Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ رامین پاشایی در گفتگو با فارس با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به شیوع کروناویروس و انتشار اخبار و واگذاری تصاویر متعدد در فضای مجازی کارگروه ویژه پلیس فتا برای رصد فضای مجازی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور تشکیل شده است.

معاون اجتماعی فتا ناجا تصریح کرد: با رصد و تلاش شبانه‌روزی همکارانم در پلیس فتا در کل کشور مشخص شد که حجم وسیعی از اخبار و مستندات شایعه است و عده‌ای در پی سودجویی و کسب منفعت اقدام به انتشار چنین مطالبی در فضای مجازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رصد مأموران پلیس فتا در آذربایجان شرقی اشاره و بیان داشت: مأموران پلیس فتا در هنگام رصد فضای مجازی و نشانگاه‌ها با تبلیغاتی مواجه شدند که فردی مدعی بود که واکسن کرونا را داشته و به فروش می‌رساند.

سرهنگ پاشایی با بیان این مطلب که فرد متهم قیمت فروش واکسن کرونا را از 800 هزار تومان به بالا تعیین کرده بود، اعلام کرد: با بررسی‌های فنی فرد مجرم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا این واکسن به کسی هم فروخته شده یا نه؛ خاطرنشان کرد: تحقیقات در دست انجام است و در اخبار بعدی اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی فتا ناجا با توجه به وجود افراد سودجو و کلاهبردار در فضای مجازی از هموطنان درخواست کرد: ملزومات پزشکی و اقلام بهداشتی را با تجویز پزشک و از مراکز بهداشتی مجاز تهیه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کروناویروس پلیس فتا فضای مجازی واکسن کرونا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی

سرهنگ ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد ضمن تبریک روز کارگر گفت: کارگران به دلیل صرف وقت بیشتر در محیط کار، و عدم آگاهی از تهدیدات فضای مجازی، مورد توجه مجرمان سایبری قرار می‌گیرند و حساب‌هایشان با روش‌های مختلف تحت حملات کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

او از کارفرمایان، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی، صنعتی نیز خواست تا موضوعات کلاهبرداری در فضای مجازی را به کارگران اطلاع رسانی کنند و آنها را از موضوعات در این فضا آگاه سازند.

این مقام انتظامی بیان داشت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی وظیفه اجتماعی تمامی افراد است و از کسانی که در این زمینه اطلاع رسانی فعالیت می‌نمایند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

سرهنگ ابوالحسینی خاطرنشان کرد: پلیس فتا در راستای افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از جرم در فضای مجازی، به ارائه محتوای آموزشی و پیشگیرانه می‌پردازد و افراد جهت دریافت محتوا می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.gov. ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال