین کرونا و ویزای شینگن چه ارتباطی پیدا خواهد شد؟ در ادامه به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

تغییر رویه‌ی کشورهای عضو پیمان شینگن برای صدور روادید پس از اپیدمی کووید

پس از این‌که بیماری کووید در سال اواخر سال 2019میلادی به‌تدریج در شهر ووهان چین فراگیر شد کشورهای مختلف نسبت به اخذ تصمیماتی که مانع از گسترش این بیماری بین شهروندان خود شوند اقدام کردند و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا محدودکردن ورود شهروندان شهر ووهان چین بود. در این بین اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای عضو پیمان شنگن نیز مدتی کوتاه پس از اپیدمی بیماری در ووهان به‌تدریج مراکز صدور ویزای خود در کشور چین را به‌صورت موقت تعطیل کردند. تعطیلی مراکز صدور ویزای شینگن در چین برای اولین بار توسط کشور چک انجام شد و این کشور صدور ویزای شینگن برای شهروندان چینی را از روز 29ژانویه به حالت تعلیق درآورد و همچنین پروازهای بین این کشور و چین نیز به‌صورت موقت لغو شدند.

پس از چک سایر کشورهای عضو شینگن نیز مراکز صدور ویزای خود در چین را به‌صورت موقت تعطیل کردند. در این بین، کشورهای اتریش، بلژیک، استونی، لیختن‌اشتاین، نروژ، اسلواکی، آلمان، ایسلند، پرتغال و سوئیس از جمله کشورهایی هستند که توقف صدور ویزای شینگن خود برای شهروندان چینی را به‌صورت جدی‌تری پیگیری کردند. تمامی مراکز صدور ویزای شینگن این کشورها دست‌کم تا تاریخ 10فوریه‌ی 2020تعطیل بوده‌اند.

 

گشایش مجدد برخی از مراکز صدور ویزای شینگن در چین

پس از گذشت مدت نسبتاً زیادی از شیوع بیماری کرونا، چند کشور عضو شینگن از جمله آلمان، سوئد، سوئیس، پرتغال و ایسلند بار دیگر مراکز صدور ویزای خود را در کشور چین فعال کردند و شهروندان چینی می‌توانند از طریق ویزای این کشورها وارد منطقه‌ی شینگن شوند. با این حال در بسیاری از موارد شهروندان شهر ووهان چین هنوز قادر به دریافت ویزای شینگن نیستند و محدودیت این کشورها برای صدور ویزا همچنان برای شهروندان این شهر برقرار است.

با بازگشایی مراکز صدور ویزای شینگن کشورهای یادشده در شهرهای مختلف چین سایر کشورهای شینگن نیز از تاریخ 24فوریه مراکز صدور ویزای خود در شهرهای مختلف این کشور را فعال کردند. اتریش، استونی، فنلاند، دانمارک، هلند، لهستان، یونان، ایتالیا، لیتوانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، مجارستان و لتونی کشورهایی هستند که تا این تاریخ بیش‌تر مراکز صدور ویزای شینگن خود را در کشور چین بازگشایی کرده‌اند. با این حال هنوز مراکز صدور ویزای برخی از کشورهای شینگن در شهر ووهان و چند شهر دیگر چین که شمار مبتلایان به بیماری کووید در آن‌ها بالا بوده بسته هستند و در برخی شرایط نیز شهروندان این شهرها پس از گذراندن دوره‌ی 14روزه در قرنطینه می‌توانند ویزا بگیرند.

از بین کشورهای عضو پیمان شینگن سه کشور چک، بلژیک و مالت سخت‌گیری بیش‌تری نسبت به بازگشایی مراکز صدور ویزای خود در چین نشان داده‌اند و درحالی‌که شمار محدودی از مراکز صدور ویزای آن‌ها در شهرهایی مانند پکن و شانگهای بازگشایی شده، برنامه‌ی روشنی برای بازگشایی گسترده‌ی مراکز خود در این کشور اعلام نکرده‌اند.

احتمال توقف موقت توافق بین‌مرزی شینگن

درحالی‌که بیماری کرونا در حال گسترش بیش‌تر است و برخی از کشورهای اروپایی به‌ویژه ایتالیا هم درگیر آن شده‌اند، در روزهای اخیر خبرهایی از احتمال توقف موقت توافق بین‌مرزی شینگن به گوش می‌رسد. در این بین کشور ایتالیا به‌شدت نسبت به چنین اتفاقی واکنش نشان داده و برداشتن آزادی تردد شهروندان خود به دیگر کشورهای عضو را نپذیرفتنی دانسته است. چندی پیش نخست وزیر ایتالیا، جوزپه کونته، در نشستی خبری گفت اقدام برای ایجاد محدودیت تردد بین مرزهای کشورهای شینگن اقدام سخت‌گیرانه‌ای است که نیازهای شهروندان ایتالیایی را برای کنترل این بیماری درنظر نمی‌گیرد. او هم‌چنین گفت این تصمیم نمی‌تواند به مهار بیماری کمکی بکند و نتیجه‌ی آن تبدیل‌شدن ایتالیا به لازارتویی دیگر است.

در این بین بعضی از دیگر کشورهای پیمان شینگن به چنین رخ‌دادی واکنش نشان داده‌اند و به‌عنوان مثال دولت فرانسه رسماً اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای محدودکردن مرزهای خود برای ورود شهروندان ایتالیایی ندارد. در مقابل اتریش چندی پیش از ورود قطاری که پس از عبور از ایتالیا قصد ورود به این کشور را داشت جلوگیری کرد، چرا که در آن علائم بیماری کووید در دو نفر مشاهده شد.

اگرچه تردد قطارها برای مدتی بین ایتالیا و اتریش محدود شد، این محدودیت زیاد دوام نیاورد و پس از چند ساعت برداشته شد. در مجموع دولت اتریش خلاف فرانسه بر این باور است که محدودکردن مرزهای خود برای ورود شهروندان ایتالیایی می‌تواند مانع از گسترش بیش‌تر بیماری شود با این حال، و علی‌رغم بروز بیماری در چند شهروند اتریشی،  آن‌چه عملاً اتفاق افتاده تنها کنترل مرزهای هوایی و فرودگاه‌هاست و مرزهای کشور اتریش برای ورود شهروندان ایتالیای بسته نشده‌اند.

پس از بحث‌های بسیار درنهایت اتحادیه‌ی اروپا در روز 25فوریه اعلام کرد که کشورهای عضو پیمان شنگن هیچ تصمیمی برای محدودکردن این پیمان حتی به‎صورت جزئی ندارند.

تأثیر گسترش بیش‌تر کروناویروس جدید بر صدور ویزای شینگن

با توجه به واکنش کشورهای عضو پیمان شینگن در محدودکردن صدور ویزای شینگن برای شهروندان چینی در مدت کوتاهی پس از همه‌گیری بیماری انتظار می‌رود این کشورها چنین محدودیتی را در ارتباط با دیگر کشورهای درگیر با بیماری نیز اعمال کنند. درواقع با درنظرداشتن رویکرد کشورهای مختلف پیمان شینگن در ارتباط با تعطیلی و بازگشایی مراکز صدور ویزای خود در چین می‌توان تاحدی سیاست‌های آن‌ها را در ارتباط با سایر کشورهای درگیر نیز حدس زد.

در این بین شهروندان کشورهایی مثل ایران که تا پیش از این نیز برای دریافت ویزای شینگن موانع تقریباً زیادی پیش روی داشتند با مشکلات بیش‌تری مواجه خواهند شد و پس از این برای سفر به کشورهای اروپایی باید از دو مانع یعنی کرونا و ویزای شینگن عبور کنند. با توجه به امکان سفر دارندگان ویزای هر یک از کشورهای عضو شینگن به سایر کشورها احتمال اتخاذ تصمیمات یکسان برای صدور ویزا برای شهروندان کشورهایی که درگیر بیماری هستند بسیار زیاد است.

رویکرد سایر کشورها در ارتباط با صدور ویزا برای شهروندان کشورهای درگیر با بیماری

کشورهای خارج از منطقه‌ی شینگن نیز هر یک قوانین مختلفی را برای صدور ویزا برای شهروندان کشورهایی که آمار ابتلا به کووید در آن‌ها بالاست درنظر گرفته‌اند. به‌عنوان مثال پس از اعلام خبر گسترش بیماری به ایران کشور ترکیه ورود شهروندان ایرانی به خاک خود را تنها در شرایطی مجاز دانست که پیش از ورود از سلامت مسافران با انجام آزمایش‌های پزشکی اطمینان حاصل شده باشد. گذشته از این بعضی از کشورها از جمله افغانستان، عراق، کویت و گرجستان هم خواستار لغو یا محدودکردن پروازهای بین فرودگاه‌های خود و فرودگاه‌های ایران شده‌اند.

با توجه به تأیید مواردی از ابتلا به بیماری در دو کشور کانادا و لبنان - و نظر به این‌که شواهد نشان از ارتباط مبتلایان با ایران دارند - احتمال وضع ممنوعیت‌های جدی برای تردد و پروازهای بین ایران و این دو کشور زیاد است.

شما می‌توانید برای پیگیری اخبار مربوط به کروناویروس و سایر اخبار در حوزه‌های دیگر، وب‌سایت خبری «خبر ببر» را دنبال کنید تا در جریان آخرین اخبار روز قرار بگیرید. همچنین اگر نیاز به معرفی خدمات خود بصورت رایگان را دارید، می‌تواید از وب‌سایت درج آگهی رایگان«راگهی» استفاده کنید.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: ویزای شینگن کروناویروس کووید 19 کشورهای عضو پیمان شهروندان کشورهای ورود شهروندان شهروندان چینی برای شهروندان سایر کشورها پیمان شینگن شهر ووهان برای صدور ی کشورهای ی شینگن ی مراکز شده اند بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران

ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه لازم است اتکای دیپلماسی ایرانی را بر صدور خدمات فنی و مهندسی استوار کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به تقویت گروه‌های فنی-مهندسی دارد و انتظار می‌رود وزارت خارجه این موضوع را در حد گسترده‌تری دنبال کند تا بسترهای مورد نیاز برای صدور خدمات فنی-مهندسی علاوه بر آسیا به آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از «راهبرد معاصر»؛ رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت گفت: ۴۰۰ نفر از مهندسان حوزه سدسازی در سریلانکا  فعالیت می‌کنند و سدی پیشرفته به لحاظ مختصات مهندسی ساخته شده که اثرات خوبی در این کشور داشته است.


وی افزود: این اقدام جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که غرب تلاش می‌کند نشان دهد کشورمان تحریم است، اما می‌توانیم کیلومترها دورتر از خاک خودمان یکی از افتخارات مهندسی را اداره کنیم. افتتاح سد در سریلانکا نمونه‌ای می‌شود از توان صنعت فنی و مهندسی ایران که کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.


جمهوری اسلامی ایران به لطف انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف راه سازی، پل‌سازی، مسیرهای ریلی و ... توانمندی‌های بالایی دارد که اقدامات مهندسان ایرانی در سریلانکا نشان می دهد می توانند در سایر کشورها که نیاز به تخصص ایرانیان دارند، خدمات ارائه کنند.

پیش تر نیز شاهد افتتاح پروژه مشابه سریلانکا در تاجیکستان بودیم که سد و تونل آبی به دست نیروهای توانمند فنی و مهندسی ایرانی ساخته شده بود، موضوعی که توانست کمک بزرگی به دولت تاجیکستان برای مهار و استفاده بهینه از آب کند


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» در سریلانکا به دست آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و موضوع مهم انتقال خدمات فنی- مهندسی ایران به «راهبرد معاصر» گفت: بهره برداری از سد و نیروگاه برقی اومااویا در سریلانکا با افتتاحیه ای که انجام شد، گویای این واقعیت مهم است مهندسان و متخصصان ایرانی در آن سوی مرزها شناخته شده اند و نشان می دهد ایران میان پنج کشور دنیا در زمره برترین سازندگان توربین نیروگاهی جهان قرار دارد.


وی افزود: اینکه ایران بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی را بومی سازی کرده و توان فنی ایران در حوزه های شبکه آبیاری، زهکشی، تونل و سد سازی بسیار افزایش یافته سندی است ناظر بر توانایی و ظرفیت گروه های فنی و مهندسی ایران که خوشبختانه امروز توانسته اند چنین پروژه بزرگی را در سریلانکا اجرا کنند.


کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: پیش تر نیز شاهد افتتاح پروژه مشابه سریلانکا در تاجیکستان بودیم که سد و تونل آبی به دست نیروهای توانمند فنی و مهندسی ایرانی ساخته شده بود، موضوعی که توانست کمک بزرگی به دولت تاجیکستان برای مهار و استفاده بهینه از آب کند.


ظهره وند گفت: مصادیق اینچنینی گویای واقعیت مهمی است، اینکه دولت سیزدهم توجه جدی به تقویت گروه های فنی-مهندسی دارد؛ بنابراین انتظار می رود وزارت امور خارجه این موضوع را در حد گسترده تری دنبال کند تا بسترهای مورد نیاز برای صدور خدمات فنی-مهندسی علاوه بر آسیا به آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آفریقا زمینه مساعدی برای انتقال خدمات فنی و مهندسی ایران وجود دارد، از این فرصت باید استفاده شود؛ زیرا کشورهای آسیایی نسبت به آفریقایی توسعه یافته هستند و دسترسی آسان تری نسبت به دریافت خدماتی اینچنینی دارند، بنابراین باید به سمت افزایش انتقال خدمات فنی و مهندسی به آفریقا و آمریکای لاتین که تشنه دریافت چنین خدماتی هستند حرکت کرد.


ظهره وند با تأکید بر اینکه توان مهندسان ایرانی باید در عرصه رسانه های بین المللی، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به بهترین نحو ممکن پوشش خبری داده شود، گفت: در سایه دیپلماسی رسانه ای صدور خدمات فنی–مهندسی از ایران برای دریافت تقاضاهای بعدی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین باید به دقیق ترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود، لذا لازم است دفاتر خبری و سیاسی ایران برای فعالیت های بعدی و ایجاد تقاضا و دریافت خدمات فنی-مهندسی روی جزئیات پروژه متمرکز شوند.


وی افزود: با تصویربرداری از پروژه و نوع تعامل مهندسان و دولت ایران با کشور مقصد اطلاع رسانی و زمینه های لازم برای تقاضاهای مشابه از سایر کشورها به ایران فراهم شود.


ظهره وند به دستاوردهای اقتصادی صدور خدمات فنی–مهندسی ایران به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین پرداخت و عنوان کرد: در ازای صدور خدمات فنی- مهندسی می توان به صورت پایاپای مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز و طلا وارد کرد. این تعامل به تأمین برخی اقلام مورد نیاز ایران و رشد و توسعه کشورهای هدف با دریافت خدمات فنی–مهندسی از کشورمان منجر می شود.


کارشناس مسائل بین الملل معتقد است: مفهوم دیگر این سیاست حذف دلار از روابط تجاری با برخی کشورها و نه دور زدن تحریم هاست، زیرا تحریم ها آثار منفی خود را به دلیل درون زایی و خوداتکایی اقتصاد ایران از دست داده اند.


وی گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تحریم های ما مرتبط با شبکه نقل و انتقالات پولی است و در تجارت خارجی برای واردات اقلام مورد نیاز باید دلار داشت، این نوع تبادلات می تواند زمینه ساز حذف دلار و کاهش نیاز به دلار در مبادلات تجاری ایران شود.


ظهره وند توضیح داد: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین موجب حذف برخی واسطه ها مانند انگلیس می شود. توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین موجب حذف واسطه ها و تقویت ساختار مبادلات تجاری کشور خواهد شد.


وی تصریح کرد: تقویت طرح های انتقال خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف زمینه ساز جلوگیری از مهاجرت فارغ التحصیلان و نخبگان، اشتغالزایی و بالا بردن سرانه درآمد مردم می شود. توسعه چنین طرح هایی تزریق خون جدیدی به اقتصاد کشور است، زیرا زمینه های لازم برای رشد و رونق اقتصادی ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس